וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעריב לקראת מהפכה?

16.7.2012 / 10:30

הדירקטוריון הנחה את ההנהלה להציג תכנית עסקית חדשה, שכוללת צמצום בהיקף הפעילות המודפסת במקביל לפיתוח המהדורה הדיגיטלית, וכן פיטורים נוספים. במעריב בחרו שלא להגיב

דירקטוריון מעריב הנחה אמש (ראשון) את הנהלת החברה להציג בפניו תכנית עסקית חדשה, וזו עשויה לשנות לבלי היכר את פניו של העיתון. ההנהלה תבחן בשבועות הקרובים אפשרות לצמצום היקף העיתון היומי המודפס – זאת במקביל לפיתוח המהדורה הדיגיטלית ואפליקציית האייפד, עליהן עובדים בעיתון בימים אלה.

עוד הנחה הדירקטוריון את ההנהלה לבחון העמדה למכירה של הקרקע עליה ממוקם בית הדפוס של העיתון בבת ים והעברתו למיקום אחר, זאת לאחר שתוצג התכנית באשר להמשך פעילות הדפוס של העיתון. לצד זאת תסגור "מעריב" את חברת הבת "לוין אפשטיין" - חברה שהעניקה שירותי דפוס מסחריים.

בנוסף בוחנים ב"מעריב" שיתופי פעולה עם עיתונים אחרים, אולם מהלך זה דורש את אישור הממונה על ההגבלים העסקיים. אתמול אישר הדירקטוריון לחברה למשוך 15 מיליון שקל מתוך הלוואה של 25 מיליון שקל שהועברה אליה מ"השקעות דיסקונט בע"מ", ממנה משכה החברה בעבר 10 מיליון שקל.

מעריב ימשיך בשבועות הקרובים בהליך צמצום היקף כח האדם במחלקות השונות של החברה במסגרתו יעזבו את העיתון כ-15 עיתונאים, בהם חנן גרינברג, נתיב נחמני, רון עמיקם, שלום ירושלמי, זהר שחר לוי, טל אריאל אמיר ועופר מתן. כמו כן הופסקה ההתקשרות עם כמה מהפרילאנסרים שכתבו בעיתון באופן קבוע ועם סוכנות הצילום "פלאש 90". בהמשך השבוע יתקיים דיון בעתירת ארגון העיתונאים לבית הדין לעבודה נגד המשך הליך הפיטורים בעיתון.

בדיווח שהעבירה הבוקר לבורסה הזהירה החברה כי "קיימת אי ודאות בדבר יכולת החברה לעמוד בהתחייבויותיה, וכן קיימים ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה של החברה כעסק חי", כלומר, בעל עתיד עסקי. דיווח זה בא על רקע המשך צבירת ההפסדים של העיתון, אשר השנה הכנסותיו המשיכו לרדת. ברבעון הראשון של השנה הנוכחית הפסידה החברה 36.6 מיליון שקל וההכנסות עמדו על 65 מיליון שקל בלבד, חמישה מיליון שקלים פחות מהרבעון המקביל בשנה הקודמת. גם גירעון החברה העמיק והוא עומד על 32 מיליון שקלים לעומת 15.7 מיליון ברבעון המקביל בשנה הקודמת.

במעריב בחרו שלא להגיב לדברים.

  • עוד באותו נושא:
  • מעריב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully