וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון העיתונאים פותח בהליך משפטי נגד מעריב

26.6.2012 / 14:50

ynet לא לבד: בארגון פנו בשבוע שעבר להנהלת העיתון ודרשו להקפיא את ההליכים לפיטורי עובדים. משנתקלו בסירוב, הוחלט בארגון לפנות לביה"ד לעבודה במטרה לעצור את השימועים

ארגון העיתונאים יפתח בהליכים משפטיים נגד הנהלת מעריב במטרה לעצור את גל הפיטורים הנוכחי – כך נודע לוואלה! ברנז'ה. בארגון פנו בשבוע שעבר להנהלה ודרשו ממנה להקפיא את ההליכים עד לקביעת פגישה עם ועד הפעולה הזמני שהוקם בעיתון. בהנהלה הביעו הסכמה לקיים פגישה, אולם סירבו להקפיא את ההליכים.

כעת, כאמור, יפתח הארגון בהליכים משפטיים נגד ההנהלה ויגיש עתירה בנושא לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב במטרה לעצור את השימועים. בכך יהפוך עיתון מעריב לגוף התקשורת השני נגדו יקיים הארגון מאבק משפטי. כזכור, הארגון תבע את האתר ynet וניהל מאבק משפטי נגדו בדרישה להשיב לעבודה עובדים שפוטרו והיו פעילים בהתארגנות העובדים באתר.

בשבוע האחרון קיבלו כ-20 מעובדי העיתון, קבועים ופרילאנסרים, הודעות כי יקבלו זימונים לשימועים בהם יימסר להם על הפסקת העסקתם בעיתון. בין העיתונאים שזומנו נמצאים שלום ירושלמי, אבי אורנן, רון עמיקם, טל אריאל אמיר, נדב איל וזהר שחר, ואלה הצטרפו לשישה מעובדי ז'ורנל בהם עופר מתן ומיה יסעור, זאת כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ברנז'ה. הצפי הוא כי כחמישים מעובדי העיתון צפויים לאבד את מקום עבודתם.

הליכי הפיטורים במעריב באים על רקע המשך צבירת ההפסדים של העיתון, אשר השנה הכנסותיו המשיכו לרדת. ברבעון הראשון של השנה הנוכחית הפסידה החברה 36.6 מיליון שקל וההכנסות עמדו על 65 מיליון שקל בלבד, חמישה מיליון שקלים פחות מהרבעון המקביל בשנה הקודמת. גם גירעון החברה העמיק והוא עומד על 32 מיליון שקלים לעומת 15.7 מיליון ברבעון המקביל בשנה הקודמת.

תגובת הנהלת מעריב טרם התקבלה.

david_a@walla.net.il

עוד בנושא:
ארגון העיתונאים להנהלת מעריב: הקפיאו הליכי השימוע
גל פיטורים במעריב: עשרות עובדים יעזבו את העיתון
מנכ"ל מעריב לעובדים: "אנו עומדים בפני תהליך כואב"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully