וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב עיצומים בקול ישראל: "צבע הכסף" ו"החצר האחורית" יושבתו

31.7.2012 / 9:51

הסכסוך בין עובדי רשות השידור וההנהלה: אתמול העבירו נציגי ועד העובדים מכתב למנהל הרדיו מיקי מירו ובו עדכנו אותו בהחלטה להמשיך במאבק שהחל בחודש שעבר

סכסוך תנאי העבודה של עובדי רשות השידור וההנהלה יביא הבוקר, שוב, לעיצומים והשבתה של עבודת הרדיו. עובדי קול ישראל בתל-אביב ישביתו היום את תכניות הכלכלה "צבע הכסף" בהגשת מנחם פרידמן המשודרת בצהריים, ואת "החצר האחורית" עם אייל מדיני המשודרת בשעות הלילה.

אתמול בערב העבירו נציגי ועד העובדים מכתב למנהל הרדיו מיקי מירו ולמנהל חטיבת החדשות של קול ישראל יאיר קורן, ובו עדכנו אותם בהחלטה. "ועד העובדים, בגיבוי אגודות העיתונאים תל אביב וירושלים, נוקט צעד זה במחאה נגד ההנהלה, על הפגיעה המתמשכת והמתגברת בענייני העובדים העיתונאיים, במקצועם ובשכרם, ועל הפרתו הבוטה של ההסכם שחתמה ההנהלה עם העובדים בדבר מתחם העבודה החדש", נכתב בפנייה למנהלים.

כזכור, בחודש שעבר שיבשו עובדי הרדיו את השידורים במשך כשבועיים במחאה על מה שכינו "מחדלי ניהול". העובדים טענו שהסכמי השכר שנחתמו איתם אינם יוצאים לפועל, וכי מעבר רשות השידור ללוד יביא לפיגעה בתנאי העבודה שלהם. "במקום לקבל את הפיצויים המגיעים לעיתונאי הרשות בדין, ואת ההטבות שכבר ניתנו לכל עובדי המדינה, נוקטת ההנהלה בצעדים חד-צדדיים הפוגעים בעובדים", כתבו אז העובדים.

במסגרת השיבושים בוטלו בין היתר חלקי תכניות, פינות אקטואליה בתכניות שונות, בוטלו מבזקי חדשות ומהדורות חדשות קוצרו. שיבושים אחדים נערכו גם בשידורי הערוץ הראשון, שם הושהתה עבודת חדרי העריכה.

השיבושים הופסקו רק לאחר שיו"ר הרשות אמיר גילת נעתר לדרישתם של ראשי הוועדים להיפגש עמם ולדון בהסכמי השכר, לאחר שנציגי העובדים הופיעו באופן לא מתוכנן בפני הוועד המנהל של רשות השידור.

מרשות השידור נמסר בתגובה: "הנהלת הרשות נחושה ליישם את הרפורמה על כל ההסכמים הכלולים בה ועליהם חתומים גם כל וועדי העובדים והארגונים היציגים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully