וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קול ישראל: העיצומים אינם חוקיים

6.8.2012 / 13:44

ברשות השידור מגיבים היום לראשונה לעיצומים אותם נוקטים העובדים ולשיבושים של שידורי רשת ב’: "אי ביצוע הנחיות ההנהלה מהווה משום הפרת משמעת חמורה"

בהנהלת קול ישראל מגיבים היום (שני) לראשונה לעיצומים אותם נוקטים העובדים ולשיבושים של שידורי רשת ב' ומאיימים עליהם כי פעולותיהם מהווים עבירה על החוק. במכתב שהעביר מנהל הרדיו, מיקי מירו, הוא טוען כי כיוון שלא הוכרז סכסוך עבודה בין העובדים לבין ההנהלה, העיצומים מהווים הפרת משמעת. בוועד העיתונאים דוחים את דבריו, וטוענים כי סכסוך עבודה אכן הוכרז ועל כן העיצומים חוקיים. הוועד צפוי להתכנס בעוד כשעה לדון במשמעויות המכתב.

"לתשומת לב המנהלים והעובדים, אי ביצוע הנחיות ההנהלה שלא במסגרת שביתה חוקית, מהווה משום הפרת משמעת חמורה, הנכם מתבקשים לחזור בכם מהודעותיכם האמורות ולחזור מיידית לעבודה סדירה", כתב מירו.

"נכון למועד זה לא הוכרז סכסוך עבודה, וזאת בניגוד להוראות סעיף 5א לחוק יישוב סכסוכי עבודה, תשי"ז-1957. המשמעות הינה כי העיצומים בהם הינכם נוקטים הינם בלתי חוקיים, ולפיכך אינם מזכים בהגנות הקבועות בחוק וכל הנזקים אשר ייגרמו בעקבותיהם יחולו עליכם", הוסיף מירו בפנייתו לעובדים.

עובדי קול ישראל משבשים את שידורי רשת ב' מתל אביב מזה כשבועיים, ומערכת החדשות של התחנה מושבתת לחלוטין כבר יומיים ברצף. במסגרת השביתה התוכניות "סדר יום", "הכל דיבורים", "צבע הכסף" ו"בשש" אינן משודרות, והעיתונאים מגיעים לעבודה אולם אינם מעבירים דיווחים לדסק החדשות.

העובדים, בגיבוי אגודות העיתונאים תל אביב וירושלים, נוקטים צעדי מחאה נגד ההנהלה על מה שהם מכנים "הפגיעה המתמשכת והמתגברת בענייני העובדים העיתונאיים, במקצועם ובשכרם, על הפרתו הבוטה של ההסכם שחתמה ההנהלה עם העובדים בדבר מתחם העבודה החדש, ועל חוסר נכונות מתמשך להידבר עם העובדים על כלל הבעיות הללו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully