וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף זמני לעיצומים בקול ישראל: העובדים וההנהלה יכנסו למו"מ

6.8.2012 / 17:29

השבתת שידורי רשת ב' תופסק לשבועיים - כך הוחלט בתום פגישה דחופה שהתקיימה היום בצהריים בין הצדדים. מיקי מירו לוואלה! ברנז'ה: "כל הצדדים הגיעו למסקנה שעדיף להידבר"

שידורי רשת ב' של קול ישראל, המשובשים זה שבועיים, יחזרו מחר (שלישי) לסדרם, והשבתת מערכת החדשות מתל אביב תופסק, זאת לתקופה של שבועיים – כך החליט היום ועד עובדי קול ישראל בתל אביב בתום פגישה דחופה שהתקיימה היום בצהריים. בתוך כך הודיע מנהל הרדיו, מיקי מירו, כי הוא נאות לבקשת העובדים לקיים עמו פגישה ולדון עמם בטענותיהם כלפי ההנהלה.

הישיבה כונסה בעקבות מכתב ששלח הבוקר מירו לעובדים, ובו כתב להם כי העיצומים בהם הם נוקטים אינם חוקיים ומהווים הפרת משמעת חמורה, זאת כיוון שלא הוכרז באופן רשמי סכסוך עבודה. העובדים שבתו במחאה על הרעה הצפויה, כך לטענתם, עם מעבר מתקני רשות השידור לעיר לוד ועל התערבות פוליטית, לכאורה, בשידורי האקטואליה של רשת ב'.

בשיחה עם וואלה! ברנז'ה אמר היום מיקי מירו כי הוא מברך על החלטת העובדים, וכי הפסקת העיצומים הושגה בעקבות ההחלטה ללכת לכיוון של הידברות ולא עקב מכתב האיום הבוקר. "אנחנו פועלים למען הידברות, וכל הצדדים הגיעו למסקנה שעדיף להידבר", אומר מירו. "בסוגיות כאלה דיאלוג הוא שם המשחק. זה מתוך תפישת עולם לפיה כולנו נמצאים תחת אותו הבית והמטרה שלנו – גם ההנהלה וגם העובדים, היא מטרה זהה". מירו הוסיף כי בכוונתו להיפגש עם העובדים במהלך השבוע הבא.

עו"ד ברוך אסקרוב, חבר הנהלת אגודת העיתונאים בתל אביב ויו"ר ועד עיתונאי קול ישראל בתל אביב, התייחס אף הוא להפסקת העיצומים ואמר היום לוואלה! ברנז'ה כי האסיפה שהתקיימה היום הייתה אסיפת העובדים הגדולה ביותר שהתקיימה ברדיו מזה שנים רבות. "הוחלט על עצירת העיצומים לאור פניית מנהל הרדיו לפתוח בהידברות מול מנכ"ל רשות השידור, והוא הבטיח שיקדם הידברות כזו. להחלטה על הפסקת העיצומים היה רוב גורף – וזה מראה כי העובדים משתוקקים לפתור את הבעיות בדרך של משא ומתן".

אסקרוב מספר כי בשעות הבוקר נערכה פגישה עם הקולגות מירושלים, ואנשי האגודה שם הודיעו כי הם תומכים במאבק אנשי האגודה והוועד בתל אביב והם יחברו אליהם. "חלק מהעובדים העלו דרישה שהמנדט עליו הוסכם לפתיחה בהידברות יהיה מוגבל בזמן כדי שלא ימשכו אותנו", אמר אסקרוב. אם בתום שבועיים לא תיערך פגישה עם ההנהלה ישקלו העובדים לשוב ולשבות, אולם ככל הנראה פגישה כזו צפויה כבר בשבוע הבא.

את תגובת נציגי ועד העובדים לא ניתן היה להשיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully