וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל היום VS ידיעות אחרונות, פרק 3,542

13.8.2012 / 11:56

הבוקר הקדיש "ישראל היום" חצי עמוד למאמר דעה ובו ביקר בחריפות את האופן שבו "ידיעות אחרונות" מסקר את הדיון על התקיפה באיראן: "מחול שדים והתנקשות בדמוקרטיה"

"ישראל היום" חובט שוב, בפעם השלישית בשבועות האחרונים, במתחרהו הגדול "ידיעות אחרונות" ועושה זאת - כמו בפעמים הקודמות - בפומבי. לאחר שתקף את האופן שבו מסקר "ידיעות" את הזירה הפוליטית והדף את טענות המתחרים על כך שהוא פוגע בשוק העיתונות המקומי – הבוקר (שני) הקדיש העיתון מחצית עמוד למאמר דעה שבו הוא מבקר בחריפות את האופן שבו מסקר "ידיעות אחרונות" את הדיון על תקיפה אפשרית באיראן. במאמר מאת הפרשן הבכיר דרור אידר, תחת הכותרת "מחול השדים של ידיעות", נכתב כי "מחול השדים המתחולל בשבועות האחרונים נגד תקיפה באיראן הוא התנקשות בדמוקרטיה... עד כדי פגיעה בתשתיות הקיום שלנו".

אידר מבקר במאמרו גם את אופן הסיקור של הארץ, ערוצים 2 ו-10 וגלי צה"ל, אולם הוא מכנה אותם "לוויניו הרבים של ידיעות בתקשורת האלקטרונית" ומוסיף כי העיתון מוביל את מחנה השמאל באופן חסר אחריות נגד הממשלה. "בחסות הכאילו-דיון במוכנות העורף ומוכנות חיל האוויר ומוכנות ההוא וההם ש'ידיעות' וחבר מרעיו מנסים לסמא בו את עינינו - מתנהל בעצם מעין פוטש נגד הדמוקרטיה ונגד ממשלה נבחרת", כך לדברי אידר.

אין זו הפעם הראשונה, כאמור, שב"ישראל היום" מפרסמים טור דעה שתוקף את המתחרים מבית מוזס. בטור דעה שפרסם בחודש שעבר העורך הבכיר גונן גינת הוא הסביר את החלטת עיתונו לצנזר את שמותיהם של בנימין נתניהו ויובל שטייניץ ממכתבו של שלמה סילמן ז"ל, ותוך כדי תקף את "ידיעות" ואת האופן שבו הוא מסקר את הזירה הפוליטית. "ב'ידיעות אחרונות' מצנזרים באורח קבע ידיעות שלא נוחות ליקיריו. ב'ידיעות אחרונות' יושב נוני מוזס, ולאחר שאיבד את מעמדו כעיתון של המדינה ואת השליטה במדינה, עושה שימוש בעיתונו כדי להפוך את הגלגל. רוח גבית לאולמרט, ללבני, ללפיד, לרמון, ושוב לאולמרט - השיטה ברורה, מוכרת, ידועה", כתב אז גינת.

כשבועיים לאחר מכן, כאשר נודע על תחילת הליכי צמצומים ופיטורים בידיעות אחרונות, פרסם "ישראל היום" הודעה חריגה לתקשורת בהתייחסו לטענות של בכירים בעיתון לפיהן ל"ישראל היום" ולמודל הכלכלי שלו יש אחריות מערכת במשבר בעיתונות המודפסת. בהודעה מיוחדת שהוציא העיתון לתקשורת, נכתב: "חבל על עובדי ידיעות אחרונות, שמוצאים עצמם כלי-משחק בידי נוני מוזס ואנשיו, המזילים דמעות תנין בניסיון למצוא אחראים לכישלונותיהם. ידיעות אחרונות הוא האחרון שיכול להטיף מוסר, ערכים או יושר בתחום העיתונאי וגם העסקי". בידיעות אחרונות לא נשארו חייבים, ובכיר בעיתון הגיד לדברים ואמר לוואלה! ברנז'ה כי טענותיו של "ישראל היום" הן "מדויקות פחות או יותר כמו הכותרות הראשיות שמנפק החינמון מידי יום" וכינה אותו "אסופת עמודים המתחזה לעיתון".

ב"ידיעות אחרונות" בחרו שלא להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully