וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מליאת רשות השידור דחתה ההצבעה על "סדר יום"

16.8.2012 / 16:38

המליאה שהתכנסה היום אישרה נוהל חדש לפיו כל שינוי מהותי בתכניות "קול ישראל" יאלץ לעמוד בשורת קריטריונים אותם קבעה ועדת האתיקה. נכון לכעת, קרן נויבך תמשיך להגיש לבד

ועדת התוכן של מליאת רשות השידור התכנסה היום (חמישי) בפעם השנייה כדי לדון בהתערבות הנהלת רשות השידור בתכניתה של קרן נויבך "סדר יום". בשבוע שעבר החליטה המליאה בתום דיון סוער כי התכנית תישאר במתכונתה המקורית כלומר, ללא מגיש "מאזן" לצידה של נויבך. בימים האחרונים גברו הלחצים על חברי המליאה לחזור בהם מהחלטתם, אולם ישיבת המליאה היום הסתיימה ללא כל החלטה ובשלב זה תישאר התכנית ללא התערבות חיצונית.

המליאה אישרה היום נוהל חדש לפיו כל שינוי מהותי בתכניות "קול ישראל" יאלץ לעמוד בשורת קריטריונים – והוחלט כי דיונים נוספים יתקיימו על כך ימשיך ויתנהל בעתיד. על הנוהל עמלו בחודשים האחרונים אנשי ועדת האתיקה של רשות השידור, ועבודת המטה עליו החלה עוד בטרם הוחלט של שינוי בפורמט התכנית "סדר יום".

מפגינים מהימין נעדרו

החשש כי המליאה תהפוך את ההחלטה משבוע שעבר ותכשיר את החלטת הנהלת הרשות הביאה פעילים חברתיים ועיתונאים להפגין היום מול מתחם רשות השידור ברחוב קלמן מגן בתל אביב. מנגד, להפגנת התמיכה בהחלטת ההנהלה "לאזן" את נויבך לא הגיע ולו מפגין אחד. העמותה קראה בימים האחרונים לחבריה לפנות לחברי הוועדה ולשכנע אותם להפוך את ההחלטה ופרסמה את כתובות האימייל שלהם ושל יו"ר המליאה אמיר גילת בצירוף נוסחים מומלצים לפנייה, כגון "דעה פוליטית יש לכל אחד, לא רק לקרן נויבך. התפקיד של רשות השידור הוא לצייד אותי במידע חדשותי, לא בדעות מוטות".

כזכור, בשבוע שעבר נשלחה פנייה למבקר המדינה לפתוח בבדיקה של פרשת "סדר יום". הפונים ציינו בפני המבקר כי המהלכים כולם נעשו ללא תיאום, התייעצות, דיאלוג או בדיקה מוקדמת עם צוות התוכנית, בלא אישור ועדת התוכן או ועדת האתיקה, ובלא כל נימוק או פרוטוקולים המשקפים קיום דיון מוקדם כלשהו. "המהלכים מתבצעים בשיטה של הנחיות והוראות ללא סמכות, מהיום להיום, מתוך ידיעה ברורה כי צוות התוכנית מתנגד למהלך וממילא בניגוד לכללי המנהל התקין, כללי הרשות והחובה להקדים להחלטות אלה דיון מקיף ומסודר במוסדות הרשות, זאת על מנת לחבל בה, לפגוע באמינותה וממילא לגרום למי שמנווטים אותה בהצלחה גדולה להסתלק ממנה", כתבו הפונים.

מרשות השידור נמסר כי הדיונים בנושא "סדר יום" יימשכו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully