וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי מעריב: נכריז על סכסוך עבודה

9.9.2012 / 13:09

למעלה מ-200 עובדים הגיעו לאסיפת חירום שנערכה בעיתון. נציגי ועד העובדים דרשו להיות מעורבים בפרטי ההסכם בין בן צבי לדנקנר ”על מנת שהפגיעה תהיה מינימלית”

עובדי מעריב ממשיכים את המאבק על מקום עבודתם: למעלה מ-200 עובדים הגיעו בשעות הצהריים לאסיפת חירום שכינס ועד העובדים, והודיע כי יכריז על סכסוך עבודה בעיתון. יצוין כי הנהלת מעריב לא הכירה עד כה בוועד העובדים כיציג, אך לדברי העובדים, הדבר לא ימנע מהם לנקוט בשורה של צעדי מחאה, ואם יידרש אז גם לפנות בנושא גם לבית הדין לענייני עבודה. "עדיין לא הובטח לנו שנקבל את משכורות חודש אוגוסט בזמן", אמרו העובדים, שנימקו את ההחלטה להכריז על סכסוך עבודה בראש ובראשונה על מנת לקבל את משכורותיהם.

לישיבת העובדים הגיעו מלבד עובדי מעריב גם מזכ"ל מועצת העיתונות אריק בכר, אשר עבר בעיתון במשך שני עשורים וכן דרור פויר מארגון העיתונאים. קצין הביטחון של מעריב התיר את כניסתם לבניין רק בתנאי שלא יקחו חלק בפגישה או יישאו דברים - לדבריו בהוראה של עורך העיתון, ניר חפץ. חפץ עצמו לא נכח בפגישת העובדים היום.

ועד העיתונאים של מעריב חבר היום לוועדי עובדים נוספים בעיתון - ועד המובילים וכן ועד ההפצה, שניהם מאוגדים במסגרת ההתסדרות. בנוסף, לאסיפה היום הגיעו גם עובדי מנהלה של מעריב אשר אינם מאורגנים במסגרת ועד העיתונאים, ובימים אלה הם עמלדים על הקמת ועד נוסף. הועדים הקימו מטה מאבק משותף, והם מתכוונים לקיים בימים הקרובים פעולות מחאה משותפות".

"אנחנו ניזונים מכלי התקשורת ולפיהם אם העסקה תאושר מדובר בפיטורי 1,600 עובדים", אמר היום יו"ר ועד העיתונאים, חגי מטר. "העובדים הם שעושים את העיתון ולכן אנחנו דורשים מעורבות מלאה במשא ומתן על מנת שנוכל להגן על זכויותינו. בנוסף, אנחנו דורשים כי משכורות חודש אוגוסט ישולמו במלואן עד ערב ראש השנה". חברת הוועד גבי גולדמן הוסיפה כי "המאבק הזה הוא לא עבור השלט של מעריב, המאבק הוא עבור מקום העבודה שלנו, של אלפי משפחות שמתפרנסות מהעיתון. החלטנו להיאבק יחד כדי שבפעם הראשונה במשך שנים של משברים לא נוריד את הראש ונקבל את רוע הגזירות, אלא נעבוד כגוף מאוחד ונדרוש את זכויותינו".

בפניית העובדים להסתדרות בבקשה להכריז על סכסוך עבודה מציין הועד כי מדובר החלטה חד-צדדית של המעסיק בדבר נקיטת שינויים מבניים-ארגוניים בדרך של מכירת העיתון לבעלים חדשים. "המעסיק נוהג בחוסר תום לב ביחסי עבודה בכלל ויחסי עבודה קיבוציים בפרט", נטען. ועד עובדי מעריב דורש ניהול משא ומתן קיבוצי שיסדיר את מכלול זכויות העובדים בעקבות המכירה. עוד מצוין בפנייה עניין אי תשלום השכר במועד, הכוונה לפטר עיתונאים, הימנעות מהבטחת המשך עבודתם וזכויותיהם של העיתונאים, תנאי וסדרי העסקתם, שכרם וביטחונם התעסוקתי וכן "פגיעה מכוונת ושיטתית בוועד העובדים, אשר נועדה להחליש את מעמדו של ארגון העובדים ושל האורגן הראשוני מטעמו במקום העבודה".

ביום שישי נודע כי שלמה בן צבי, מו"ל העיתון "מקור ראשון", ירכוש את עיתון מעריב מנוחי דנקנר, בעל השליטה בקבוצת IDB, תמורת 85 מיליון שקלים. על פי ההודעה שהוציא מעריב לבורסה, בן צבי ירכוש את העיתון לבדו, ללא החובות וללא בית הדפוס. עוד נכתב בהודעה כי "בכוונת הרוכשת להמשיך את פעילות העיתון. 'מקור ראשון' יציע ל-300-400 עובדי מעריב להיקלט כעובדי הרוכשת". על פי ההודעה, בכוונת הצדדים להשלים את העסקה עד סוף אוקטובר.

על פי ההערכות, בן-צבי, לשעבר מבעלי ערוץ 10 והחינמון "ישראלי", מעוניין להשקיע בעיתון בעיקר בשל מאגר המנויים שלו, שיוכל להתווסף לזה של "מקור ראשון". על פי אותן ההערכות, מעריב יקבל תפנית ימנית באופי תכניו.

מאז רכשה קבוצת IDB את השליטה במעריב, היא הזרימה לקופת העיתון יותר מ-300 מיליון שקל, אולם הפסדיו רק הולכים ומתעצמים. לפני חודשיים, לאחר שדירקטוריון החברה הורה להנהלת מעריב להציג בפניו תכנית להקטנה ניכרת של הוצאות החברה, פנה מנכ"ל העיתון לעובדים ובישר להם על חלק ראשון של מהלך קיצוצים שכלל פיטורי עובדים.

עם רכישת בן צבי או בלעדיה, מצבו של העיתון מבית קרליבך קשה. רק השבוע הודיע מנכ"ל מעריב טל רז לעובדי העיתון כי יקבלו רק שליש ממשכורת חודש אוגוסט, ואת יתר הסכום יקבלו רק לאחר שהעיתון יקבל את ההלוואה – מועד שאינו ידוע בשלב הזה. "אני יכול להבטיח לכם כי נעשה מאמץ מיוחד כך שניתן יהיה לשלם את החלק האמור לפני ראש השנה", מסר רז במייל שהעביר לעובדי החברה.

בהנהלת מעריב הוחלט כי חברי ההנהלה, בכירי העיתון והמערכת יידחו את תשלום מלוא שכרם למועד מאוחר יותר, ככל הנראה רק לאחרי תקופת החגים. "הנהלת מעריב ובעלי המניות עושים ככל שניתן על מנת לשלם את מלוא שכר חודש אוגוסט עד ערב ראש השנה", הבטיח רז לעובדים. לאחרונה אישר דירקטוריון מעריב הזרמה של 15 מיליון שקלים לחברה.

עוד בנושא:
אחרי רכישת בן צבי - לאן הולך מעריב?
ניר חפץ: "אני מעריך שמרבית העיתונאים ימשיכו ב'מעריב'"
יש עסקה: שלמה בן צבי רוכש את מעריב מנוחי דנקנר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully