וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחר: הפגנת עובדי הארץ מול ישיבת הדירקטוריון של העיתון

10.9.2012 / 20:40

ההפגנה - מחאה על כך שהנהלת העיתון מסרבת להכניס את נציגי העובדים לדיוניה. הוועד: "נישאר בקומת ההנהלה כמה זמן שיידרש, ובמשך הזמן הזה לא נעשה עבודה עיתונאית כלשהי"

עובדי הארץ מתכוונים לשבש מחר (שלישי) את ישיבת הדירקטוריון שתתקיים בשעה 9:30 בבניין העיתון, זאת במחאה על כך שההנהלה מסרבת להכניס את נציגי העובדים לדיוניה. הישיבה מחר תתקיים שבוע בדיוק לאחר שהודיע המו"ל עמוס שוקן לעובדים על הוצאתו לפועל של גל הפיטורים הנרחב בעיתון, אשר יכלול ככל הנראה את פיטוריהם של עשרות מהעובדים, ובמהלכה תושבת למעשה העבודה בעיתון.

"ההפגנה והשביתה יימשכו לפי הצורך עד שנחליט אחרת ובהתאם להיענות מצד ההנהלה", מסרו היום בוועד העובדים. "נישאר בקומת ההנהלה כמה זמן שיידרש, ובמשך הזמן הזה לא נעשה עבודה עיתונאית כלשהי, במערכת או מחוץ לה: כתבים לא יקיימו פגישות או יענו לטלפון, צלמים לא יצלמו או יעבירו תמונות למערכת וכדומה".

הנהלת העיתון הציעה תכנית פרישה מרצון, וקצת יותר מעשרה עובדים – מרביתם גרפיקאים וחלקם עורכים, בחרו לפרוש באמצעותה מהעיתון. במקביל, זומנו ארבעה עובדים נוספים לשיחות מקדימות בטרם יועבר אליהם זימון לשימוע שלפני פיטורים והוחלט על סגירתה של מחלקת הוידאו אשר הוקמה בשנה שעברה – אך לא נעשה בה שימוש של ממש. לטענת העובדים, צעדים אופרטיביים אלה הנם הוצאה לפועל של הליך הקיצוצים, בעוד שהמגעים עם ועד העובדים ממשיכים, כביכול, למרות שאינם נושאים פירות של ממש. לטענתם, ההנהלה רק מעדכנת אותם על צעדים מתוכננים, אולם לא מציגה בפניהם את תכניותיה או מאפשרת להם להשפיע על גורל העיתון.

בוועד דורשים הצגה בפניהם של תכנית הקיצוצים המפורטת וגיבוש תכנית חירום להגדלת הכנסות הקבוצה עד לסוף השנה. כמו כן דורשים בוועד הקפאה מיידית של הפיטורים עד שתיחתם תכנית הבראה שתעוגן בחוזה קיבוצי. את תכנית הפרישה מרצון, עליה התבקשו העובדים להחליט תוך שבוע, דורשים בוועד להאריך. "הנהלת הארץ מסרבת למעשה לדון בכל הדרישות העיקריות שהעלה ועד העיתונאים בשם עובדי המערכת", טוענים בוועד.

אחד מעובדי העיתון אמר הערב לוואלה! ברנז'ה כי תחושתם היא שבהנהלה 'מורחים' את העובדים, וכי טרם גובשה תכנית הבראה של ממש. "למיטב הבנתי הובטח כי רוב רובם של האנשים יקבלו עוד שתי משכורות ושהקיצוץ המרכזי יהיה בתקציב שנת 2013, אבל הצעדים של ההנהלה עד עכשיו מראים שאין לה תכנית אמיתית ורצינית ובעיקר מצביעים על סוג של היסטריה".

הדירקטוריון ייתכנס מחר ויחליט על מתווה תכנית הקיצוצים בקבוצת הארץ-דה מרקר, והעובדים דורשים לקחת חלק במתווה התכנית הזו. בקשתם להימצאות נציג בפגישה – סורבה. חברי דירקטוריון הארץ הם מו"ל הקבוצה עמוס שוקן, אחותו רחלי אידלמן מנהלת הוצאת שוקן ואחיהם, האדריכל הלל שוקן. נוסף לשלושה חברים בדירקטוריון גם נציגי המשקיעים הזרים בעיתון - לאוניד נבזלין המחזיק 20% ממניות העיתון, וחברת המו"לות הגרמנית דומונט-שאוברג המחזיקה ברבע ממנו. ככל הנראה תידון מחר בישיבה גם סוגיית החיפוש אחר משקיע נוסף בעיתון, והעלאת מחירו למנויים.

עוד בנושא:
כיצד ישפיע המעבר לדיגיטל על תכני הארץ?
שוקן: "מטרתנו להבטיח כרגע את הטווח הקרוב והמיידי"
עמוס שוקן: "אין להארץ שום דבר נגד מעריב ואין לו עניין במעריב"

  • עוד באותו נושא:
  • הארץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully