וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארץ: מאות עובדים מפגינים; שוקן התיר לנציגי הוועד להיכנס לישיבת הדירקטוריון

11.9.2012 / 10:50

עבודת העיתון הושבתה הבוקר עם כינוס הדירקטוריון, ומרבית העובדים התרכזו בקומה השנייה במחאה על סירובו של שוקן לתת להם להציג את עמדותיהם באשר לתכנית הקיצוצים

הלחץ של עובדי הארץ עזר: מו"ל העיתון עמוס שוקן התיר לוועד העיתון להיכנס לישיבת הדירקטוריון, זאת לאחר שעבודת העיתון הושבתה עם כינוסו. מוקדם יותר התרכזו העובדים בקומה השנייה, במחאה על סירובו לתת להם להציג בפני הדירקטוריון את עמדותיהם באשר לתכנית הקיצוצים הצפויה. לאחר שהפגינו העובדים, יצא אליהם שוקן והתיר לשלושה נציגים להיכנס לחדר הישיבות.

כפי שפורסם אמש בוואלה! ברנז'ה, עובדי העיתון הודיעו כי ישביתו את עבודת המערכת עד שיותר להם להציג את עמדתם. "נישאר בקומת ההנהלה כמה זמן שיידרש, ובמשך הזמן הזה לא נעשה עבודה עיתונאית כלשהי, במערכת או מחוץ לה: כתבים לא יקיימו פגישות או יענו לטלפון, צלמים לא יצלמו או יעבירו תמונות למערכת וכדומה", הודיעו העובדים.

הנהלת העיתון הציעה תכנית פרישה מרצון, וקצת יותר מעשרה עובדים – מרביתם גרפיקאים וחלקם עורכים, בחרו לפרוש באמצעותה מהעיתון. במקביל, זומנו ארבעה עובדים נוספים לשיחות מקדימות בטרם יועבר אליהם זימון לשימוע שלפני פיטורים והוחלט על סגירתה של מחלקת הוידאו אשר הוקמה בשנה שעברה – אך לא נעשה בה שימוש של ממש. לטענת העובדים, צעדים אופרטיביים אלה הנם הוצאה לפועל של הליך הקיצוצים, בעוד שהמגעים עם ועד העובדים ממשיכים, כביכול, למרות שאינם נושאים פירות של ממש. לטענתם, ההנהלה רק מעדכנת אותם על צעדים מתוכננים, אולם לא מציגה בפניהם את תכניותיה או מאפשרת להם להשפיע על גורל העיתון.

בוועד דורשים הצגה בפניהם של תכנית הקיצוצים המפורטת וגיבוש תכנית חירום להגדלת הכנסות הקבוצה עד לסוף השנה. כמו כן דורשים בוועד הקפאה מיידית של הפיטורים עד שתיחתם תכנית הבראה שתעוגן בחוזה קיבוצי. את תכנית הפרישה מרצון, עליה התבקשו העובדים להחליט תוך שבוע, דורשים בוועד להאריך. "הנהלת הארץ מסרבת למעשה לדון בכל הדרישות העיקריות שהעלה ועד העיתונאים בשם עובדי המערכת", טוענים בוועד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully