וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי מעריב הפגינו מול ביתו של נמרודי: ”איפה הכסף?”

12.9.2012 / 14:35

עשרות מעובדי העיתון הקימו הערב משמרת מחאה מול ביתו של מו”ל מעריב לשעבר הנמצא בסביון. עופר נמרודי במכתב ששיגר למפגינים: ”רבים מכם יודעים עד כמה מעריב יקר לליבי”

(עדכון: 18:07)

כמה עשרות מעובדי מעריב הקימו הערב משמרת מחאה מול ביתו של מו"ל מעריב לשעבר, עופר נמרודי, הנמצא בסביון. העובדים מחו על כך שלטענתם בתקופת שליטתו בעיתון לא הופרשו להם כספים כדין לקרנות פנסיה, גמל והשתלמות. העובדים קראו ברמקולים "איפה הכסף?" אל עבר ביתו של נמרודי, כאשר כוחות משטרה קטנים נכחו במקום והאבטחה הפרטית סביב הבית תוגברה. משמרת המחאה נמשכה כשעה, אז התפזרו המפגינים מהמקום.

הפגנת מעריב מול ביתו של עופר נמרודי. נמרוד סונדרס
האבטחה הפרטית סביב הבית תוגברה. עובדי העיתון/נמרוד סונדרס

עם היוודע לו על הכוונה להפגין מול ביתו, מיהר נמרודי להכחיש כי קיימים חובות מתקופתו לעובדים. במכתב שהעביר אליהם, בחתימתו, כתב בשם חברת "הכשרת הישוב": "אנו עוקבים בצער אחר האירועים האחרונים במעריב וחשים יחד עמכם את הקושי והדאגה בימים קלים אלה. רבים מכם אשר הכירו אותי מקרוב יודעים עד כמה מעריב יקר לליבי ואת האהבה הרבה שי לי לעיתון ועובדיו".

"בתקופת היותה של הכשרת הישוב בעלת השליטה במעריב לא הייתה קיימת כל בעיה של הפרשות בנושא התחייבויות בגין יחסי עובד-מעביד, לרבות הפרשות לקרנות הפנסיה, הגמל וההשתלמות של העובדים", הכחיש נמרודי את הטענות כלפיו. לפי נמרודי, שתי בדיקות הנאותות שהתקיימו לחברה גם מאת זכי רכיב וגם מאת איי. די. בי. מאששות את טענתו. "הכשרת הישוב ממשיכה לשלם מחיר כבד ולהפסיד בגין ההשקעה הרבה שביצעה כל השנים במעריב", הוסיף. "מי ייתן ותוך זמן קצר העובדים לא יצטרכו עוד לעסוק בזכויותיהם הפנסיוניות – אלא במלאכה ובעשייה ובהמשך פיתוחו של עיתון".

הפגנת מעריב מול ביתו של עופר נמרודי. נמרוד סונדרס
תלו שלטים על השער. ביתו של נמרודי/נמרוד סונדרס

חברת איי. די. בי. דחתה אתמול את הטענות לפיהן גם לה חובות כלפי העובדים בהפרשות לקרנות פיצויים ופנסיה מתקופת שליטתה בעיתון, והיא הודיעה אתמול כי כל הכספים הוזרמו כחוק וכי עסקת המכירה תממן את כל הפיצויים המגיעים לעובדים. נוחי דנקנר שוהה בימים אלה בחו"ל, ועם חזרתו לישראל מתכוונים העובדים להפגין גם מול ביתו.

הפגנת מעריב מול ביתו של עופר נמרודי. נמרוד סונדרס
מוחים נגד אובדן זכויותיהם. עובדי מעריב/נמרוד סונדרס

מחר: עיני יגיע לבית מעריב

נכון לשעה זו עדיין מסרבת הנהלת מעריב לשבת עם נציגי העובדים ולהציג בפניהם את היקף החובות של החברה כלפיהם. על פי ההערכות, חובות אלה עומדים על כ-95 מיליון שקלים. העובדים דורשים להיות מעורבים בהליכי המשא ומתן המתקיימים עם שלה בן צבי למכירת העיתון וזאת על מנת להבטיח כי זכויותיהם יעוגנו בהסכם המכירה. מחר בבוקר יגיע יו"ר ההסתדרות עופר עיני לבית מעריב, ויקיים עם העובדים שיחת הסברה.

"אנחנו מקבלים כמות תמיכה מטורפת והערכה מקולגות וממושאי הסיקור שלנו על כך שגם בתנאים הכי קשים, תנאים של חוסר ודאות כבדה ומלחמה על העיתון והזכויות שלנו, אנחנו עדיין מצליחים לעבוד ולייצר את העיתון יום אחר יום בנחישות ובגאווה רבה", אומרים היום בוועד עובדי מעריב. "העובדה המופלאה הזו היא כרגע חלק ממה שיעזור לנו להלחם על כל מטרותינו והיא ממחישה את השליחות העיתונאית שמניעה אותנו".

עובדי מעריב מוסיפים כי "לצד כל הצעדים האלה אנחנו עדיין מחכים לשמוע את קולם של שרי ממשלת ישראל, ומצפים להתערבותם נוכח הסכנה לסגירת עיתון בישראל ופיטורים של אלפיים עובדים".

עוד בנושא:
תקומה קרליבך תובעת ממעריב: החזירו 5 מיליון שקלים שלא שולמו
אז איפה באמת נמצא הכסף של עובדי מעריב?
הנהלת מעריב: "כל כספי הפנסיה הופרשו כחוק"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully