וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהלת מעריב: "כל כספי הפנסיה הופרשו כחוק"

11.9.2012 / 17:00

יו"ר דירקטוריון מעריב, דני יעקבי: "דסק"ש ואי.די.בי לא יקבלו אף לא שקל אחד מהעסקאות למכירת העיתון ובית הדפוס"; ח"כ שלי יחימוביץ': "משבר מעריב - פיגוע חברתי"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: גדי וינסטוק

שעות ספורות לאחר שהתפזרה הפגנת עובדי מעריב, יוצאת הנהלת העיתון במסרי הרגעה לעובדים בעניין המשכורות וכספי הפנסיה. בהנהלה מבטיחים כי כל הכספים מעסקת מכירה אפשרית של העיתון יוזרמו לקופת העיתון ויממנו את משכורות העובדים, וכי כל כספי הפנסיה הופרשו כחוק בתקופת ההנהלה הנוכחית.

יו"ר דירקטוריון מעריב, דני יעקבי, שלח אחר הצהריים אימייל לכל עובדי החברה. "רבים ניסו לשכנע אותנו לסגור את מעריב, אך זו לא הייתה בחירתה של הנהלת העיתון", כתב להם. "יו"ר קבוצת אי.די.בי נוחי דנקנר, עשה ועושה כל מאמץ להכניס משקיע שייקח על עצמו את משימת המשך הצלת העיתון על מנת שמעריב ימשיך להתקיים ולפרנס את עובדיו ולשרת את החברה והדמוקרטיה בישראל".

יעקבי ציין כי שתי העסקאות הנמצאות כעת בעיצומן - המשא ומתן עם שלמה בן צבי והמכרז למכירת בית הדפוס, נועדו להבטיח את זכויות העובדים ולפרוע את חובות החברה.

"דסק"ש ואי.די.בי לא יקבלו אף לא שקל אחד מעסקאות אלה", ציין. "כל התמורה תוזרם לתוך 'הוצאת מודיעין' לטובת העובדים ובעלי החוב. מאז שנכנסה קבוצת אי.די.בי למעריב, הופרשו מדי חודש בחודשו כל הכספים לפיצויים ולתנאים סוציאליים, לכל העובדים", הבטיח יעקבי, שציין כי דסק"ש רכשה את השליטה במעריב בין היתר מתוך כוונה ליצור סינרגיה בין פעילות התוכן של העיתון לבין חברת סלקום, גם היא בבעלות איי. די. בי., אולם קשייה הכלכליים של הקבוצה לא אפשרו לה להמשיך בתהליך ההבראה של העיתון. דברים דומים נאמרו היום גם בסביבתו של בעל השליטה, נוחי דנקנר. "נוחי מייעד את כספי המכירה של מעריב וכספי המכירה של נדל"ן של בית הדפוס – הכל לקופת הפיצויים של העיתון", אמר מוקדם יותר לוואלה! ברנז'ה אחד ממקורביו.

יעקבי ציין כי הנהלת העיתון והחברה-האם ממשיכות במאמצים כדי להבטיח את תשלום מלוא המשכורות עד לערב ראש השנה. מוקדם יותר היום, ובסמוך למועד סיום ההפגנה, ירד מנכ"ל העיתון טל רז ללובי בית מעריב, שוחח עם העובדים ואמר דברים דומים. הוא הכחיש את הדברים שפורסמו היום בחלק מהעיתונים הכלכליים לפיהם העסקה עם בן צבי התפוצצה, ואמר: "בניגוד לכותרות – העסקה לא התפוצצה – היא קיימת. אם זה לא ייסגר בסוף היום, אנחנו ננסה למצוא אלטרנטיבות אחרות, בכל מקרה – לא יהיה מצב שאם יהיו עסקאות כאלה אלפיים איש ילכו הביתה".

לעניין המשכורות אמר רז: "ביליתי בבנקים שלושה ימים עכשיו, ויש איתם הבנות לגבי תשלום המשכורות לפני ערב החג". כאשר נשאל מה הסיכוי לכך – אמר "גבוה מאוד".

"המשבר העמוק של מעריב - פיגוע חברתי"

ובתוך כך הודיעה היום יו"ר מפלגת העבודה, חברת הכנסת שלי יחימוביץ', כי גיבשה שורת צעדים להצלת העיתונות המודפסת על פי המודל הנהוג בבריטניה, צרפת, הולנד ומדינות נוספות ובכוונתה להגיש הצעת חוק בנושא עם פתיחת מושב הכנסת. "קרן האור היחידה היא אומץ הלב והתבונה של דור חדש של עיתונאים להתאגד באיגוד מקצועי חרף הלחצים של ההנהלות. צעד זה הוא חיוני לשמירה על מעמדם המקצועי והתעסוקתי של העיתונאים אשר הולך ומדרדר במהירות", מסרה יחימוביץ'.

לדברי יחימוביץ', עיתונאית לשעבר, קריסת העיתונות ובראשה המשבר העמוק של מעריב היא "בגדר פיגוע חברתי, דמוקרטי, כלכלי ותעסוקתי. מדובר באלפי עובדים בני מעמד הביניים שיפלטו לשוק עבודה אפל ומתכווץ. הפגיעה כאן אינה רק בפרנסתן של אלפי משפחות ערב החג, אלא גם פגיעה אנושה בדמוקרטיה. בלי ריבוי אמצעי תקשורת המאזנים זה את זה מבחינת אינטרסים ונטייה פוליטית לא תהיה דמוקרטיה בישראל והשלטון וההון יוכלו לעשות במדינה כבתוך שלהם".

עוד בנושא:
טל רז: "אין מצב שאלפיים איש ילכו הביתה"
עופר עיני: ”נדרוש את עיגון הזכויות בהסכם המכירה”
אחרי רכישת בן צבי - לאן הולך מעריב?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully