וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

”נדרוש את עיגון הזכויות בהסכם המכירה”

10.9.2012 / 16:14

יו”ר ההסתדרות עופר עיני בתום פגישה עם ועד עובדי מעריב: ”המשמעות האמיתית של העסקה עם בן צבי היא סגירת מעריב ופתיחת עיתון חדש תחת אותו מותג”

(עדכון: 21:28)

הערב (שני) נערכה פגישת חירום בין ועד העובדים של העיתון ויו"ר ההסתדרות עופר עיני לבין יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות אבי ניסנקורן. בפגישה הוחלט כי ניסנקורן יפנה ליו"ר דירקטוריון מעריב דני יעקובי וידרוש ממנו להיכנס להדברות על מנת להבטיח את זכויות העובדים ולעגן אותן בהסכם המכירה של העיתון למו"ל "מקור ראשון" שלמה בן צבי.

"המשמעות האמיתית של העסקה היא סגירת מעריב ופתיחת עיתון חדש תחת אותו שם מותג", אמר לעובדים יו"ר ההסתדרות, עופר עיני. "כרגע אין שום הבטחה לעובדים ולא ברור אפילו אם הם יקבלו את הפיצויים וההפרשה לקרנות הפנסיה. אנחנו חייבים כדרישה ראשונית להבטיח את זכויות העובדים. אין גם שום ביטחון אם יקלטו העובדים בעיתון החדש ובאיזה תנאי העסקה. אם זכויות העובדים לא יהיו מובטחות מבחינתנו לא תהיה עסקה".

עובדי מעריב יקיימו מחר הפגנה מול בית מעריב שבצומת קרליבך וידרשו לקבל את משכורותיהם בזמן. היום אישרה הסתדרות העובדים הכללית את בקשתם להכרזה על סכסוך עבודה. "אנחנו לא נסכים לשתוק אל מול ההתנהלות השערורייתית הזאת שמפקירה את עובדי מעריב", הודיעו היום עובדי העיתון. "אנחנו דורשים שכל עובד ועובד יקבל את מלוא הזכויות המגיעות לו לפי חוק, ואף למעלה מזה ונפעל בכל הכוח למטרה זאת".

במכתב שהוציאו אנשי ועד העובדים של העיתון נמסר לעובדים כי הנהלת העיתון טוענת כי בנק לאומי הוא זה שמעכב בשלב זה את העברת הכסף שמיועד למשכורות – וכי היום תתקיים בבנק פגישה מערכת בנושא. בשעות האחרונות נודע כי בנק לאומי אישר העברה של 5 מיליון שקלים לעיתון, אך עדיין לא ברור האם המשכורות ישולמו כסדרן. בבנק לאומי סירבו להתייחס לנושא.

"נכון לרגע זה עומדות בפני העיתון שתי אפשרויות: סגירה, או מכירה", אומרים בוועד העובדים. "אנחנו מבטיחים לעדכן ברגע שנדע וננקוט בצעדים בהתאם. עמדת הוועד היא נחרצת בעניין זה. אנו נפעל בכל דרך אפשרית להשלמת המשכורת עד לערב החג". בוועד אומרים כי להבנתם, שלמה בן צבי אכן מתכוון לרכוש את העיתון ולהמשיך ולהוציא אותו לאור, אולם כיוון שהוא רוכש אותו ללא חובות העבר "שהחל מהראשון לאוקטובר כל העובדים יפוטרו והבעלים החדשים יוכלו לבחור את מי הוא מעסיק, ובאילו תנאים", אומרים בוועד ומוסיפים כי על פי הסיכום בין הצדדים, עיקרון הרציפות בהעסקה והזכויות הנצברות לא יישמרו. בן צבי התחייב לקלוט בין 300-400 עובדים.

"משכורת חודש ספטמבר ופיצויי הפיטורים אמורים להיות משולמים מכספי המכירה, אולם במידה שאין משקיע או פיתרון אחר, הנהלת העיתון פונה לבית המשפט ומבקשת למנות נאמן מטעמה ומתחיל הליך של הקפאת הליכים, שיוביל לסגירת העיתון עד סוף החודש. "באפשרות הזאת, למדנו לתדהמתנו כי להנהלת החברה אין כסף לשלם את מלוא הפיצויים לכלל העובדים וכי לא ברור מה יעלה בגורל משכורת ספטמבר. היום גילינו שבמרוצת השנים לא הופרשו כל הפיצויים של עובדי מעריב. ברגע זה לא ברור לנו מהו 'עומק הבור' ואנו פועלים מול נציגי ההסתדרות על מנת למנות ממונה מטעמנו שיבחן את ספרי החשבונות", נמסר לעובדים.

"כמובן שהמחדל הזה לא יעבור בשתיקה ואנחנו מתכוונים בהחלט להילחם על הזכויות המגיעות לנו. בכוונתנו, במצב שכזה להעמיד עורך דין מטעמינו העובדים בבית המשפט על מנת שנוכל למצות את מלוא זכויותינו".

עוד בנושא:
תמיכה מכיוון בלתי צפוי: "הארץ" מפרגן לבן צבי
ניר חפץ: "מעריך שרוב העיתונאים ימשיכו במעריב"
אחרי רכישת בן צבי - לאן הולך מעריב?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully