גורמים בהארץ על מעריב: "עיתון שלא יודע למות בכבוד"

בעיתון מבית שוקן זעמו היום על פרסום כתבת השער של "המגזין" העוסקת באחד מבעליו - המו"ל הגרמני אלפרד נבן-דומון, וטענו כי המועד בו הוא נעשה אינו מקרי

דוד אברהם
13/09/2012

במעריב החליטו לחמם מחדש את הגזרה בינם לבין הארץ, ופרסמו היום במוסף "המגזין" של העיתון כתבה העוסקת באחד המשקיעים המרכזיים בעיתון, המו"ל הגרמני אלפרד נבן-דומון. הכתבה, מאת שרה ליבוביץ-דר, מעלה מחדש דיון בדבר התנהלות משפחת נבן-דומון בתקופת מלחמת העולם השנייה וקשריה העסקיים עם גורמים במפלגה הנאצית והיא מתפרשת של שער "המגזין" ושלושה מעמודיו. עיקר הדברים המובאים בה עלו לדיון כבר לפני שש שנים מעל דפי ידיעות אחרונות זמן קצר לאחר שבית ההוצאה לאור הגרמני "דומון שאוברג" רכש 25% ממניות קבוצת הארץ. בעיתון מבית שוקן זעמו היום על עצם הפרסום, וטענו כי המועד בו הוא נעשה – אינו מקרי.

"זה עצוב שבזמן שעיתון נלחם על חייו ועל העתיד הכלכלי של העובדים שלו הוא מוצא זמן להטיל רפש בעיתון אחר, שכמה מעובדיו גם הביעו תמיכה וסולידריות במאבק מעריב", אומר לוואלה! ברנז'ה גורם בעיתון "הארץ". כזכור, עם היקלעות איי. די. בי. למשבר המאזנים הכספיים שזלג גם למעריב הנשלט על ידי הקבוצה, עלה המתח בין מעריב להארץ לשיאים חדשים, כמו גם עלה מעל דפיהם של שניהם. דה מרקר הקדיש שליש מעמודיו לסיקור ביקורתי ואינפורמטיבי של הפסדי החברה וכתבי דה מרקר, ובראשם עורך האתר, איתן אבריאל, לא חסכו במילים קשות על מעריב. יום לאחר הקדישו במעריב את מדור הדעות לשאלה "מה האינטרס האמיתי מאחורי המתקפה של כנופיית 'דה מרקר' על מעריב ואיי. די. בי?", והציבו בשער העיתון הפנייה לארבעה מאמרי דעה בנושא מאת בן כספית, יהודה שרוני, שי גולדן ובן דרור ימיני אשר תוקפו את העיתון הכלכלי ואנשיו.

עוד בוואלה!

הקוסמטיקאית של הסלבס עם 5 טיפים מנצחים לאנטי אייג'ינג

בשיתוף קליניק
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לתפארת המלחמה. שער "המגזין"(צילום: מערכת וואלה!, צילום מסך)

"חימום אטריות קרות"

"כל ההשוואה לכתבות 'דה מרקר' על נוחי הן מופרכות ומגוחכות, כי אין שום דמיון בין שני הדברים", אומר הגורם בהארץ על הטענות לפיהן פרסום הכתבה על נבן-דומון הוא תשובה למתקפת הארץ על דנקנר. "אי אפשר להגדיר את זה כתשובה הוגנת של מעריב לטענות של 'דה מרקר' – הקונטקסט של פרסום הכתבה הזו היום הוא ברור לכל איש תקשורת, ומקומם". ברחבי הרשת זכתה הכתבה לשלל ביקורות בסגנון "עיתון שלא יודע למות בכבוד" או "חימום אטריות קרות", ובעיקר חידדו המשתפים את הכתבה את הנקודה לפיה דה-מרקר העביר ביקורת על התנהלותו של איש עסקים בולט בתקופה האחרונה, בעוד מעריב מעלה טענות ישנות שכבר התייחסו אליהם בהארץ בעבר פעמים רבות. "אין להם שום גילוי בכתבה הזו – זו רק הצהרה", אמר היום עיתונאי נוסף בהארץ.

הכתבה במעריב היום נתנה ביטוי גם למשבר שפוקד, במקביל למעריב בעצמו, גם את עיתון הארץ. "הארץ הוא אחד מהעיתונים במדינה שסובל קשות מהמשבר, שכולל צניחה במחירי המודעות, ירידה בתפוצה ובמפרסמים. לאחרונה אף פורסם כי בכוונת ההנהלה לפטר כ-100 עיתונאים, זאת לאחר צמצום דרסטי במוספי העיתון שכלל סגירה של המוסף השבועי הפוליטי ומוסף הספורט. אף שעיתון "הארץ" אינו חברה ציבורית, את הלחץ במסדרונות אי אפשר להסתיר", נכתב במעריב, ודווח כי שאוברג, "שבגינו קם קול זעקה עם כניסתו לעיתון", איננו מזרים עוד כספים לעיתון.

לעניין אותו קול זעקה המוזכר בכתבה התייחס עמוס שוקן כבר בשנת 2006 כאשר הדברים פורסמו בידיעות אחרונות. שוקן אמר אז כי ידוע לו שאביו של אלפרד נבן-דומון, ד"ר קורט נבן-דומון, היה חבר במפלגה הנאצית וכי עיתוני דומונט-שאוברג קיבלו הוראות ממשרד התעמולה הנאצי בתקופת המשטר הנאצי, "שהיה משטר דיקטטורי, ולמעשה לא הותיר אופציה אחרת בידי מי שהוציא עיתונים בגרמניה שכן מי שהוציא לאור עיתונים בתקופה זאת היה צריך למלא הוראות של המשטר", אמר שוקן, והוסיף כי "לאלפרד נבן-דומונט (מי שמחזיק בבית ההוצאה לאור וב'הארץ' ונשוא הכתבה שפרסם היום מעריב, ד.א) אין עבר נאצי. הוא היה בן 12 כשהמלחמה פרצה וקרוב ל-18 כשהסתיימה. פועלו מאז שהיה לאדם מבוגר מדבר בעד עצמו. אין שום סיבה להטיל עליו, או על החברה שהוא עומד בראשה עכשיו, את האחריות לתקופה שמלפני זמנו".

תגובת מעריב לדברים טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully