וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי מעריב הפגינו מול בניין הכשרת הישוב; עימותים עם המשטרה

24.9.2012 / 12:47

העובדים הפגינו מול משרדי החברה של עופר נמרודי ודרשו לקבל את מלוא זכויותיהם. כתב הפלילים אבי אשכנזי אשר נפצע על ידי המאבטחים: "בושה למדינה שבריונים מכים עיתונאים"

כ-50 עובדי מעריב הגיעו הבוקר למשרדי חברת "הכשרת היישוב" שבשליטת עופר נמרודי, מו"ל מעריב לשעבר. העובדים הגיעו על מנת למחות על כך שבמשך תקופת שליטתה של "הכשרת היישוב" בעיתון מעריב, 18 שנים, לא הופרשו כראוי כספי הפנסיה והפיצויים שלהם. לחברת מעריב חוב של יותר מ-90 מיליון שקלים עבור העובדים. "נמרודי, איפה הכסף שלנו?", הם קראו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום:/מערכת וואלה!, צילום מסך

"שוטרי משטרת ישראל שלא התערבו – צריכים להתבייש גם הם"

כ-20 מאבטחים חסמו בגופם את הכניסה לבניין המשרדים, ובמקום נכחו גם כוחות משטרת ישראל. המשטרה הכריזה על ההפגנה כהתקהלות בלתי חוקית. בשלב מסוים ניסו המפגינים להיכנס לתוך הבניין, והמאבטחים הדפו אותם באלימות. כתב הפלילים של מעריב, אבי אשכנזי, הוא אחד העיתונאים שהותקפו על ידי המאבטחים. "עמדנו מול הבניין בשטח שהוא ציבורי, ושהמאבטחים הביריונים שמעו שאנחנו מתכוונים להיכנס לבניין הם התנפלו עלינו", הוא סיפר לוואלה! ברנז'ה. "אחד המאבטחים תקף אותי, הוריד אותי לרצפה ובעט בי. בניסיון להתגונן שברתי את האצבע".

"אני לא מופתע שנמרודי שכר חברת אבטחה של בריונים שעמדה אל מול העיתונאים. נמרודי, המושחת, שכבר ישב פעמיים בכלא, זה היה כמעט צפוי שהוא ישלח בריונים שיכו אותנו", הוסיף. "זו בושה למדינת ישראל שבריונים מכים עיתונאים רק כי הם רוצים לשמור על הזכויות שלהם. שוטרי משטרת ישראל שהיו במקום ולא התערבו – צריכים להתבייש גם הם".

הפגנת עובדי מעריב מול בית הכשרת היישוב. יותם רונן
הפגנת עובדי מעריב מול בית הכשרת היישוב/יותם רונן

אתמול התייחסה "הכשרת הישוב" לראשונה באופן רשמי להאשמות כלפיה לפיהן בעת תקופת שליטתה בעיתון לא הופרשו כספי העובדים כנדרש. "במידה ובכל זאת יתברר כי בתקופה בה שלטה הכשרת הישוב במעריב נפל דופי כלשהו בהפרשות לעובדים, דבר שאינו מתקבל על הדעת, תבחן הכשרת הישוב את אחריותה לעניין, ותפעל כמתחייב על פי החוק", הודיעה החברה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

השביתה למחר בוטלה; ועדת הכלכלה תתכנס לדיון מיוחד

אמש החליט ועד העיתונאים של מעריב לבטל את השביתה בעיתון שתוכננה ליום שלישי בבוקר, ערב יום כיפור, זאת לאחר שנציגיו נפגשו עם הנאמנים, עורכי הדין שלמה נס וירון ארבל - המחזיקים החל מאתמול, בהתאם להחלטת בית המשפט, בסמכויות ההנהלה והדירקטוריון. הסיבה לביטול השביתה הייתה קבלתו של עו"ד נס את דרישות הסף של העובדים, בהן שמירה על זכויותיהם ואי שחרור מידע אישי לרוכש שלמה בן צבי אודותיהם עד תום הקפאת ההליכים.

בתוך כך, יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת כרמל שאמה-הכהן הודיע אמש, כי יכנס את הוועדה ביום חמישי הקרוב לדון בנושא קריסת מעריב והבטחת זכויות העובדים. לדיון הוזמנו בעלי העיתון, רוח החברה, מבקר החברה, נציגי העובדים, משרד התמ"ת ואגף שוק ההון והחיסכון הפנסיוני. לדבריו, ?לדיון הוזמנו כל הנוגעים בדבר לספק תשובות לשאלה: איפה הכסף?".

הפגנת עובדי מעריב מול בית הכשרת היישוב. יותם רונן
הפגנת עובדי מעריב מול בית הכשרת היישוב/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully