וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי מעריב: "שוקלים לרכוש חלק מהעיתון"

7.10.2012 / 16:41

כפי שפורסם בשבוע שעבר, ועד הפעולה של עיתונאי מעריב בוחן אפשרות להגשת הצעה בה לעובדים יהיה חלק בבעלות וניהול העיתון. במקביל, הסכימו העובדים וחפץ על הקמת מוסד בוררות

עכשיו זה רשמי: ועד הפעולה של עיתונאי מעריב בוחן אפשרות לנסות ולהתארגן להגשת הצעה שבה לעובדים יהיה חלק בבעלות ובניהול של מעריב כחלק מגרעין שליטה עתידי. ביום שלישי, תתקיים אסיפת עובדים לעדכון ודיון במצב הקיים. באסיפה ייקח חלק גם אחד הנאמנים, עו"ד שלמה נס. היה ואכן מתכוונים העובדים לרכוש חלק מהעיתון יהיה עליהם, כך לפי החלטת בית המשפט, להגיש הצעה עסקית לנאמנים עד ליום שלישי הקרוב.

בשבוע שעבר הודיעו נאמני העיתון כי הם מקבלים בברכה את הרעיון. "יהיה לנו סיפוק רב לקבל הצעה עסקית משמעותית והולמת דווקא מעובדי מעריב", הם כתבו בתכתובת פנימית. "ברמה ההיסטורית, אולי יהיה בכך משום המשך דרכו של מייסד העיתון ד"ר עזריאל קרליבך". הנאמנים כתבו כי ישתפו פעולה באופן מלא עם הצעה כזו במידה ותתקבל. "אם תשכילו לגייס בינכם או יחד עם גורמי חוץ את המשאבים הדרושים ואתם העובדים תהיו בעלי המניות של מעריב כולה או חלקים ממנה דוגמת NRG או מגזין 'את', הדבר יהווה פריצת דרך בעיתונות הישראלית בעשרות השנים האחרונות".

הרעיון לרכישת העיתון על ידי העובדים עלה בעבר על ידי וועד עובדי מעריב, אולם עד עתה לא הבשיל לכדי תכנית עסקית מגובשת או הצעה ברת-קיימא. מספר עיתונאים אמרו לוואלה! ברנז'ה בסוף השבוע כי לא ברור אם מדובר בהצעה רצינית או ברעיון כללי. לדבריהם, "ייתכן וגם הנאמנים יודעים שאין הרבה סיכוי שעובדי מעריב ישמו כסף ויקנו אותו, אבל הקריאה להם לעשות את זה משרתת כמה מטרות – בהן להלחיץ רוכשים רציניים פוטנציאלים אחרים. חוץ מזה הנאמנים צריכים להראות שהם שוקלים עוד הצעות חוץ מזו של בן צבי. ייתכן שמדובר בספין".

לדברי אותם גורמים בעיתון, "כבר כמה שבועות שיש דיבורים על האפשרות הזו. היא אכן קיימת, ויש גם תקדימים בהם זה עבד. אבל עובדי מעריב הם לא אוהדי הפועל תל אביב – הרעיונות האלה הם בוסריים ולא יבשילו לכדי תכנית עסקית בזמן. ההיתכנות לכך הייתה ונותרה נמוכה".

מוסד בוררות מקצועי שיכריע בין עורך העיתון לעובדים

במכתב שהוציא היום הוועד לעובדים, הוא פירט את רשימת ההישגים אשר השיג לדבריו עד כה במאבק: "בשבועות האחרונים ניהלנו מאבק איתנים למען קבלת כל הזכויות שלנו בעיקר מנוחי דנקנר, וגם מעופר נמרודי. הפגנו, צעקנו, חסמנו כבישים ופרצנו למשרדים, התמודדנו עם מאבטחים והקמנו סוכות, עלינו לכנסת ודיברנו עם שרים, נפתחה חקירה של התמ"ת ונשקלת הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבחינת המחדלים שנעשו כלפינו".

עוד ציין הוועד כי "נתנו ביטוי לקולות המחאה שלנו ולדרישותינו גם מעל דפי העיתון והאתר. בזכות המחאה שלנו קיבלנו הבטחה מדנקנר שישלם את חלקו בחוב לעובדים לפי חלקו היחסי בבעלות על מעריב – הבטחה שאנחנו שואפים לעגן מולו בכתב בימים אלה, וביום רביעי נפגוש את נמרודי, בתקווה שייעתר לדרישתנו לשלם את חלקו. כל זה לא היה יכול לקרות אילולא המאבק, וההתגייסות של כולנו", לשון המכתב.

במכתב התייחס הוועד גם למאמר שפורסם בעיתון בחתימת "כתב מעריב" ביום שישי האחרון, שעסק במאבק העובדים. לטענת נציגי העובדים הטקסט פורסם ביוזמת העורך הראשי, ניר חפץ, מבלי שניתנה להם זכות התגובה. ועד העיתונאים הוציא גינוי לטקסט הזה, שבעקבותיו התקיימו שיחות עם חפץ, והוסכם להקים מוסד בוררות מקצועי שמעתה והלאה יכריע בין העורך הראשי לבין הוועד במקרים של מחלוקת לגבי הסיקור על מעריב מעל דפי העיתון והאתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully