וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארץ: שוקן מסכים לגישור ללא הקפאת פיטורים; כ-40 עובדים זומנו לשימוע

11.10.2012 / 15:40

באסיפת עובדים שנערכה היום הביע מו”ל העיתון נכונות להליך גישור באמצעות צד שלישי בין ההנהלה לבין העובדים. מירב ארלוזורוב: ”האויב שלנו הוא לא עמוס שוקן אלא מצב השוק"

עובדי הארץ ודה מרקר התכנסו היום (חמישי) שוב, על מנת לדון במאמציהם להקטין את היקף הליך הפיטורים בקבוצה שנמצא בעיצומו. כ-40 מעובדי המערכת קיבלו בימים האחרונים הודעות כי הם מועמדים לפיטורים, ומספר המפוטרים הכולל צפוי להגיע עד לסוף השנה ל-100 – שהם כחמישית מעובדי קבוצת הארץ.

אתמול נערכה פגישה בין הנהלת הארץ לבין נציגי העובדים, הראשונה מאז הושבתו העיתונים. בפגישה עלתה ההצעה לפנות להליך של גישור באמצעות צד שלישי, ומו"ל העיתון עמוס שוקן הביע הסכמה להליך כזה – אך סרב להקפיא במהלכו את הפיטורים. כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ברנז'ה, חבר הכנסת איתן כבל הציע כבר בשבוע שעבר לשוקן לגשר בין העובדים להנהלת הקבוצה, זאת במסגרת סכסוך העבודה שהביא בשבוע שעבר להשבתת העיתון. בנוסף, הסכים שוקן לקבל את הצעת נציגי העובדים לפתוח במהלך שיווקי במטרה להגדיל את מספר מנויי העיתון.

"מצבנו הכלכלי רע ולשבות לא משפר את זה"

סוגיית השביתה וקולות בעד ונגד נשמעו היום שוב – זאת על רקע ההתלבטות כיצד להמשיך ולפעול: האם ליזום השבתה נוספת במידה ולא יהיו תוצאות, האם להמשיך בעיצומים חלקיים והפגנות מחאה, או האם לזנוח את המאבק ולקבל את הגזירה במלואה. אחת המטרות שסימנו העובדים היא הכנסת נציג לדירקטוריון החברה. "אפשר להשיג את המטרה הזו גם ללא ניהול של מאבק", אמר לעובדים כתב העיתון חיים לוינסון שהצטרף היום לוועד באופן רשמי. "צעדי המחאה התחילו כי יש כוונה לפטר מאה עובדים. אני חושב שלא ניתן להימנע מזה, ולכן את טעם בצעדי מחאה. זה לא יועיל ורק יגרום נזק לעובדים שיישארו בעיתון".

מירב ארלוזורוב, פרשנית כלכלית בכירה ועורכת בדה-מרקר, קראה לעובדים להוריד את אופציית השבתת העיתון מהפרק. "האויב שלנו הוא לא עמוס שוקן - אלא מצב השוק", אמרה ארלוזורוב. "אנחנו צריכים לבצר את מעמדנו בשוק, ושביתה היא בדיוק הדבר ההפוך מזה. זה צעד שהחליש אותנו ואני שומעת מאז ממקורות שלי שרואים בנו עיתון שנחלש".

ארלוזורוב, מבכירי העיתון הכלכלי שהתבטאו עד עתה בנושא, ציינה כי היא מסכימה עם מטרות המאבק ועם צעדי מחאה אולם מתנגדת נחרצות להשבתה. "מצבנו הכלכלי רע ולשבות לא משפר את זה", הוסיפה ארלוזורוב. "שביתה הוא צעד הרסני ואני מבקשת שהוא יימחק. אף אחד לא רוצה להיות מזוהה עם עיתון כושל, זו למשל הבעיה של מעריב, וצעדים כמו השבתה מכשילים אותנו".

בקרב העובדים רווחה היום התחושה כי צעדי הפיטורים המתוכננים לא ניתנים בשלב זה לעצירה, וכי מוטב להיאבק על זכויות העובדים הנותרים ולנסות להקטין את היקף הפיטורים באופן חלקי. היום נודע כי הקיצוצים יצאו לפועל גם במה שכונה היום "השכבה העליונה של קבוצת הארץ", שם יצומצם כרבע מכוח האדם.

"ההנהלה אומרת כן אבל אומרת לא, והשאלה היא עד כמה רחוק הולכים ומהי המטרה הסופית", אמרו נציגי הוועד לעובדים, שהתבקשו להרהר בדברים לקראת ישיבה נוספת שתתקיים בשבוע הבא ובה תתקיים הצבעה על המשך הצעדים המתוכננים. הליך הפיטורים בעיתון, נכון לשלב זה, יימשך כסדרו ועשרות עובדים יקבלו בשבועות הקרובים הודעה על הכוונה לפטרם.

עוד בנושא:

איתן כבל הציע לגשר בין עובדי הארץ להנהלה; מאבק העובדים יושהה
מורת רוח בקרב עובדי הארץ: "ההשבתה הייתה מחטף"
גדעון לוי: "שביתה צריכה להיות המהלך האחרון"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully