וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל חדשות 10 אורי רוזן התפטר מתפקידו

2.11.2012 / 12:35

אחרי 5 שנים בערוץ, הודיע רוזן ליו”ר הדירקטוריון בלשניקוב על רצונו לפרוש. גורם בערוץ: ”העזיבה - על רקע חזרתה המסתמנת של טלי בן עובדיה”; הערכה: רוזן יחזור לאקדמיה

(עדכון: 16:05)

מנכ"ל חדשות 10 אורי רוזן הודיע על התפטרותו. רוזן מתפטר לאחר ששימש בתפקיד מאז סמפטמבר 2011, אז מונה לתפקיד במקומו של ראודור בנזימן, שהתפטר בהמשך לפרשת ההתנצלות בפני שלדון אדלסון. הוא הצטרף לערוץ 10 לפני כחמש שנים. ביום ראשון יתכנס דירקטוריון הערוץ וימנה לתפקיד מנכ"ל זמני.

במכתב ששלח לעובדים כתב רוזן: "אחרי התלבטות לא קלה בימים האחרונים, החלטתי לסיים את תפקידי. אנחנו נמצאים (כמו תמיד) בימים סוערים של חוסר ודאות, אבל אני אופטימי מאוד לגבי המשך קיום הערוץ. זו לא סתם סיסמה. אני באמת מאמין שלמרות כל הציניות, אנחנו עדיין חיים במדינה דמוקרטית ואיש לא יעז לסגור ערוץ טלוויזיה וחברת חדשות בועטת, בטח לא רגע לפני בחירות לכנסת".

"הקש ששבר: קידום טלי בן עובדיה למנכ"ל"

גורמים בערוץ 10 אמרו היום לוואלה! ברנז'ה כי מזו תקופה ארוכה שרוזן שוקל לעזוב את הערוץ על רקע חוסר היציבות במקום ועתיד פעילותו הלא מובטח. מאז נכנס לתפקיד, שטרם עוגן במינוי קבע, נאלץ רוזן לנהל ארבע מערכות קיצוצים תקציביים במערכת החדשות שכללו קיצוצי שכר לעובדים זוטרים ובכירים וכן פיטורים וצמצומים בהוצאות ויכולות המערכת. גורם בערוץ אמר כי רוזן שוקל לחזור לתחום ההיי-טק בו עבר בעבר, וכן חזרה לשורות האקדמיה.

לכל אלו מתווספות הערכות באשר להיעדר אופק תעסוקתי בערוץ ומיוחסות להתעקשות דירקטוריון ערוץ 10 שלא להעניק לרוזן מינוי קבע כמנכ"ל. בנוסף, לאחרונה טורפדה על ידי הדירקטוריון כוונתו של רוזן למנות לעצמו סמנכ"ל. "הקש האחרון היה החזרה המסתמנת של טלי בן עובדיה לערוץ?, מספר גורם בחדשות 10. לדבריו, ?בן עובדיה סיפרה למקורביה שהיא תערוך את מהדורת חדשות שישי שצפויה לעלות בערוץ, ולא כל העובדים שמחו מזה - כולל אורי רוזן שהתנגד?. את מינויה של בן עובדיה, שכיהנה בעבר כעורכת מהדורת חדשות 10 ועזבה בתחילת 2010, מקדמים בשבועות האחרונים נציגיו של רון לאודר בדירקטוריון אבי בלשניקוב ומיכל גרייבסקי. לפי אותו גורם, בן עובדיה היא מועמדת מובילה לקבל את מינוי מנכ?ל חדשות 10. היא סרבה היום להתייחס לדברים.

אין מועמד טבעי ובורסת השמות פורחת

בערוץ 10 אין כיום מועמד טבעי למילוי התפקיד. מעבר לשמה של בן עובדיה שהוזכר, לאחרונה נערכו פגישות עם מספר גורמים להם הוצע להצטרף לחדשות 10 בתפקידים בכירים, בהם סגן עורך מעריב ועורך "סופשבוע" נטע ליבנה וכן איתי כ"ץ, כיום עורך באתר xnet ובעבר סגן ראש מערכת החדשות של עיתון הארץ. שמות נוספים שעלו כמועמדים לתפקיד הם אלה של מפקד גלי צה"ל לשעבר אבי בניהו ושל עורך מעריב היוצא ניר חפץ, אולם בערוץ 10 הכחישו שהתנהלו עם השניים מגעים. ביום ראשון, כאמור, ידון דירקטוריון הערוץ בסוגיה עם חזרה של יו"ר הדירקטוריון אבי בלשניקוב מצרפת וימנה לרוזן מחליף זמני.

ועד העובדים לבלשניקוב: הקם ועדת איתור מקצועית

ועד העובדים של "חדשות 10" הודיע הבוקר כי הוא "מביע צער עמוק על החלטת מנכ"ל החברה, אורי רוזן, לסיים היום את תפקידו. אנו סבורים כי אורי התמודד בגבורה עם הסערה שפקדה את החברה לאורך השנה האחרונה – תוך הפגנת מקצועיות לעילא ולעילא, השלובה באיכויות אנושיות נדירות במחוזותינו בעיקר הקפיד אורי על עצמאותה של חברת החדשות ועל הדיפת לחצים חיצוניים, שהיא התנאי המרכזי לתפקודו של גוף עיתונאי בעל זכות קיום. אורי הוא נדבך משמעותי במאמץ המשותף של כולנו להציל את ערוץ 10, וצר לנו מאוד כי תשו כוחותיו בטרם הספיק להוביל את החברה לחוף מבטחים. ברור שמהלך כזה, ועוד בעיתוי הנוכחי, מעורר בקרבנו דאגה וסימני שאלה רבים". בוועד קראו ליו"ר הדירקטוריון בלשניקוב למנות ועדת איתור מקצועית שהמלצותיה יתקבלו מראש על-ידי בעלי המניות ולהיות משקיפים בהליך. ביום ראשון יתקיים בערוץ כינוס עובדים.

אורי רוזן אישר את הפרטים. מנכ"ל ערוץ 10 יואב הלדמן מסר בתגובה: "לנהל חברה כמו חדשות 10, חברה שנמצאת בעת ובעונה אחת גם בעין הציבורית וגם בעין הסערה, זה אתגר לא פשוט. אורי היה שותף שלי לדרך והוא הצליח להוביל את חדשות 10 בתקופה קשה ומאתגרת בלא מעט מישורים, ועשה את זה בקור רוח, וברגישות שלא באה על חשבון מקצועיות ותחרותיות בלתי מתפשרת, ובכך איפשר לחדשות 10 לחזק את נתוני הצפיה ולהמשיך להגיע להישגים חדשותיים ותוכניים גם בתקופה הקשה. אני עובד עם אורי מאז שהצטרף לערוץ 10 לפני חמש שנים ובאופן אישי צר לי על ההחלטה שקיבל?.

אבי בלשניקוב, יו?ר דירקטוריון ערוץ 10, אמר: "אורי רוזן התגייס ולקח על עצמו למלא בפועל את תפקיד המנכ?ל בתקופה מאתגרת ביותר ועל כך נתונה לו גם תודתנו וגם תודת ציבור הצופים. אני מצר על החלטתו של אורי, מכבד אותה, ומאחל לו הצלחה בדרכו החדשה?.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully