וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה סוף החדשות

4.11.2012 / 13:23

התעקשות דירקטוריון הערוץ שלא להעניק לו מינוי קבע או סמנכ"ל, הערכות בדבר חזרתה של טלי בן עובדיה לבית הוורד וחשש מפני סירוס מערכתי. מדוע עזב אורי רוזן את חדשות 10?

ערב יום שישי, זמן קצר לפני כניסת השבת, שלח ממלא מקום מנכ"ל חדשות 10 אורי רוזן אימייל בהול לחברי הדירקטוריון של הערוץ ובו ביקש להתייחס לנסיבות התפטרותו בבוקר של אותו היום – לאחר חרושת שמועות לפיהן הוא קץ בהתערבותם בתוכן המערכתי. "חשוב לי להתייחס לחלק מהשמועות המופרכות שרצות מאז הבוקר, משום שההגינות מחייבת אותי לומר שמיום כניסתי לתפקיד ועד היום יש מבעלי המניות ונציגיהם לא שוחחו איתי במטרה להפעיל עליי לחץ אפילו
פעם אחת אודות אייטם, תחקיר או כתבה", כתב רוזן, והוסיף: "את ההחלטה קיבלתי ביוזמתי, וככל שידוע לי אין שום 'דיל פוליטי' שקשור לסיום תפקידי. לא הופעל עלי כל לחץ מצד בעלי המניות להתפטר וכל מה שכתוב בעניין הזה באתרים השונים הם רסיסי מידע מעורבבים בספקולציות שעושות עוול לחברה".

עורך בכיר בחדשות 10 אומר היום בשיחה עם וואלה! ברנז'ה כי דבריו של רוזן אינם בגדר מס שפתיים. "אף אחד לא ביקש מאורי לבטל תחקירים, וכל השמועות על איזו התערבות בוטה של הדירקטוריון הן שטויות", הוא אומר בתשובה לשאלה אם מאחורי עזיבתו של רוזן מסתתר סיפור דומה לנסיבות עזיבתו של ראודור בנזימן, לאור השמועות. "הוא עזב בגלל כמה אלמנטים השלובים זה בזה, כמו שתשו כוחותיו בניסיונות ההגנה על העובדים, הסירוב להעניק לו מינוי קבע ועניין המינויים.

"לעניין מינוי הקבע, שלכל הדעות היה מגיע לו, אפשר להבין את שני הצדדים. חברי הדירקטוריון לא היו מוכנים לקבוע מינויים קבועים למנהלים עד שהערוץ לא יקבל רישיון. אם אתה שואל אותי הוא עשה טעות קשה וקפץ מהספינה לפני הזמן – כי בחודש ינואר יהיה רישיון לערוץ ואין ספק שלאור ההערכה והתמיכה הרחבה שיש לו במערכת הוא היה מקבל את המינוי ועולה כמועמד מועדף בוועדת האיתור שיקים הדירקטוריון. אבל בשורה התחתונה זה פשוט היה קשה מדי, והיו לו לא מעט הצעות מחוץ לתחום".

הצעת עבודה בתחום ההיי-טק

בסביבתו של רוזן אומרים כי זה תקופה ארוכה הוא שוקל לעזוב את ערוץ 10 ואת תחום התקשורת בכלל, ולעבור לארצות הברית. לפני כמה שבועות קיבל הצעת עבודה בתחום ההיי-טק מחברה המחזרת אחריו כבר זמן רב, ולמרות שסרב לה בתחילה אומר היום אחד מעובדי הערוץ כי הוא שוקל אותה בחיוב. מנהלי ערוץ 10 אולי לא הצרו את צעדיו העיתונאיים, אולם מבחינה ניהולית עמדו בפניו כמה משוכות.

"כשעדי גרתי הודיעה לו שהיא עוזבת, הוא ביקש ממנה להמתין כמה שבועות עד למציאת סמנכ"ל אחר – אבל עם עזיבתה הוא לא הצליח למנות לו סגן מבחוץ", אומר גורם בערוץ. "הוא רצה, למשל, להביא את נטע לבנה ולגייס אנשים אחרים אבל בהנהלה התנגדו למינויים מבחוץ ואפשר להבין את זה – זה אומר עוד פיטורים".

"היה לו קשה מכל הכיוונים"

אחד מכתבי חדשות 10 אומר שלמרות מכתבו של רוזן מסוף השבוע שעבר, חיכוכים עם נציגי בעלי המניות הם סיבה מרכזית בהחלטתו של רוזן. "אורי תמיד התנהל כמו אחד שמבין שחופש עיתונאי זה הדבר החשוב ביותר לחברת החדשות גם אם יש לזה מחיר, והיו לו חיכוכים עם הנציגים גם סביב מינויים אבל גם סביב דברים מהותיים יותר כמו האופי של החברה", הוא אומר ומוסיף: "זה לא סוד שהם מושכים לכיוון של פחות תחקירים נשכניים. בלשניקוב אפילו רמז בראיון שאם זה היה תלוי בו הוא היה מוריד את 'המקור'". הכתב מתכוון לראיון שפורסם בוואלה! ברנז'ה, ובו אמר בלשניקוב: כי "תוכניות שירוויחו כסף ימשיכו להתקיים, תוכניות מפסידות צריך לשבת, לחשוב ולשנות אותן. לשאלה בדבר חזרתה הצפויה של טלי בן לחברה הוא אומר: "יודעים שהסיפור עם בן עובדיה נמצא ברקע, אבל לא חשבנו שזה יגיע למצב של 'או אני או היא' או משהו
דומה".

שורשיו של "הסיפור עם בן עובדיה" נטועים לפי שנתיים, אז החליט המנכ"ל הקודם ראודור בנזימן להדיח את עובדיה מתפקידה כסמנכ"ל בערוץ וכעורכת מהדורת החדשות. רוזן, ששימש כסמנכ"ל לצידה, קיבל את התפקיד. עתה צפויה בן עובדיה, כך על פי גורמים בערוץ, לחזור לבית הוורד בעידודם של נציגיו של לאודר מיכל גרייבסקי ואבי בלשניקוב. "הם היו בפיצוץ מתמיד כשהיא הייתה בחברה", נזכר העורך הבכיר ביחסיה עם רוזן. "היא ניהלה נגדו מלחמה מלוכלכת כי היא לא אהבה את המינוי שלו או בגלל סיבות אחרות, כך או כך זה עשה את המצב במערכת לבלתי נסבל".

להערכתי היא תעשה עכשיו בצורה מזורזת את המסלול שהיא עשתה אז", הוא אומר בשאלה על הצפי לחודשים הקרובים. בן עובדיה ערכה בתחילה את תכניתו של עמנואל רוזן "זה הזמן", לאחר מכן ערכה את מהדורת יום שישי של הערוץ ואז מונתה לסמנכ"לית. בערוץ 10 מעריכים היום כי היא תמונה לתפקיד עורכת מהדורת שישי העתידית, עד שתוקם ועדת איתור לתפקיד מנכ"ל שתבחן את מועמדותה לתפקיד. עד אז, כך לפי ההערכות, יוצב אחד מהכתבים או העורכים הבכירים כממלא מקום של ממלא המקום. דירקטוריון הערוץ יתכנס בירושלים בצהרי יום ראשון המוקדמים וידון בסוגיה. בכיר בעולם התקשורת שהתבקש להתייחס למינויה הצפוי של בן עובדיה אמר: "ניתן להביע סיפוק מכך שלמרות שטלי בן עובדיה כתבה מאמרים בידיעות אחרונות נגד שרה נתניהו וביבי נתניהו שהיו ממש על גבול מאמרי שטנה, דירקטוריון חדשות 10 מעוניין לצרף אותה לחברה".

חזרה לאורי רוזן. "היה לו קשה מכל הכיוונים", מבקש כתב חדשות 10 להדגיש. "הוא גם עורך ראשי ואחראי על המהדורה, אין לו סמנכ"לית כבר תקופה ארוכה, הוא גם עושה את כל המלחמות מול הפוליטיקאים וגורמי הלחץ, גם מול בעלי המניות, גם אל מול ועד העובדים שנעמד על הרגליים האחוריות – זה כבר נהיה בלתי אפשרי. בלי אופק לערוץ 10, הוא רק ימשיך להפסיד עוד ועוד אנשים טובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully