וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הכדורים ב"אח הגדול": הרשות השנייה תקבע כללים לתוכניות ריאליטי

18.11.2012 / 14:16

סוף לפרשה: הרשות השנייה החליטה לדרוש ביצוע שינויים בהתנהלותן העתידית של הזכייניות במסגרת תוכניות ריאליטי ודומותיהן ובתוך כך "האח הגדול"

בקרוב ייקבעו בישראל כללים מחייבים להשתתפות בתכניות ריאליטי, כך מודיעה היום הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו המפקחת על שידורי זכייניות ערוץ 2 ועל ערוץ 10 - זאת בעקבות פרשת הכדורים הפסיכיאטריים בבית "האח הגדול". הכללים החדשים שייקבעו יהיו שקופים גם לחברות ההפקה וגם לאנשים המבקשים להשתתף בתכניות ריאליטי והזכייניות תהיינה מחויבות לפעול על פיהן. בכך החליטה הרשות שלא להסתפק בוועדה הוולונטרית הפנימית שהקימה הזכיינית קשת בעקבות הפרשה, והחליטה לחייב אותה ואת שאר הזכייניות בתקנות חדשות.

התקנות החדשות מטילות את מלוא האחריות על הזכייניות, כל הנראה על מנת למנוע מהן להטיל את האחריות על צוות הרפואה המקצועי שעובד עבורם. לפי התקנות החדשות הגוף המשדר יהיה אחראי לוודא שהצוות הרפואי הפועל עבורו בתכנית יהיה מודע לעקרונות ולכללים ויתחייב לפעול על פיהם. כמו כן יהיה עליו לנסח תקנון המגדיר את כללי התכנית וכללי ההשתתפות בה, ועל התקנון להיות מפורסם באתר האינטרנט של הזכיין.

מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו דנה בנושא ביום חמישי האחרון כחלק מסדרת דיונים שהתקיימו סביב פרשת הכדורים הפסיכיאטריים בעונה השנייה של "האח הגדול" וזאת בתום בדיקה מקיפה שקיימה בחודשים האחרונים הנהלת הרשות בראשות אילת מצגר המנכ"לית בפועל. תחילת הפרשה בחודש מרץ השנה, אז פרסם "ידיעות אחרונות" עדויות של משתתפים בתכנית ובראשן זו של סער שיינפיין ולפיהן ניתנו למתמודדים תרופות פסיכיאטריות במטרה להשפיע על התנהגותם במסגרת התכנית.

הבדיקה של הרשות כללה התייעצות עם משרד הבריאות והלשכה לאתיקה של ההסתדרות הרפואית בישראל, ובחינה של שאלונים שמילאו מתמודדי תכניות ריאליטי שונות. הרשות השנייה בחנה גן את הסכם ההתקשרות בין חברת ההפקות של התכנית "קופרמן" לבין הזכיינית "קשת", ואת כללי פורמט "האח הגדול" של חברת "אנדמול" ואת ההסכמים עם ד"ר אילן רבינוביץ', פסיכיאטר התכנית באותה העת. בדיקה דומה נערכה גם במשרד הבריאות, שם הוחלט לפני שלושה חודשים שלא להסיק מסקנות אישיות נגד ד"ר רבינוביץ' או נגד הפקת התוכנית. הוועדה של משרד הבריאות גיבשה כללי אתיקה רפואיים שיחולו על הזכייניות בהפקות של תכניות ריאליטי, וקבעה כי צריכה להיות הפרדה מוחלטת בין הצוות המקצועי רפואי לבין גורמי ההפקה.

מהרשות השנייה נמסר כי "בעלי זיכיונות לשידורים מסחריים נושאים באחריות ציבורית לאופי ולאיכות השידורים אותם הם משדרים בערוצים 2 ו-10 שהינם ערוצי ברודקאסט בישראל. אחריות זו גוזרת מחויבויות שונות, בין היתר, לאתיקה בשידורים ושמירה על כבוד האדם, אשר עיקריה קבועים בהוראות הדין וכן לשמירה על הוראות מדריך האתיקה בעצמו וע"י המועסקים מטעמו".

עוד בנושא:
תפנית בעלילה: "קשת" משכה את תלונתה נגד "ידיעות אחרונות"
קשת מצרפת את תחקיר "האח הגדול" לתלונה נגד "ידיעות"
בעקבות סערת "האח הגדול": קשת מקימה ועדה לאתיקה בטלוויזיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully