וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דה מרקר" החל בהליך ערעור לעליון על פיצוי "מעריב" בגין העתקה

27.11.2012 / 18:03

העיתון הכלכלי פנה לשופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ורדה אלשיך - החתומה על צו הקפאת ההליכים של מעריב, בבקשה להתיר להגיש לעליון ערעור על פסק הדין בפרשת ההעתקות

עיתון "דה מרקר" פנה לשופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ורדה אלשיך בבקשה להתיר להגיש לעליון ערעור על פסק הדין בפרשת ההעתקות בין השנים 2001 ל-2002. כיוון שהשוטפת אלשיך חתומה על צו הקפאת ההליכים של העיתון, נדרש אישורה ואישור נאמני העיתון לפתיחה בהליך הערעור. נאמני העיתון אישרו ל"דה מרקר" לפתוח בהליך, ואישורו של בית המשפט המחוזי בתל אביב צפוי גם הוא להתקבל עד לסוף השבוע. במידה וכך יקרה, יערער "דה מרקר" על פסק הדין שחייב את קבוצת הארץ דה מרקר לשלם למעריב וכתביו פיצוי בסך מיליוני שקלים.

פסק הדין בפרשת ההעתקות ניתן בחודש שעבר לאחר עשור של דיונים משפטיים. עיתון מעריב, ועמו כמה מכתבי המוסף הכלכלי הגישו את התביעה כנגד קבוצת הארץ בטענה כי בין השנים 2001 ל-2002 אתר האינטרנט של דה מרקר העתיק באופן שיטתי כתבות בלי לתת קרדיט לכותביו. לטענת מעריב, דה מרקר העלה את הידיעות לאתר בשעה 7:00 בבוקר באופן שייתר את הצורך לרכוש את העיתון. את התביעה הגישו יהודה שרוני, דרור גלוברמן, ליאור ברון, יעל גרוס, גד פרץ ורונית מורגנשטיין. בקבוצת הארץ טענו כי מה שעשו הייתה סקירת עיתונות יומית, שהיא פרקטיקה לגיטימית בכלי התקשורת בישראל שנעשתה במשך עשורים גם בעיתונים אחרים.

בית המשפט קיבל את התביעה וקבע כי כל אחת ואחת מבין 453 הכתבות שביגנן תבע מעריב מהווה יצירה מקורית נפרדת ועצמאית ועל "דה מרקר" יהיה לפצות את מעריב ואת כתביו בהתאם להיקף ההעתקות שבוצע, ולהוסיף ריבית והצמדה לסכום הפיצוי נתון לשנת 2003.

את מעריב ייצגו עוה"ד צביקה בר-נתן, רקפת פלד ואפרת רוזנר ממשרד גולדפרב זליגמן ושות'. את קבוצת הארץ ייצג עו"ד זאב ליאונד ממשרד "זאב ליאונד ושות". עם מתן פסק הדין אמרו בעיתון הכלכלי כי "פסק הדין של כבוד השופט בנימין ארנון בטעות יסודו, ואנו נערער עליו לבית המשפט העליון". הערעור צפוי להיות מוגש, כאמור, בשבוע הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully