וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמחקה תביעת המיליונים של סגן ראש לשכת עורכי הדין נגד "כלכליסט"

29.11.2012 / 15:41

נמחקה תביעת המיליונים של סגן ראש לשכת עורכי הדין נגד ”כלכליסט”, במסגרתה נטען כי כתבת המשפט של העיתון ענת רואה ניהלה ”מסע צלב” נגד השופטת ורדה אלשיך על גבו

נמחקה תביעת הדיבה שהגיש עו"ד איתן ארז, סגן ראש לשכת עורכי הדין, נגד העיתון "כלכליסט" בחודש פברואר השנה בטענה להוצאת דיבה ולשון הרע. התביעה, שסכומה עמד על 3.3 מיליון שקל, נמחקה לאחר שהעיתון הכלכלי הגיש כתב הגנה והתקיים דיון קדם משפט, בו הביעה נשיאת בית המשפט המחוזי בפתח תקווה, את דעתה כי לכאורה אין בפרסומים משום לשון הרע על אודות ארז.

בכתב התביעה שהוגש בפברואר נגד מו"ל העיתון יואל אסתרון, העורכת גלית חמי וכתבת המשפט ענת רואה, טען עו"ד ארז כי "כלכליסט" הוציא את דיבתו בשתי כתבות שונות שפורסמו בעניינו בהפרש של שנתיים. עוד טען כי הכתבת ענת רואה מנהלת "מסע צלב" או "מסע נקם אישי" נגד שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב ורדה אלשיך, ושמו הוכפש כאמצעי להשתלח בה על גבו.

עו"ד ארז, שיוצג הדיון הראשון בבית משפט על ידי עו"ד יורם מושקט, טען כי הכתבת מתיימרת לפרשן תיקי פירוק סבוכים תוך מתיחת ביקורת על מפרקים שונים ועל החלטות בית המשפט, ושמה עצמה בכתבותיה כמעין 'ועדת ביקורת' של המפרקים או 'ערכאת על' על החלטות ביהמ"ש. בכתב ההגנה שהגיש "כלכליסט" באמצעות עורכי הדין פז מוזר וירון חנין ממשרד ליבליך-מוזר, נטען כי שתי הכתבות בגינם הגיש עו"ד ארז את תביעתו אינם מקנים לו עילת תביעה, ולכן הוא מילא את תביעתו בטענות קונספירציה חסרות שחר, שלא רק שהן משוללות יסוד, אלא הן גם אינן מתיישבות זו עם זו.

עוד טענו עו"ד מוזר ועו"ד חנין, כי במקום שבו הובעה בכתבות ביקורת על התנהלותו של התובע כנאמן בהליכי הפירוק בהם היה מעורב, הייתה זו ביקורת לגיטימית ומותרת. "הדברים נכונים ביתר שאת שעה שמדובר בתובע המחזיק ביח"צן אישי ושולח השכם וערב ידיעות באופן יזום לתקשורת, לרבות לנתבעים עצמם. התובע שם לו למטרה להאדיר את שמו, לפרסם עצמו ולקדם את ענייניו בין בעצמו ובין באמצעות יחצן, אולם אינו מוכן להעלות על דעתו שתפורסם כתבה שלא תישא חן בעיניו", טענו מטעם "כלכליסט".

בתחילת החודש התקיים דיון בתביעה בפני נשיאת בית המשפט המחוזי מרכז, הילה גרסטל שביקשה מהתובעים לפרט מה בדברים שפורסמו מהווה לשון הרע. השופטת המליצה לעו"ד ארז לחזור בו מתביעתו בנימוק שלפי התרשמותה הראשונית לא היה לשון הרע בשתי הכתבות. בימים האחרונים הודיעו הצדדים כי בהתאם להמלצת בית המשפט התביעה תמחק ולא תוגש מחדש. הנשיאה גרסטל אישרה את הבקשה והורתה על מחיקת התביעה ללא צו להוצאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully