וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

(בלי) רעש מקומי

רועי כ"ץ

3.12.2012 / 9:01

זה אולי לא סקסי כמו דיווח מוושינגטון או ממשרד רה"מ, אבל בתחרות מי עושה עבודה עיתונאית אמיתית - כלל לא בטוח שיד המהדורות האזוריות על התחתונה, וחסרונן יורגש. דעה

בשקט יחסי וללא יחסי ציבור חולקו אתמול (ראשון) עשרות מכתבי פיטורים לעיתונאים במהדורות החדשות האזוריות בכבלים. גילוי נאות: הטור הזה נכתב בכאב ודאגה. לא מעט חברים שלי קיבלו אתמול מכתבי פיטורים. אני לא (רק) אזרח מודאג או משקיף אובייקטיבי ואיני מתיימר להיות כזה.

כבר כמה שנים שהמהדורות מאבדות רלוונטיות. שעות שידור מופרכות, דחיקה לערוצים נידחים ובעיקר החלפה סדרתית של גופי הפקה פגעו במוצר שהיה ונותר משמעותי ביותר למיליוני ישראלים. אזרחים שאינם מעניינים את גופי התקשורת הארציים רק בגלל שבחרו לחיות הרחק מתל אביב, ירושלים או חיפה.

תמוהה ביותר שתיקת רבים מנבחרי הציבור בפריפריה. מי שעשו הון פוליטי מדיקלום קלישאות מתמשך על קיפוח הנגב והגליל, מתקשים להבין ככל הנראה כי בבחירות המקומיות הבאות איש לא יבוא לסקר אותם ואף מיקרופון לא יוצמד לפה. בוואקום תקשורתי קשה מאוד להראות הישגים וקשה עוד יותר לבקש מהמצביעים לבחור בך לכהונה נוספת. במילים פשוטות שאפילו ראש עירייה או מועצה אטום במיוחד יכול להבין, בלי עיתונאים - אין מסיבת עיתונאים.

אפשר רק לדמיין מה ניתן לעשות עם כעשרים מיליון שקלים

ככל הנראה, חלק מחברות ההפקה שקיבלו לידן את החדשות האזוריות (ואת 25 מיליוני השקלים שבאו צמוד) ניצלו את הכסף למטרות נוספות שבינן ובין הפקת מהדורות איכותיות אין דבר וחצי דבר. אחרי הכול, אפשר רק לדמיין מה ניתן לעשות עם כעשרים מיליון שקלים, מערך אולפנים ועשרות עובדים טכניים מיומנים שבאים לעבוד (במהדורות) רק שעה ביום ובשאר הזמן יכולים לצלם עוד הרבה דברים אחרים למען בעל הבית, מי שלא יהיה.

אבל את אברהם מאשדוד או מרינה מכרמיאל, השטויות של הברנז'ה לא באמת מעניינות. הם רוצים שיהיה להם מספר טלפון של עיתונאי קשוב על מנת להתקשר אליו כשהילד חוזר הביתה ומספר, בפעם המי יודע כמה, שהיה קר בגן כי החימום שוב התקלקל והעירייה לא עושה כלום.

לא סקסי כמו דיווח מוושינגטון, אך לא פחות חשוב

נכון, זה אולי לא סקסי כמו דיווח מוושינגטון או סיקור של משרד ראש הממשלה, אבל בתחרות מי עושה עבודה עיתונאית אמיתית למען הצופים ומי מדקלם מסרים של יחצ"נים על המסך, כלל לא בטוח שידם של העיתונאים במהדורות האזוריות תהיה על התחתונה.

יכול להיות שמכתבי הפיטורים היום הם אקט ציני של "תחזיקו אותי" מצד חברת קודה. יכול גם להיות שהפעילות התמוהה של ועד העובדים רק פגעה וכלל לא הועילה. רק על דבר אחד אין ויכוח - החדשות האזוריות חייבות להתקיים, במיוחד מחוץ לתל אביב. עם שעת שידור קבועה בערוץ מרכזי בכבלים, ללא החלפה שיטתית של חברת הפקה ועם פיקוח תכני וכספי הדוק, אין שום סיבה שמיליוני אזרחים לא יחזרו ליהנות ולהיעזר במהדורת החדשות שעוסקת בחצר האחורית של כולנו.

• רועי כ"ץ הוא סמנכ"ל רדיו ת"א ולשעבר ראש מערכת החדשות של וואלה!. בעבר שימש כעורך ומנהל מהדורת החדשות האזוריות בדרום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully