וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יופי של יום? לא היום

3.12.2012 / 13:45

הרשות השנייה דחתה היום כמעט במלואן את העתירות שהגישו רשת, קשת וערוץ 10 על העיצומים הכספיים שהוטלו עליהם בעקבות חשיפת הנוהג למכירת אייטמים בתכניותיהן

הרשות השנייה לא מוותרת לזכיינים על מכירת אייטמים בתכניות הבוקר: ועדת הערר של הרשות בחרה לדחות כמעט במלואן את העתירות שהגישו רשת, קשת וערוץ 10 על העיצומים הכספיים שהוטלו עליהם בעקבות חשיפת הנוהג למכירת אייטמים בתכניותיהן.

מנכ"לית הרשות בפועל, אילת מצגר, החליטה להטיל את העיצומים הבאים: קשת תיקנס בסכוך של 480 אלף שקלים ותכניתה "יופי של יום" בהנחיית קרין מגריזו תיפסל סופית לשידור. רשת תיקנס בסכום גבוה יותר של 540 אלף שקלים, ותכניתה "לחיות טוב" בהנחיית סופי צדקה וענת הראל תיפסל לשידור. אתמול אישרה הרשות השנייה את לוחות השידורים של זכייניות ערוץ 2 באופן חלקי בלבד - רק לרבעון הראשון של 2013. גם בערוץ 10 נמצאו אייטמים מכורים מראש ושם ייאלצו לספוג קנס של 440 אלף שקלים. שתיים מתכניות הערוץ נפסלו: "בריאות 10" בהנחיית פרופ' רפי קרסו ו"משפחה 10" עם רונית יודקביץ'. כל התכנית שנפסלו הבטיחו לצופיהם כי יארחו באופן מומחים - אולם בפועל התברר כי היו אלה מפרסמים שרכשו זמן אוויר בתכניות. את מרבית הקנס ייאלצו זכייני הטלוויזיה לשלם כבר בחודש הקרוב.

"פעולות לביעור תופעת מכירת האייטמים"

נציגי שלוש הזכייניות ציינו בשימוע שנערך להם כי הם עושים פעולות לביעור תופעת "מכירת האייטמים" הן בדרך של בחינה פרטנית של תכני התכניות והן בדרך של החתמת הגורמים העוסקים בהפקת התכניות בהתחייבות שלא לקבל תמורה עבור התכנים הכלולים בהן. יחד עם זאת, הם לא הציגו נתונים שסתרו את הממצאים בנוגע לתופעה שהיו בידי הרשות השנייה - ומהווים עבירה על כללי השידורים. נציגי הנהלות הזכייניות כי בתקופה זו הם מצויים בקושי תזרימי הנובע, בין היתר, מהמצב הכלכלי ונוכח השינויים שנדרשו בלוח השידורים בתקופת מבצע "עמוד ענן" שהסתיים לאחרונה.

"אין זו הפעם הראשונה ולצערי גם לא הפעם האחרונה שתופעת מכירת האייטמים עולה על סדר יומה של הרשות ומדובר רק על המקרים שנמצאו בבדיקה מדגמית", אומרת יו"ר ועדת הערר, ד"ר דליה זליקוביץ. "הוועדה מצאה לנכון להתחשב במאמצים הנעשים על ידי הזכייניות למיגור התופעה ובטיעונים הכלכליים שהועלו על ידם ולכן המירה 20% מהעיצום בעיצום על-תנאי. אני מקווה שתופעות נלוזות אלו לא ימצאו דרכן למסך, וכי הזכייניות ינקטו בצעדים למניעת מצבים אלו בעתיד".

זכייני הטלוויזיה, קשת, רשת וערוץ 10, בחרו שלא להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully