וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי מעריב לבן צבי: המיזוג עם "מקור ראשון" - בניגוד להסכמים

11.12.2012 / 10:43

ארגון העיתונאים מוחה על כוונתו של בן צבי לאחד את מערכות העיתונים מבלי להידבר עם העובדים על השלכותיו: "היעדר שקיפות מצד ההנהלה מביא להתקדרות שמי היחסים"

ארגון העיתונאים מתריע מפני מהלכי איחוד חד-צדדיים שנערכים בין מעריב לבין מקור ראשון. במכתב שהעביר להנהלת העיתון עורך הדין של הארגון אמיר בשה, הוא כותב כי "היעדר שקיפות מצד ההנהלה מביא להתקדרות שמי היחסים בין הצדדים". עובדי מעריב דווחו באחרונה על מיזוג בפועל בין המערכות העיתונאיות וכך, בין היתר, מתבקשים עיתונאי מעריב לעבוד בעבור מערכת מקור ראשון. בנוסף, "בבית מעריב נושבות שמועות בדבר כוונות מרשתך להעביר את מערכת מעריב לראש העין או לירושלים", כתב בשה.

במכתבו ציין כי בתלושי השכר שהונפקו בימים אלה לעובדים נכתב כי המעסיק הוא "מקור ראשון" ובתוך כך, העובדים מתבקשים לחתום על חוזה העסקה עם שלוש חברות שונות - מקור ראשון המאוחד (הצופה) בע"מ, תכלת תקשורת בע"מ, חברת המקומונים: ביזניס השבועון הישראלי בע"מ - ולעובדים לא הוהברה משמעות הדבר. בנוסף, באחרונה ספגו עובדי מעריב שינויים חד-צדדיים בתנאי השכר וגובה מכסת ימי החופשה והמחלה שלהם שונה.

"למיזוג או לכל שינוי מבני או ארגוני עשויות להיות השלכות משמעותיות על זכויות העובדים ועתידם במקום העבודה ונציגות העובדים מוטרדת מפני המהלכים הצפויים", ציין בשה וכתב כי על חברה שהיא צד להסכם קיבוצי, חלה החובה שלא לעשות שינויים מרחיקי לכת מבלי לאפשר לנציגות העובדים להביע את עמדתה לנהל עמה מו"מ בדבר הגנה על זכויות העובדים. בארגון דורשים להיפגש עם מו"ל העיתון שלמה בן צבי ולדון עמו בסוגיה.

"קביעת עובדות בשטח אגב יישום שינוי ארגוני בלא כל הידברות, וקל וחומר ללא הסכמה עם נציגות העובדים, אינה מתיישבת עם עקרונות היסוד של יחסי עבודה קיבוציים, המתנהלים על בסיס של שיתוף פעולה, היוועצות, מו"מ וכמובן- הסכמות. חששם של העובדים מהבלתי נודע, במיוחד בהיעדר כל מידע אמין על פרטי השינויים, יוצרים אי-שקט וחרדה בקרב עובדים רבים בעיתון", כתב.

תגובת מעריב לדברים טרם התקבלה.

עוד בנושא:
היהודי הטוב: בן צבי ישיק מחדש את ערוץ היהדות של NRG
גיוס נוסף של אלי עזור: נתן זהבי עוזב את מעריב ומצטרף לשבועון
גורמים ב”מקור ראשון”: ”מעריב הוא עסק מפסיד, והוא מאיים כמו צל”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully