וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לדעת" עותרת לבג"ץ נגד חוק ערוץ 10

18.12.2012 / 11:38

העמותה תעתור בשל ”חוסר שוויון בהקלות שניתנו לערוץ במסגרת מתווה לוקר”. בתוך כך, עובדי ערוץ 10 וחדשות 10 קיבלו היום בבוקר מכתבי פיטורים

עמותת "לדעת" תעתור לבג"צ נגד תיקון החקיקה בעניין ערוץ 10. העתירה תתייחס לטענות שהושמעו השבוע על ידי זכייניות ערוץ 2 רשת וקשת בנוגע לחוסר השוויון, לכאורה, בעניין ההקלות שניתנו לערוץ במסגרת מתווה ועדת לוקר, בהן ההטבה המגולמת בדחיית המעבר לירושלים, היקף מחויבויות התוכן וההטבה בתשלומי דמי הזיכיון (ביד). אתמול שלחה "האגודה לזכות הציבור לדעת" מכתב דחוף אל היועץ המשפטי לממשלה, כנגד ההחלטה לאשר את המתווה. "חקיקת בחירות הינה מעשה פסול, מכוער ונפסד. כניעה של הרשות המחוקקת ללחצי המערכת התקשורתית", כתבה האגודה, הטוענת כי לרשות בעלי הערוץ עמדו שנים על גבי שנים להסדיר את חובותיהם, אולם "הם בחרו שלא לעשות זאת ואין לבעלי הערוץ ועובדיו להלין אלא על עצמם".

עוד בהקשר זה, קשת צפויה לנצל את דיוני ועדת הכלכלה על מנת לעלות את השגותיה לעניין החוק. אמש נפגש מנכ"ל משרד ראש הממשלה עם מנכ"ל רשת אבי צבי ומנכ"ל קשת אבי ניר ושמע את השגותיהם בנושא.

עובדי ערוץ 10 והחדשות המקומיות יפגינו הבוקר מול בית הליכוד (מצודת זאב) שברחוב קינג ג'ורג' בתל אביב במחאה נגד התנהלות ראש הממשלה בנימין נתניהו במסגרת עיכוב הליכי החקיקה שנועדו לאפשר את המשך פעילותם של כלי התקשורת. במקום ישאו דברים יועז הנדל, חיים לינסון, דרור פויר ויאיר טרצ'יצקי.

עובדי ערוץ 10 וחדשות 10 קיבלו היום בבוקר מכתבי פיטורים, זאת לאחר החלטת הדירקטוריון אתמול בערב להוציא אותם למרות ההתקדמות בהליכי החקיקה בכנסת. בישיבת הנהלה שהתקיימה הבוקר הוחלט לכנס את כל עובדי הערוץ ולהודיע להם על ההחלטה העקרונית לפטרם, ומנהלי הערוץ הבהירו כי המכתבים יבוטלו רק לאחר שתזכיר התיקון לחוק יעבור בכנסת.

הבוקר עודכן סדר יומה של ועדת הכנסת המתכנסת ביום חמישי, וכעת באופן רשמי היא תדון בבקשת הממשלה להקדמת הדיון בהצעות חוק הרשות השנייה בעניין ערוץ 10 ובתיקוני החקיקה והורת השעה בעניין המשך שידורי החדשות המקומיות. טרם הוחלט מתי תתכנס ועדת הכלכלה, שם צפויים נציגי זכייניות ערוץ להציג את התנגדותן לתיקון החקיקה ודישתם להסדר כולל שיכיל הקלות כספיות גם עבורן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully