וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברגע האחרון: ערוץ 10 לא החשיך את המסך

19.12.2012 / 18:55

(עדכון) מוקדם יותר הודיע הערוץ כי יחשיך את המסך עד 6:00 בבוקר, אולם עמדה נחרצת של מנכ"ל הרשות השנייה שהזהירה כי מדובר בעבירה על תנאי הזיכיון - מנעה זאת ברגע האחרון

(עדכון אחרון: 23:32)
(עדכון: 23:18)

דרמה לילית בערוץ 10: לקראת הדיון המכריע מחר (חמישי) בוועדת הכלכלה של הכנסת הוחלט הערב בערוץ להחשיך את המסך בשעה 22:50, מיד בתום תכניתו של גיא פינס. ואולם, מאוחר יותר התברר לערוץ כי אין באפשרותו לעשות כן ולכן המסך לא הוחשך. על פי התכנון, הייתה אמורה להופיע על המסך במהלך הלילה שקופית המסבירה לצופים את הצעד המחאתי בו נוקטים עובדי הערוץ המפוטרים.

זמן קצר לאחר היוודע כוונת העובדים להחשיך את מסך הערוץ, הוציאה מנכ"ל הרשות השנייה איילת מצגר מכתב נחרץ וחד משמעי למנכ"ל ערוץ 10, יואב הלדמן, לאחר שהשניים שוחחו בטלפון. מצגר הזהירה כי המהלך אם ייצא לפועל מהווה עבירה על תנאי הזיכיון, עבירה על חוק הרשות השנייה, ואף עבירה פלילית. מצגר הבהירה להלדמן כי השבתות ועיצומים של עובדים לא ייחשבו לערוץ כנסיבות שאינן בשליטת ההנהלה, וביקשה כי ינחה את העובדים בהתאם. בערוץ 10 ערכו התייעצות משפטית, ובלית ברירה אכפו על העובדים את הוראות הרשות. ואולם, כאקט מחאתי, התוכניות "לילה כלכלי" ו"צינור לילה" לא שודרו.

יש לציין כי בישיבת הדירקטוריון שנערכה בשבת הדגישו היו"ר אבי בלשניקוב ויו"ר ועדת הכספים מיכל גרייבסקי בפני יו"ר ועד העובדים מתן חודורוב כי הם אינם מאשרים שימוש במסך לצרכי מסרים. אף על פי כן, לא נעשו צעדים על ידי ההנהלה על מנת למנוע את צעדי המחאה, עד להערב.

מהערוץ נמסר מוקדם יותר כי "המהלך חסר התקדים מתבצע בלב כבד, תוך שקילת הפגיעה החד-פעמית שתיגרם לצופים אל מול המסר הברור שאנחנו חייבים להעביר לציבור: כך ייראה מסך ערוץ 10 כבר בעוד 12 יום, אם החקיקה הממשלתית להסדרת שידוריו לא תאושר מיד בכנסת. זוהי, ללא ספק, נקודת שפל חדשה במצבנו - שמלמדת על גרירת רגליים ממשלתית בהליכי ההסדרה של זכיון הערוץ".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הייתה אמורה להופיע במהלך הלילה על המסך. שקופית ערוץ 10/מערכת וואלה!, צילום מסך

מטרת אמצעי הלחץ האחרון שכאמור לבסוף לא בוצע, מצטרף לשורת הפעולות החריגות שנקטו עובדי הערוץ בימים האחרונים, במטרה להבהיר לח"כים עד כמה דחוף לאשר כבר מחר את החוק בקריאה שנייה ושלישית. "על רקע מכתבי הפיטורין שקיבלנו כולנו אתמול, אנו דורשים שההסתייגויות הצפויות להישמע בוועדת הכלכלה מצד זכייניות הטלוויזיה השונות לא יהוו עילה לדחיית הדיון או, חלילה, למשיכת החוק - שמשמעותה גזר-דין מוות לערוץ", הוסיפו הערב בערוץ.

עוד בנושא:
קמפיין ערוץ 10 ברדיו נפסל; "הפרה של כללי האתיקה בפרסומות"
המשבר בערוץ 10 זולג לחברות ההפקה: גם עובדים באולפני הרצליה פוטרו
עובדי ערוץ 10 הפגינו נגד נתניהו; ניסו להתפרץ לבית הליכוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully