וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממונה על ההגבלים העסקיים אישר שיתוף הפעולה בין מעריב לגלובס

10.1.2013 / 12:47

על פי ההסכם, גלובס יפיק עבור מעריב ומקור ראשון מוסף יומי בתחום העסקים והכלכלה אשר יצורף כבר החל מיום שני הקרוב למהדורה היומית של מעריב ויקרא "גלובס על הבוקר"

הממונה על ההגבלים העסקיים אישר הבוקר (חמישי) את שיתוף הפעולה בין העיתונים מעריב ומקור ראשון לבין העיתון הכלכלי גלובס, במסגרתו תופץ למנויי מעריב מהדורה מיוחדת של העיתון שתכלול תכנים חדשותיים בתחומי העסקים והכלכלה. המהדורה תופץ בתחילת השבוע הבא, ככל הנראה ביום שני, ומוסף "עסקים" ייסגר סופית.

בהחלטת רשות ההגבלים כתב הממונה פרופ' דיויד גילה כי "ההסדר מושא החלטה זו אינו מגביל את התחרות בחלק ניכר של שוק המושפע מן ההסדר, ואני סבור כי עיקרו אינו בהפחתת התחרות או במניעתה וכי אין בו משום כבילה שאינה נחוצה למימושו".

על פי ההסכם, גלובס יפיק עבור מעריב ומקור ראשון מוסף יומי בתחום העסקים והכלכלה אשר יצורף למהדורה היומית של מעריב ויקרא "גלובס על הבוקר", ולמוסף השבועי של מקור ראשון. גלובס תספק תוכן כלכלי ועסקי גם לאתר האינטרנט של מעריב NRG.

שיתוף פעולה עם עיתון כלכלי היה אחד הצעדים הראשונים שבחן מו"ל מעריב החדש שלמה בן צבי לאחר השלמת עסקת הרכישה של העיתון. מערכת מוסף "עסקים" פורקה לחלוטין, והמוסף אוחד עם דסק הכלכלה של "מקור ראשון". העורך הכלכלי של העיתון, ערן בן-טל, מונה לעורך עסקים במקום איתן מרקוביץ' שפוטר מהתפקיד לאחר עסקת הרכישה, כמו גם סגנו הדר חורש שהחליף אותו למשך זמן קצר. יחד עם השניים פוטרו מהעיתון כל כתבי ועורכי "עסקים", כ-20 איש, ולהם נמסר כי בכוונת ההנהלה החדשה לסגור את המוסף אשר התבסס מאז על כתבי "מקור ראשון" ופרילאנסרים.

על פי ההערכות, עלות הפקת מוסף "עסקים" עמדה עד לרכישת מעריב על ידי שלמה בן צבי על סכום של כ-200 אלף ש"ח בחודש. עלות השת"פ עם גלובס מוערכת בשוק בסכום של כרבע מכך, כ-50 אלף שקלים. כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, במקביל למשא ומתן עם גלובס בחנו במעריב גם שיתוף פעולה עם דה מרקר, המוסף הכלכלי של קבוצת הארץ.

ממעריב נמסר: "מיטב הכותבים של גלובס יכתבו במוסף המיוחד שיעסוק בכל הנושאים הכלכליים שעל סדר היום: חדשות כלליות, אנרגיה ותשתיות, רכב, חדשות כלכליות מהעולם, נדל"ן, שיווק ופרסום ושוק ההון. המוצר החדש יעניק ערך מוסף למנויים ויעשיר את עולם התוכן של העיתון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully