וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמעון קופר משך את תביעת הדיבה נגד "עובדה"

24.3.2013 / 10:19

קופר, המואשם כי רצח שתיים מנשותיו, חזר בו מתביעת הדיבה שהגיש לפני שלוש שנים נגד התוכנית "עובדה". קופר ישלם 30 אלף שקלים הוצאות משפט

שמעון קופר, הנאשם ברצח שתי נשותיו ואשר תחקיר בעינינו פורסם בתכנית "עובדה" לפני כשלוש שנים על ידי עמרי אסנהיים וליאת לוויאן, משך את תביעת הדיבה שהגיש נגד הזכיינית קשת, והוא יפצה אותה בהוצאות משפט.

קופר הגיש תביעת דיבה נגד קשת בשל שידור התכנית המקורית "האלמן הכפול" בה נרמז כי הוא אחראי לרצח נשותיו, והצדדים היו מאז בהליכי גישור אותם הוביל עו"ד עמוס גבריאלי. האחרון הודיע לקראת סוף השבוע לבית המשפט כי קופר חזר בו מהטענות ומשך את תביעתו. הוא יפצה את הזכיינית ב-30 אלף שקלים, וישלם 10 אלף שקלים לעו"ד גבריאלי.

כזכור, חמישה חודשים אחרי שידור התחקיר הגיש קופר תביעת דיבה מתוקשרת נגד "עובדה", בה טען כי אין מקום לתחקיר ש"מרשיע" אותו במקום שבו נסגר נגדו התיק מחוסר אשמה. מערכת התכנית טענה, באמצעות עורכות הדין טל ליבליך וליאת ברגמן-רביד כי הכתבה הביאה את סימני השאלה כחלק מהמלאכה העיתונאית המתבקשת, שכללה גם את התהייה האם דרושה כאן חקירה חוזרת.

בקשת אומרים היום כי תוך כדי ההליכים החל קופר להוריד את סכום התביעה. מיד כשהחל המשפט, ולאחר שצפתה בכתבה, הבהירה לקופר שופטת ביהמ"ש המחוזי, אסתר שטמר, שתביעתו בעייתית: "...העמדה כי הפרסום מדבר על חשד לרצח אינה נכונה, ולכן נדמה לי שההליכה בדרך שאדוני מוביל אליה, תוביל לדחיית התביעה".

מאז המעצר הדרמטי ועד הגשת כתב האישום נגד קופר הוקפאו הדיונים במשפט הדיבה, ואולם, לפני כחודש כינסה השופטת שטמר את הצדדים, ורמזה לעורכי דינו של קופר, שאם יתעקש לנהל את ההליך נגד התכנית, ייתכן וייאלץ לשאת בהוצאות משפט גבוהות. בעקבות עמדת השופטת, ולאור בקשת עורכת דינו של קופר יחיאלי-ברקוביץ', החלו הצדדים בגישור על גובה הוצאות המשפט שיצטרך קופר לשלם ל"עובדה", בנוסף לנסיגתו המוחלטת מהתביעה ומטענותיו כלפי התכנית.

במקביל, בית העליון טרם הכריע בבקשתו של קופר למנוע שידור פרק נוסף של "עובדה" בעניינו, שיהווה כתבת המשך. בית המשפט המחוזי אסר על שידור הפרק, שכן משפטו הפלילי של קופר עדיין מתנהל, ומערכת התכנית עתרה בנושא זה לעליון, והדיון התקיים בשבוע שעבר. עיקר הטענות שהעלו נציגי "עובדה" בדיון הוא שחלקים רבים מהחומרים כבר פורסמו בעיתונים, לכן אין זה הוגן למנוע את השידור ב"עובדה".

כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, קופר טען בין היתר כי עם מערכת התכנית "עובדה" משתפים פעולה גורמים מהתביעה המסייעים בפרסום חומרי חקירה ומביאים לשיבוש ההליכים המשפטיים. במערכת התכנית אמרו אז לוואלה! ברנז'ה כי מאז נחשפה הפרשה בתכנית "מנסה שמעון קופר לנהל נגד התכנית מערכות משפטיות שונות ומגוונות. התנגדותו גם לשידור התכנית הקרובה הוא חלק מאותו ניסיון של מר קופר למנוע טיפול תקשורתי שאינו לרוחו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully