וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר צה"ל נגד ”הארץ”: ”בלשכת הרמטכ”ל רוצים לראות התנצלות”

25.4.2013 / 16:27

פרשת ההדלפות מפגישת העורכים עם הרמטכ”ל מסרבת לדעוך: לוואלה! ברנז’ה נודע כי דו"צ פנה לאלוף בן ולמו”ל העיתון עמוס שוקן באחד המכתבים החריפים שהוציא בשנים האחרונות

הרוחות עדיין סוערות בעקבות מאמרו של עורך עיתון "הארץ" אלוף בן, שחשף - בניגוד לכלי תקשורת אחרים - את דבר קיומה של פגישת העורכים המורחבת שנערכה עם הרמטכ"ל לקראת יום העצמאות והוגדרה שלא לציטוט או ייחוס. כזכור, בן התייחס לפגישה לראשונה לפני כשבועיים, במאמר דעה בו כלל ציטוטים מתוכן השיחה. לפני כשבוע תאר שוב התרחשויות מאותו אירוע. כל אלו עוררו תרעומת בקרב המתחרים ועלבון גדול בלשכת הרמטכ"ל.

היום נודע לוואלה! ברנז'ה נודע כי דובר צה"ל תא"ל יואב מרדכי פנה במכתב רשמי לבן ולמו"ל העיתון עמוס שוקן וגינה את פרסום הטור - שהיה במשך מספר ימים הידיעה הנצפית ביותר באתר "הארץ". במכתב, אחד החריפים ביותר שיצאו בשנים האחרונות מלשכת דובר צה"ל, נכתב כי בחטיבה שוקלים המשך צעדים נגד העיתון וכי לא מתכוונים לעבור על הפרשה בשתיקה.

"אם אין בכוונת העיתון לעמוד בסיכומים, מוטב שלא יגיעו למפגשים"

"העמדה של אנשי דובר צה"ל היא שבפרסום המאמר נחצה קו אדום", אומר לוואלה! ברנז'ה גורם בחטיבה, שמאשר כי אכן נבדקים צעדים שונים אל מול עיתון "הארץ". יחד עם זאת הגורם הדגיש כי אין כוונה בשלב הזה שלא לזמן את אנשי העיתון לתדרוכים עתידיים (בתדרוך האחרון נכחו מלבד אלוף בן גם ראש מערכת החדשות נעה לנדאו), אולם במכתב שנשלח להם נרמז כי "אם אין בכוונת העיתון לעמוד בסיכומים אל מול דובר צה"ל, מוטב להם שלא יגיעו אליהם". גורם המעורה בפרטים אמר כי הזרז לפנייה רשמית של תא"ל מרדכי לעיתון הארץ מקורו ב"עלבון קשה בלשכת הרמטכ"ל, שם רוצים לראות התנצלות".

גם במערכת עיתון הארץ וגם בחטיבת דובר צה"ל מעדיפים שלא להתעמת באופן פומבי. הן אלוף בן והן נעה לנדאו סרבו בימים האחרונים להתייחס לביקורת מצד המתחרים או מצד גורמים צבאיים, אולם גורם בעיתון אמר בשיחה עם וואלה! ברנז'ה כי "מדובר בפגישה שיש בה עשרות אנשים כמעט מכל כלי התקשורת כך שקשה להגדיר אותה 'סגורה' ורוב הדברים שנאמרו בה נאמרו גם בהזדמנויות אחרות. עובדה שדברים מתוכה פורסמו בעמוד הראשי של 'ידיעות אחרונות', למשל, עוד לפני המאמר של אלוף בן".

אלוף בן סרב להגיב, וכך גם בחטיבת דובר צה"ל שם סרבו לאשר או להכחיש כי נעשתה פנייה רשמית מטעמם להנהלת העיתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully