וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות השנייה דורשת מערוץ 10 הבהרות על נסיבות התפטרותו של שרון גל

16.5.2013 / 13:58

הרשות פנתה הבוקר למנכ"ל ערוץ 10 רפי גינת וביקשה מהערוץ פרטים נוספים באשר למקרה ובאשר לבדיקה המתקיימת בערוץ בחשד להטרדה מינית בעניינו - כך נודע לוואלה! ברנז'ה

הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו פנתה הבוקר (חמישי) לערוץ 10 וביקשה הבהרות באשר לנסיבות התפטרותו של שרון גל - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. הרשות נמצאת בימים אלה בעיצומו של הליך בדיקה בנוגע להתנהלות הזכיינים במקרים של תופעות של התנהגות בלתי הולמת והטרדות במקום העבודה בכלי התקשורת. ובמסגרת זו, ביקשה מהערוץ פרטים נוספים באשר למקרה ובאשר לבדיקה המתקיימת בערוץ בעניינו.

התערבות הרשות במקרה באה במסגרת הפקת לקחים מפרשת עמנואל רוזן. כזכור, רוזן פוטר מחברת החדשות של ערוץ 2 לפני כשלוש שנים על ידי מנכ"ל החברה אבי וייס - זאת לאחר שבדיקה יזומה שנערכה על ידיו ועל ידי קרן מרציאנו הממונה על מעמד האישה בחברה ועו"ד ישגב נקדימון היועץ המשפטי - העלתה התנהגות בלתי הולמת מצידו של רוזן כלפי עובדת זוטרה.

בחברת החדשות לא העבירו את הדו"ח בנושא לדירקטוריון חברת החדשות ובכך לא היה המידע גלוי לנציגי הציבור של הרשות השנייה. בחברה נימקו זאת מטעמים של צנעת הפרט, אולם ברשות אמרו כי במידה והיה המידע ברשותם היו יכולים לפעול על מנת מנוע את העסקתו של רוזן בכלי תקשורת אחרים שבפיקוחם כמו ערוץ 10 ותחנות רדיו אזורי. בדיון שנערך בכנסת בנושא אמרה הכמנ"לית בפועל של הרשות, איילת מצגר, כי בכוונתה לבחון האם יש מקום לרענן את הנחיות הדיווח של המנהלים לדירקטוריונים של החברות בנושאים מסוימים שנוגעים לענייני כוח אדם - נושא שבו הרשות נמנעת מלהתערב.

נסיבות התפטרותו של שרון גל מערוץ 10 טרם התבררו. כפי שנחשף אמש בוואלה! ברנז'ה, בערוץ מקיימים זה כחודש וחצי בדיקה בעניינו בחשד להטרדות על רקע מיני ובחשד להפרה של אתיקה עיתונאית בשידורים, מקורביו טוענים כי ההתפטרות באה על רקע עסקי ועל אי-הסכמות בינו לבין הממונים עליו באשר לתנאי העסקתו ותנאי השכר שלו.

ברשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו אישרו את הפרטים. תגובת ערוץ 10 לידיעה טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully