וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליך הפרה נגד רשת: חשיפה שיווקית אסורה ל”צים”

19.5.2013 / 14:32

הרשות השניייה פתחה בהליך לאחר שמצאה שש חברות שקיבלו ב”המירוץ למיליון” חשיפה פרסומית החורגת מגבול הסביר. בין החברות: צים, אשר בבעלות האחים עופר - מבעלי הזכיינית

תוכן שיווקי בריאליטי "המירוץ למיליון": הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו פתחה בהליכי הפרה מול "רשת" לאחר שמצאה בשני הפרקים הראשונים של התוכנית לא פחות משש חברות שקיבלו בה חשיפה פרסומית החורגת מגבול הסביר ובניגוד לכללי הרשות השנייה. בתום הליך ההפרה צפויה הזכיינית להיקנס בנטילת דקות פרסום.

בשני הפרקים הראשונים של "המירוץ למיליון" קיבלו חשיפה נדיבה בין היתר מלון הרודס, אתר התיירות "מיני ישראל" וחברת "הרץ השכרת רכב". הפרק הראשון צולם בנמל חיפה אשר תואר על ידי מנחה התכנית רון שחר כ"מסוף המכולות הגדול והמתקדם במזרח התיכון", כאשר ברקע של צילומי המשימה נראה פעמים רבות הלוגו של חברת הספנות "צים". החברה נמצאת בבעלות האחים עופר שהם גם בעלי השליטה בזכיינית רשת. עוד קיבלה חשיפה פרסומית חברת רכבת ישראל, כאשר בתכנית קודמה אפליקציית האייפון שלה.

אולם לא בכך תמה הביקורת של הרגולטור על התכנית. כפי שפורסם הבוקר, גולשים רבים הביעו תרעומת על הפרק ששודר אתמול וכלל התעמרות בשוורים לצרכים בידוריים. לוואלה! ברנז'ה נודע כי יותר ממאה תלונות התקבלו הבוקר במשרדי נציב קבילות הציבור של הרשות וזו פתחה בבירור מול רשת. אין זו הפעם הראשונה שצופים ופעילים למען זכויות בעלי חיים טוענים כי התכנית עושה עוול לחיות לצרכים בידוריים. בעונה הראשונה התבקשו המתמודדים באחת המשימות לתפוס חזירים במכלאה במשימה שתוארה על ידי עמותת "תנו לחיות לחיות" כ"משימה שבנויה לגרימת סבל". ברשת התנצלו אז בעקבות השידור. "אנו לא ניתן יד להתעללות מכל צורה ואופן", אמרו אז.

ברשות השנייה אישרו כי פתחו בבירור מול רשת בעקבות התלונות. לעניין התוכן השיווקי, מסרה אילת מצגר, מנכ"לית הרשות השנייה בפועל, כי "הרשות מתכוונת לטפל בהפרות אלה בנחישות ולהבהיר לזכיין שעליו להימנע מהמשך ביצוע הפרות מסוג זה בהמשך העונה".

מרשת נמסר בתגובה כי: "אנו חולקים על עמדת הרשות כי החשיפה לחברות המסחריות חרגה מגבול הסביר. רשת פעלה ופועלת על פי כללי הרשות השנייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully