וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות השידור: שיאנית התלונות המוצדקות בישראל

22.5.2013 / 12:01

כך עולה מדו"ח נציב תלונות הציבור לשנת 2012 שמתפרסם היום. יותר ממחצית - 52% מ-248 נושאים שהתקבלה לגביהם הכרעה נמצאו מוצדקים. התלונות העיקריות - על אגרת הטלוויזיה

אחוז התלונות המוצדקות הגבוה ביותר שהגיע בשנה החולפת לנציבות תלונות הציבור היה נגד רשות השידור, כך עולה מדו"ח נציב תלונות הציבור לשנת 2012 שמתפרסם היום. יותר ממחצית - 52% מ-248 נושאים שהתקבלה לגביהם הכרעה לגופו של עניין נמצאו מוצדקים. לאחר מכן נמצאים ברשימה הלא מחמיאה דואר ישראל עם 48.4% תלונות מוצדקות; עיריית לוד עם 47.7%, משרד התחבורה עם 45.2% ומשרד הביטחון.

בשנה שעברה התקבלו בנציבות תלונות הציבור למעלה מ-15 אלף תלונות. מדובר במספר שיא של תלונות שהתקבלו בשנה אחת מאז הוקמה הנציבות בשנת 1971, ומספר התלונות שהתקבלו בשנת 2012 היה כמעט כפול ממספרן בשנת 2005, וכי חל גידול של של 1.63% במספר התלונות לעומת שנת 2011. כ-30% מהתלונות שהתקבלו היו נגד מוסדות מדינה.

שכר טרחה גבוה, "ביקורי בית" שלא התקיימו

בין התלונות כנגד רשות השידור מצא הנציב, מבקר המדינה השופט בדימוס יוסף שפירא, לציין את העובדה שהרשות גובה שכר טרחה גבוה בגין הליכי גבייה של אגרת טלוויזיה. מבירור תלונות רבות עלה כי משרדי עורכי דין הפועלים מטעם רשות השידור לגביית אגרת טלוויזיה דורשים מהחייבים לשלם להם שכר טרחה גבוה בגין הליכי גבייה שונים, ובהם משלוח מכתבי התראה ואיתור מקלטי טלוויזיה. עוד עולה, כי הרשות דרשה מתושבים שאינם מחזיקים בבתיהם מקלטי טלוויזיה לשלם אגרה בטענה כי בביקורים שנעשו בבתים נמצא שיש בהם מקלטי טלוויזיה, אף ש"ביקורי הבית" לא התקיימו כלל.

ברשות השידור מודעים היטב לבעייתיות שבתפקוד אגף הגבייה שלהם ולכעסים שהוא מעורר בקרב הציבור. בראיון לוואלה! ברנז'ה אמר לאחרונה יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, כי "צריך לחשוב על חלופות (לאגרה, ד.א). ברור שהשיטה הקיימת הייתה אולי נכונה בזמנו, אבל ברור שהיום כל השינויים שחלו מאז חוקק החוק מצריכים למצוא פתרון אחר. יש פה מציאות שמצד אחד רוצים שהרשות תהפוך לגוף שידור אטרקטיבי שצופים יהנו משידוריו ומצד שני דורשים ממנו להיות גובה של מקור ההכנסות שלו". אתמול אמר חבר הכנסת איתן כבל כי יגיש הצעת חוק לביטול מערך הגבייה של הרשות.

מרשות השידור נמסר בתגובה: "רשות השידור שמה לעצמה כמטרה להפחית את התלונות המוצדקות ומליאת הרשות הציבה להנהלה - יעד של הפחתת שליש ממספר התלונות המוצדקות בשנת 2013. יו"ר הרשות מקיים בשבועות האחרונים פגישה שבועית עם בכירי הארגון בנושא, בכל פגישה נבחנות 10 תלונות אקראיות היכולות ללמד ולשקף את הבעיות ובו במקום מגובש פתרון לבעיות עקרוניות אלה.
בטווח הארוך צפויה הבעיה להיפתר עם הקמת מוקד טלפוני אשר ייתן מענה לפניות הרבות. לגופו של עניין, רשות השידור ערה לליקויים ופועלת ביתר שאת כדי לתקנם. כך למשל, הופסקה גביית שכר הטרחה שדרשו משרדי עורכי הדין בגין שליחת מכתבי התראה לחייבים וכמו כן הופסקו ההתקשרויות עם משרדי עורכי הדין שלא עמדו באמות המידה שנדרשה מהם הרשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully