וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ סטרוק ליועהמ"ש: "איתמר הנדלמן סמית הסית לרצח"

28.5.2013 / 12:30

סטרוק פנתה לויינשטיין בדרישה לחקור את עיתונאי "הארץ" בעקבות מאמר דעה שפרסם תחת הכותרת "רוצים לראות דם", בו ביקר את הצעתה להחיל בשטחי יו"ש את "חוק דרומי"

חברת הכנסת אורית סטרוק (הבית היהודי) פנתה ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בדרישה לחקור את העיתונאי והסופר איתמר הנדלמן סמית בטענה להסתה לרצח בעקבות מאמר דעה שפרסם בעמוד הדעות על עיתון "הארץ" בשבוע שעבר תחת הכותרת "רוצים לראות דם" - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. במאמר ביקר הנדלמן סמית את הצעתה של סטרוק להחיל בשטחי יהודה ושומרון את "חוק דרומי" המקל על פתיחה באש, והעלה את השאלה האם הוא יחול גם על התושבים הפלסטינים של האזור.

"
אם יחול חוק דרומי גם על הפלסטינים בשטחים, הרי הוא מתיר להם להרוג יהודים", פרש הנדלמן סמית את הצעתה של סטרוק. "למה? כי גם במובן המטפורי וגם במובן הפיזי, הפרקטי והגיאוגרפי - היהודים (מתנחלים, צבא, ממשלות ישראל) באו ופרצו לביתו של הפלסטיני, לבית העסק שלו, למשק החקלאי שלו, לשטחי המרעה שלו, לשטחים המשמשים לו לאחסון ציוד וכלי רכב במשק החקלאי, ולארצו בכלל. לכן, לפי חוק, לא צריכים הפלסטינים לשאת באחריות פלילית על המעשה שהיה ועדיין דרוש להם, באופן מיידי, כדי להדוף מי שהתפרץ לביתם".

חברת הכנסת סטרוק לא אהבה, בלשון המעטה, את הפרשנות. "במאמרו קורא הנדלמן סמית להתרת דם של יהודים באשר הם, דברים חמורים אלה מהווים הסתה לרצח", כתבה סטרוק לוינשטיין, והוסיפה כי "ההסתה חמורה עוד יותר בהיותה נשענת, כביכול, על הוראות חוק העונשין הישראלי, בסעיף המכונה 'חוק דרומי', המתיר לאדם להגן על רכושו, לרבות, בנסיבות מסוימות, תוך שימוש בנשק".

חברת הכנסת קבלה בפני היועץ המשפטי על כך שהנדלמן סמית "משתמש בלשון החוק, המגדירה סיטואציה מסויימת, באופן מטאפורי ובהשאלה לכלל הסכסוך הישראלי-ערבי, ובכך מכשיר רצח יהודים באשר הם ע"י ערביי יהודה ושומרון באשר הם". היא ציינה כי התלונה מוגשת גם נגד עורך עיתון הארץ, אלוף בן, "אשר צריך היה למנוע את פרסום הדברים החמורים הללו".

אין זו הפעם הראשונה בכהונתה הקצרה שבה פועלת חברת הכנסת אורית סטרוק נגד כלי תקשורת בעקבות פרסומים שקשורים בה ופעילותה. כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, בחודש שעבר דרשה מעיתונאי ידיעות אחרונות נחום ברנע פיצוי של 100 אלף שקלים והתנצלות על שכינה אותה "פורעת חוק מחברון", ומעיתונאי "אל מוניטור" עקיבע אלדר דרשה וקיבלה התנצלות על שאמר שהיא "משבחת את בנה על כך שפגע בפלסטינים".

תגובתו של עורך הארץ אלוף בן טרם התקבלה. עורך מדור הדעות אלון עידן בחר שלא להתייחס לדברים. איתמר הנדלמן סמית מסר: "אין תגובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully