וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע מעוכב מינויו של אריאל משעל ליו"ר מועצת הכבלים והלווין?

27.6.2013 / 13:31

מתשובה שנתן משרד התקשורת לבג”צ בנושא, עולה כי נשקלת ”הרחבת הליכי האיתור”. מנגד, טוענים מקורבי משעל כי נעשה לו עינוי דין של ממש: ”האיש יושב בבית ולא יכול להתפרנס”

בג"צ מזהיר את שר התקשורת גלעד ארדן שלא לחתום על כתב הארכת מינויו של ממלא מקום יו"ר מועצת הכבלים נתי שוברט לחצי שנה נוספת, זאת עד שתתקבל הכרעה בעתירתו של אריאל משעל - כך עולה מתשובה שנתן השבוע בנוגע לבקשתו "להפשיר" את הליכי מינויו.

מינויו של משעל לתפקיד מוקפא זו תקופה ארוכה, למרות שנבחר פה אחד לתפקיד על ידי ועדת אישור שהקים שר התקשורת הקודם משה כחלון. השבוע פנה משעל לבג"צ וביקש להוציא צו ביניים שימנע מארדן להאריך את כהונתו של שוברט למרות שהיועץ המשפטי לממשלה ונציב שירות המדינה אישרו את המהלך.

בבקשה שהוגשה לבג"צ על ידי עורכי הדין יוסי בנקל וענבל רז נכתב כי מהודעת משרד התקשורת עולה חשש כי בכוונת ארדן "להתנער ולהתעלם מהחלטת ועדת האיתור ולפעול לכינונה של ועדת איתור חדשה למציאת מועמד חלופי". במשרד התקשורת נמנעו מלהודות בכך, אולם מסרו לבג"צ כי שר התקשורת שוקל "להרחיב את הליכי האיתור".

מקורביו של משעל טוענים כי נעשה לו עינוי דין של ממש, שכן הליכי המינוי לתפקיד יו"ר המועצה החלו לפני למעלה משנה אז עזב את התפקיד ניצן חן. "בתקופה הזו הוא גזר על עצמו השעיה מרצון מכל עיסוק מקצועי", אומר לוואלה! ברנז'ה אחד ממקורביו. "האיש יושב בבית ולא יכול להתפרנס, זאת אחרי שהוא נבחר לתפקיד פה אחד ואף אחד במשרד התקשורת לא סיפק הסבר הולם לאי-מינויו. מישהו צריך לתת על כך את הדעת".

"ההצעה נדונה במשרדי הממשלה השונים למעלה מעשר שנים"

מדוע, אם כך, מעוכב המינוי? תלוי את מי שואלים. גורמים בתעשייה תולים זאת בכך שהליכי המינוי הושלמו ערב הבחירות לממשלה אשר הרכבתה התארכה, אולם גם אחרי שנכנס לתפקיד שר תקשורת המשיך הקפאון - ממנו מפסידות גם החברות yes ו-HOT. במשרד התקשורת מנגד אומרים כי הסיבה העיקרית היא הכוונה לקדם באופן ממשי את "ברית המועצות" והזמן שלוקח לבחון את המהלך הזה.

אבל בסביבתו של משעל לא מקבלים את הטענה הזו. מהמסמכים שהוגשו לבג"צ עולה כי משעל וארדן נפגשו כבר לפני מספר שבועות ודנו בסוגיה. "לטעמו של משעל מדובר בשינוי רגולטורי מבורך והוא תומך בסוגיה", נכתב באשר לאיחוד גופי הרגולציה. "מכל מקום, יש לציין כי ההצעה בעניין נדונה במשרדי הממשלה השונים למעלה מעשר שנים", הם אומרים, ורומזים כי העיכוב במינוי אינו נובע מהסיבה שמציגים בסביבתו של ארדן.

במשרד התקשורת ביקשו מבג"צ, בפעם השנייה, 45 ימים נוספים כדי להשיב לשאלה מדוע לא ממונה משעל לתפקיד למרות שעבר את וועדת האיתור. בג"צ סרב, ודרש ממשרד התקשות להגיב לבקשתו לחדש את הדיון ולתת צו ביניים - עד ליום רביעי הקרוב.

אריאל משעל סרב להתייחס לדברים. תגובת משרד התקשורת טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully