וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל הליך הפיטורים בחדשות המקומיות; העובדים ייפגשו עם סגן שר האוצר

1.7.2013 / 11:30

בשעות אלו מקבלים כ-100 עובדי החדשות המקומיות מכתבי פיטורים. מחר תתקיים פגישה עם סגן שר האוצר, מיקי לוי, בדרישה שידאג להעברת התקציב שימנע סגירת המערך

בשעות אלו מקבלים כ-100 עובדי החדשות המקומיות מכתבי פיטורים, זאת מתוך כוונה שיסיימו את עבודתם בסוף חודש יולי - יום פקיעת החוק שמאפשר להם להמשיך ולקבל את תקציב החדשות המקומיות מהאוצר.

כזכור, בדצמבר האחרון ולאחר מאבק ממושך שכלל הפגנות רבות, נמנעה סגירתן של המערך ונקבע כי השידורים ימשכו עד לסוף חודש יולי 2013. כזכור, הסכום שאושר לתקצוב עמד על 10.8 מיליון שקלים לעומת כ-25 מיליון שקלים בהן תוקצבו בשנים האחרונות.

מחר תתקיים פגישה בין נציגי העובדים לבין סגן שר האוצר, מיקי לוי. בפגישה ידרשו העובדים מסגן השר שידאג להעברת הקציב הדרוש להפעלת החדשות המקומיות ולמניעת הפיטורים.

אתמול שלחו ועדי כלי התקשורת מכתב לשר האוצר, יאיר לפיד, בו הם מבקשים שימנע את סגירת החדשות המקומיות. מדובר בהתגייסות סולידרית של ועדי כלי התקשורת לצידם של חבריהם בחדשות המקומיות: ועד עובדי כלכליסט, ועד עיתונאי קול ישראל בתל אביב, ועד עיתונאי קול ישראל בירושלים, ועד עיתונות והפקה בטלוויזיה הישראלית, ועד עובדי מעריב, ועד עובדי חדשות 10, ועד עובדי גלובס, ועד עובדי מוטו תקשורת,ועד עובדי טיים אאוט, ועד עובדי ,ynet ועד עובדי רדיו קול חי, ועד עיתונאי גל"צ, ועד עובדי חדשות ערוץ 2.

במכתבם כתבו הוועדים: "אל תהיה זה שדווקא בקדנציה שלו נסגר כלי תקשורת. היית אחד מאיתנו. אתה מכיר את מצב העיתונות היטב, ומבין טוב יותר מכל הפקידים המשרתים תחתיך ומכל חברי הממשלה הנוכחית מה המשמעות של סגירת כלי תקשורת לשיח הדמוקרטי, ומהי המשמעות של סגירת כלי תקשורת שהוא שידור ציבורי למען הפריפריה לסיקור האזרחים המתגוררים בה".

כמו כן, שלח ועד העובדים בשבוע שעבר מכתב ללפיד, במטרה שיתערב בנושא וימנע את סגירת החדשות המקומיות ואיבוד פרנסתם של העובדים: "כשנבחרת לתפקידך האמנו שכראש מפלגה ששלושה מבין חברי הסיעה שלה בכנסת הם עיתונאים לשעבר, תעביר לפקידים המשרתים תחתיך את המסר שברור לכל עיתונאי בישראל – שצמצום השיח התקשורתי הוא פגיעה ממשית בדמוקרטיה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully