וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: למרות איומי ההנהלה, מעריב יופץ מחר כרגיל

(עדכון) מוקדם יותר הודיעה ההנהלה כי העיתון לא יחולק, זאת מבלי לנמק מדוע. גורם בעיתון: "להודעה הייתה מטרה אחת - להכניס פאניקה בקרב העובדים כדי שיפנו זעם כלפי הוועד"

(עדכון: 23:40)

עיתון מעריב ייצא מחר כסדרו - למרות הודעת ההנהלה לעורכי העיתון שלא להוציא אותו לאור. גם לאחר הודעת ההנהלה המשיכה מערכת החדשות של העיתון לעבוד כרגיל, ובוועד העובדים הורו לאנשיהם להמשיך ולעבוד כרגיל. גורם בעיתון אמר הלילה לוואלה! ברנז'ה כי "להודעת ההנהלה הייתה מטרה אחת - להכניס פאניקה בקרב העובדים כדי שירגישו שהכל עומד להתפרק ויפנו זעם כלפי אנשי הוועד".

וזעם כזה אכן הופנה היום כלפי אנשי הוועד, שנכון לשעה זו עדיין נועדים עם הנהלת העיתון. בהליך מזורז כונסה היום ישיבת עובדים שבה הובאה, כביכול, תכנית הקיצוצים להצבעה ועברה בה ברוב גדול. אוטובוסים מירושלים הביאו למערכת תל אביב את עובדי מקור ראשון על מנת שישתתפו בה. במהלך היום, ספגו אנשי הוועד ופעילותם התקפות וגידופים ברשתות החברתיות. גם בסקר שפרסמה ההנהלה ושתוצאותיו פורסמו לראשונה בוואלה! ברנז'ה, עברה תכנית הקיצוצים ברוב גדול - אולם המעמד המשפטי של שני ההליכים האלה אינו ברור והוא יתברר מחר בבוקר בבית הדין לעבודה.

בד בבד החלה יוזמה של עובדים לחתום על עזיבתם מההסתדרות, ועל פי יוזמי המהלך חתמו על כך כמעט כל עובדי מקור ראשון ולמעלה ממחצית עובדי מעריב לשעבר.

פרסום ראשון: רוב לתומכי תוכנית הקיצוצים במעריב
הפרד ומשול, גרסת בן צבי: כך התפצלו עובדי העיתון

גם נאמני מעריב, עורכי הדין שלמה נס וירון ארבל, התייחסו להודעת ההנהלה והתריאו בפני היועצים המשפטיים של הנהלת מעריב כי השבתת העיתון מחר תהווה נזק בלתי הפיך לפעילות העיתון ולמשא ומתן המקיים, והתרו בהנהלה לחזור בה מההודעה על ההשבה שמנסרה לעורכים - אותה כינו הנאמנים "אמצעי פסול להפעלת לחץ". במכתבם כתבו כי "אין צורך להכביר במילים בדבר הנזקים הבלתי הפיכים אשר יגרמו באם העיתון לא יופץ מחר ולכן נדרשת מרשתכם במיוחד בשעה זו להמשים ולעמוד בהתייבויותיה להפצה סדירה של העיתון".

"מחפשים שעיר לעזאזל לגלגל אליו את האשמה"

בוועד העיתונאים החריפו היום את ההתבטאויות נגד ההנהלה ואמרו כי הודעתה על אי-הדפסת העיתון מחר ועל אי-תשלום משכורות חודש יוני הוא ספין שתוכנן מראש. "ההנהלה כבר החליטה בעצמה לסגור את העיתון ורק מנסה לגלגל את האשמה על העובדים", אמרו בוועד. "יתכן מאוד שההנהלה כבר הרימה ידיים ממילא, ורק מחפשת שעיר לעזאזל לגלגל אליו את האשמה".

בהנהלה סירבו גם הבוקר לנהל משא ומתן עם ההסתדרות על תכנית הקיצוצים שהציעו לעובדים. מסרים שהועברו לתקשורת ממקורביו של בן צבי הבהירו כי אם תצא התכנית לפועל, תשקיע משפחתו של בן צבי בעיתון סכום של 25 מיליון שקלים ואם היא לא תצא - העיתון יוחזר לידי נאמני מעריב עורכי הדין שלמה נס וירון ארבל. לא ניתן אישור רשמי לדברים הללו, ומתנגד הוועד טענו כאמור כי מדובר בספין.

מחר: המאבק מגיע (שוב) לכנסת

בתוך כך הודיעה ועדת העבודה והרווחה של הכנסת כי תקיים תקיים מחר (שלישי) דיון דחוף בעתיד עובדי מעריב. לדיון, אשר ישודר בשידור חי בוואלה! ברנז'ה, הוזמנו הנהלת מעריב, ועד העובדים, ארגוני עובדים, נציגי משרדי הכלכלה, האוצר והתקשורת, ראשי אגודת העיתונאים ומועצת העיתונות.

יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ (הליכוד ביתנו) מסר בהודעת הוועדה כי "לוועדה הגיעו עדויות מטרידות על תחושת חוסר ודאות קשה בקרב עובדי מעריב. על מנת לקבל תמונת מצב מדויקת, זימנה הוועדה את כלל הגורמים הנוגעים בדבר ותקיים דיון מקיף בנושא".

מההסתדרות נמסר בתגובה לאירועים כי "ההסתדרות פנתה אתמול למנכ"ל מעריב, מר ישראל גולדשטיין, במטרה לקיים מו"מ מרתוני עד אשר יצא עשן לבן בכדי לגבש תוכנית הבראה שתהיה מקובלת על דעת ההנהלה ונציגות העובדים, ולצערנו, עד לרגע זה לא התקבל כול מענה מהנהלת עיתון מעריב. במקביל החלה הסתה פרועה של מנהלים בעיתון מעריב כלפי העובדים, הפעלת לחצים בוטים וניצול ציני של מצוקת העובדים תוך כדי איום בעיכוב שכר כאמצעי לחץ שיביא לחתימה על תוכנית ההבראה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully