וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היעד - מבצר רוממה: מאמצים להחתים את עובדי רשות השידור לארגון העיתונאים

11.7.2013 / 12:25

על רקע הקריאות הגוברות לסגור את רשות השידור ולפתוח אותה מחדש קראו השבוע עובדים ברשות לחבריהם העיתונאים לפרוש מאגודות העיתונאים ולעבור להסתדרות: "צריכים ועד חזק"

האם ארגון העיתונאים בדרך לכבוש טריטוריה חדשה? על רקע הקריאות ההולכות וגוברות לסגור את רשות השידור ולפתוח אותה מחדש קוראים השבוע עובדי רשות השידור לחבריהם העיתונאים לפרוש מאגודות העיתונאים המייצגות אותם כיום ולהצטרף לארגון העיתונאים החדש שבחסות ההסתדרות, קריאות שמגיעות מכיוון הוועדים האחרים ברשות שכבר הצטרפו להסתדרות.

גורם ברשות השידור סיפר הבוקר לוואלה! ברנז'ה כי בימים האחרונים נעשים בקרב עובדי הרשות מאמצים להחתים עיתונאים ולשכנע אותם לפרוש מהאגודות ולהצטרף להסתדרות - מתוך מטרה שכל עובדי הרשות יהיו מאוגדים תחת ועד אחד שיכלול הן את העיתונאים מכל חטיבות הרשות והן את אנשי ההנדסה והטכנאים. כיום מאוגדים עובדי הרשות ביותר מחמישה ועדים שונים ולפי גורם ברשות נדרשים עוד כ-100 עיתונאים על מנת להכריז על יציגות מטעם ארגון העיתונאים.

"אנחנו צריכים ועד חזק שישיג ויפעל למען העובדים"

במכתב שהופץ לעיתונאים על ידי יו"ר הוועד המשולב של עובדי הרשות ענת עוזרי ואשר הגיע לידי וואלה! ברנז'ה נכתב כי הצטרפות העיתונאים לארגון החדש נדרשת על רקע התקופה הקשה שעוברת על הרשות. "ידוע לכל כי רשות השידור נמצאת באחת התקופות היותר קשות שידעה בכל שנות קיומה ובמצב שכזה אנו צריכים להיות מאוחדים ומלוכדים ולהלחם יחד על הבית", כתבה עוזרי לעיתונאים, ושיבחה את ההסתדרות על ההסכמים הקיבוציים שסגרה עבורם.

"מאז ומתמיד חשבתי כי כל העובדים צריכים להיות מאוגדים תחת איגוד אחד חזק כמו ההסתדרות ותחת ועד עובדים אחד. אנחנו צריכים ועד חזק שישיג ויפעל למען העובדים באופן שווה ואחיד והטבה אחת שתושג לאחד תחול גם על האחר - ולא כפי שקורה היום באיפה ואיפה זועקים לשמיים, בהבדלי פנסיות ושכר מקוממים, ועד אחד שידאג לתוספות שכר עתידיות באופן אחיד וזהה ולא אחד 16% והאחר 12%", כתבה.

במכתבה תקפה עוזרי ברמיזה גם את אגודות העיתונאים ורמזה כי הן משתמשות בתקציביהן למימון מלחמות משפטיות באנשי הנהלת הרשות. "ועד שגובה מיסים נמוכים ולא מאות שקלים בחודש מבלי לתת את הדין והדעת לעובדיו על מה הוא עושה עם כספי ציבור ובטח ובטח לא משתמש בכסף זה למימון סוללות עורכי דין, שלא תמיד המטרה היא רווחת העובדים", כתבה. כזכור, אגודת העיתונאים בתל אביב מנהלת בימים אלה בג"צ נגד המועמד לניהול הטלוויזיה משה נסטלבאום.

"מי שעיתונאי באמת, הוא לא חלק מזה"

אולם מנגד יש גם מי שמטיל ספק ביכולת של ארגון העיתונאים החדש לחדור לרשות השידור, וכי האחיזה של אגודות העיתונאים המסורתיות היא חזקה דיה ומדובר למעשה בספינים. "מי שעיתונאי באמת, הוא לא חלק מזה", אומר עיתונאי ברשות שחבר באחת מאגודות העיתונאים. "מי שעומד מאחורי כל העסק הזה זו אותה קבוצה שניסתה להתמודד על רשות האגודה בירושלים ולא הצליחה, והאנשים שהפסידו בבחירות הם אלה שפורשים, למה הם נזכרו עכשיו?". עיתונאי אחר הוסיף כי "אחרי שהנהלת הרשות נכשלה בניסיון להשתלט על האגודה בהרצת מועמדים שנכשלו כשלון טוטאלי, כעת בא ניסיון נואש אחרון לפורר את האגודה וגם הוא ייכשל".

באגודות העיתונאים בירושלים ובתל אביב בחרו שלא להגיב. מארגון העיתונאים החדש טרם נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully