וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: ההצעה להקמת שני ערוצי חדשות ל-HOT ו-yes תושהה

16.7.2013 / 12:02

באוצר נוטים לאשר את המשך תקצוב החדשות המקומיות עד לסוף 2014. במקביל, התיקון לחוק התקשורת שיאפשר לערוצי הכבלים והלוויין להקים חברות חדשות לא יועבר בחוק ההסדרים

התיקון לחוק התקשורת שיאפשר לערוצי הכבלים והלוויין להקים חברות חדשות לא יועבר במסגרת חוק ההסדרים, אלא כהצעת חוק רגילה - כך החליט שר התקשורת גלעד ארדן בתיאום עם יו"ר ועדת הכלכלה אבישי ברוורמן. בכוונת השניים לסיים את הליך החקיקה עד לחודש נובמבר. במקביל, במשרד האוצר נוטים לאשר את המשך תקצוב החדשות המקומיות עד לסוף שנת 2014.

"במשרד האוצר רוצים פתרון קבע, ופתרון כזה יקודם בהליך מזורז למרות שלא יעבור במסגרת חוק ההסדרים", אמר הבוקר גורם המעורה בפרטים. הגורם ציין כי למרות שמדובר יהיה בהליך חקיקה ארוך יותר, ההיתכנות המשפטית שלו לעבור היא גבוהה יותר ותנוטרל ההתנגדות למתווה שהוצגה השבוע.

חברי הכנסת מטעם העבודה, איציק שמולי ומיקי רוזנטל, דרשו להעביר את הצעת החוק כ"נושא חדש" - וזאת בתיאום עם יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ'. מחר (רביעי) תובא הצעת החוק לדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת.

בדיון שהתקיים אתמול בוועדת הכלכלה הועלו כמה התנגדויות להעברת התיקון לחוק במסגרת חוק ההסדרים. ח"כ מיקי רוזנטל הביע התנגדות לשינוי המשמעותי במסגרת חוק ההסדרים. על חברות הכבלים והלוויין אמר: ?אלה גופים עם אינטרסים כלכליים מאוד גדולים והשליטה שלהם בערוצי חדשות היא בעייתית. אני בעד פלורליזם אבל אני לא חושב שמהלך כל כך משמעותי יכול להיעשות בחוק ההסדרים. לא ברור מה יהיה המודל המימוני של הדבר הזה ומי יפקח על זה. צריך רגולציה משמעותית?.

נציג ארגון "אמון הציבור" רונן רגב אמר כי "ההצעה שעומדת על הפרק היא לא רק נושא חדש, היא תקדים מאוד מסוכן במערכת דמוקרטית בכלל ובישראל בפרט. יש נורמה שמעוגנת בכל החקיקה הראשית בישראל להגנה על חדשות מאינטרסים עסקיים, יש פה גם מודל עסקי מאוד גרוע. ראינו מה קרה כשבעל עניין עסקי רכש את מעריב".

מוועד עובדי החדשות המקומיות נמסר בתגובה כי הוא "מברך על כל פיתרון שיאפשר את המשך השידורים ומניעת הפיטורים של כ-100 עובדים. הוועד מבקש להודות לשר התקשורת, גלעד ארדן, שניכר היה מהרגע הראשון שהנושא חשוב לליבו, לח"כ שלי יחימוביץ וליו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אבישי ברוורמן על התערבותם האישית ומאמציהם וכמו כן ליו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, שפעל רבות בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully