וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מהיום: תעודות לע"מ לבלוגרים

21.7.2013 / 13:20

בלוגרים, הציגו תעודה: החל מהיום נכנסות לתוקף התקנות שיאפשרו לבלוגרים להחזיק בתעודת לע"מ - בתנאי שיש להם יותר מ-10 אלף גולשים

החל מהיום (ראשון) מורשים בלוגרים ועיתונאי ניו-מדיה לשאת תעודת עיתונאי מטעם לשכת העיתונות הממשלתית. הלשכה הודיעה הבוקר כי המלצות הוועדה הציבורית שבחנה את הנושא נכנסו לתוקף - זאת לאחר שנתיים של דיונים ובדיקות משפטיות.

"בכל העולם עוסקים בסוגיית הניו-מדיה ובשאלות המשפטיות, המוסריות והרגולטוריות האם בלוגרים, כותבי הפייסבוק והמצייצים בטוויטר למיניהם וכיו"ב הינם עיתונאים לכל דבר. ניצנים ראשונים לשינוי מהותי בנושא החל היום, כאשר נפתחו הקריטריונים לקבלת בלוגרים לעולם העיתונות המסורתי", מסרו בלשכת העיתונות.

הועדה, שקמה ביוזמת השר לשעבר יולי אדלשטיין ומנהל לע"מ לשעבר אורן הלמן, כללה, בין היתר את שלום קיטל, לשעבר מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 2, העיתונאי יעקב אחימאיר, ניב קלדרון, סמיר דרוויש, ד"ר עמית לביא-דינור מהמרכז הבינתחומי ויו"ר הועדה, השופטת בדימוס שרה פריש.

בין המלצותיה נקבע כי הבלוגרים הינם עיתונאים לכל דבר ובתנאי כי מספר הקוראים (יוניקים) אליהם הם נחשפים יעמוד על כ-10,000 כניסות ביום. עוד החליטה הועדה לשנות את שם התעודה מ"תעודת עיתונות" ("press card") ל"תעודת לע"מ" (" GPO card") זאת כדי להימנע מהקביעה הרווחת כי לע"מ קובעת מיהו עיתונאי, בעוד שבפועל כל מהותה של התעודה הנה כרטיס גישה לאנשים, שמקצועם קשור בעולם העיתונות.

כמו כן החליטה לע"מ לבטל את הדרישה להפריד בין מנכ"ל לבין עורך ולצמצם את סוגי התעודות ממגוון רחב של אנשי תקשורת, הכוללים תאורנים, טכנאים, מאפרות, נהגי הפקה ועוד לשלושה סוגי תעודות בלבד: תעודת לע"מ, תעודת לע"מ זמנית ואישור עיתונאי.

ניצן חן, מנהל לע"מ: "הכללים החדשים מאזנים בין הרצון שלנו להנגיש יותר עיתונאים לספק המידע המרכזי בישראל – הממשלה, לבין הצורך לשמור על מעמד תעודת לע"מ כתעודה מקצועית ומשמעותית. מדובר ברפורמה אמיתית בפעילותה של לע"מ, שתביא לפלורליזם תקשורתי, תעודד את חופש הביטוי ותחזק את חופש העיתונות. מבנה הכללים החדש נותן מענה אמיתי לאתגרים הטכנולוגים עמם מתמודדת לע"מ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully