וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ידיעות אחרונות: מלחמות היהודים נמשכות

31.7.2013 / 11:32

עובדי ידיעות אחרונות קיבלו השבוע פנייה מהוועד החדש שהזהיר אותם מפני ”פיטורי התייעלות" וקרא להם להצטרף להסתדרות על מנת לקבל הגנה. בוועד הקיים טוענים: ”מדובר בספין”

האם צפוי גל פיטורים בידיעות אחרונות? תלוי אם שואלים את נציגי אגודת העיתונאים בתל אביב או ארגון העיתונאים של ההסתדרות. עובדי העיתון קיבלו השבוע פנייה מהוועד החדש שהזהיר אותם מפני "פיטורי התייעלות בידיעות אחרונות" וקרא להם להצטרף להסתדרות על מנת לממש זכאות להגנה וליווי בשימוע. מנגד, בוועד הקיים אומרים כי לא לא מוכרת להם תכנית פיטורים שכזו ורומזים כי מדובר בספין שמטרתו לגייס עובדים נוספים להסתדרות.

בוועד עיתונאי ידיעות אחרונות שמטעם אגודת העיתונאים נפגשו השבוע עם נציג מהנהלת העיתון ודנו עמו במשמעויות של ההכרזה של ארגון העיתונאים על הקמת ועד יציג בעיתון. כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, לאחר הפגישה נשלחה מטעם הנהלת ידיעות אחרונות תשובה לארגון העיתונאים עמו ההנהלה מסרבת עדיין להיפגש, ובה נמסר להם כי אין בכוונת ההנהלה להכיר בהם כארגון יציג ועליהם לפתור את הסוגיה אל מול אגודת העיתונאים בתל אביב שבחסותה פועל הוועד כיום. בארגון אמרו כי יפנו בנושא לבית הדין הארצי לעבודה על מנת שיכריע בסוגיה.

"אף עיתונאי לא זומן לשימוע בידיעות אחרונות"

בהודעה שיצאה השבוע לעובדים מטעם הוועד שבהסתדרות נמסר להם כי בימים האחרונים הזמינה ההנהלה מספר עיתונאים לשימוע שלפני פיטורים כחלק מהליך התייעלות שהיא מבצעת בחברה. בוועד הוסיפו כי מכיוון שכעת הם הארגון היציג בחברה, חלה על ההנהלה החובה בדין להיוועד עמם לפני כל מהלך של שינוי מבני בעל השפעה על תנאי ההעסקה של עיתונאי החברה. "אנו מקווים כי תתקיים פגישה בנושא בהקדם האפשרי", הוסיפו חברי הוועד.

בוועד עובדי ידיעות אחרונות הקיים ובאגודת העיתונאים אמרו היום לוואלה! ברנז'ה כי הם לא מכירים הליך פיטורים מתוכנן בידיעות אחרונות כפי שטוען הועד מטעם ההסתדרות שעתיד להתקיים. בהסתדרות נחושים בדעתם כי בימים האחרונים הזמינה ההנהלה מספר עיתונאים לשימוע שלפני פיטורים, אולם סרבו היום לומר בכמה אנשים מדובר או באילו תפקידים. גורם בידיעות אחרונות המעורה בפרטים אמר בניגוד לפרטים שמסרו בארגון העיתונאים לעובדים - אף עיתונאי לא זומן לשימוע בידיעות אחרונות.

בידיעות אחרונות בחרו שלא להגיב לדברים. יו"ר ארגון העיתונאים יאיר טרצ'יצקי סרב להגיב. טרם התקבלה תגובת אגודת העיתונאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully