וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון אישר את הפשרה: דה מרקר יפצה את מעריב ב-3.3 מ' ש' בגין העתקה

28.8.2013 / 11:21

להסכם הפשרה הגיעו הצדדים לאחר שבית המשפט קבע לפני כשנה כי "דה מרקר" העתיק מ"מעריב" 453 כתבות במשך שנתיים וכי עליו לשלם על כך פיצוי של 6 מיליון שקלים

בית המשפט העליון אישר את הסכם הפשרה בין "דה מרקר" ו"מעריב" במסגרתו יפצה "דה מרקר" את מעריב ועיתונאיו לשעבר ליאור ברוך, דרור גלוברמן, רונית מורגנשטרן, יעל גרוס, יהודה שרוני וגד פרץ - בסכום של 3.3 מיליון שקלים. להסכם הפשרה הגיעו הצדדים לאחר שבית המשפט קבע לפני כשנה כי "דה מרקר" העתיק מ"מעריב" 453 כתבות במשך שנתיים וכי עליו לשלם על כך פיצוי של 6 מיליון שקלים. ב"דה מרקר" ערערו על החלטה, ובמסגרת הפשרה הוסרה האחריות של עורכי העיתון איתן אבריאל וגיא רולניק.

את מעריב ייצגו עוה"ד צביקה בר-נתן, רקפת פלד ואפרת רוזנר ממשרד גולדפרב זליגמן ושות'. את קבוצת הארץ ייצג עו"ד זאב ליאונד ממשרד "זאב ליאונד ושות".

בית המשפט קבע כי אתר "דה מרקר" ביצע "העתקה מתמשכת, מחושבת ושיטתית של מאות כתבות השייכות ל'מעריב' ולכתבים. הכתבות הועתקו על-ידי 'דה מרקר' ללא קבלת הרשאת התובעים לכך, במשך תקופה של כ-13 חודשים, תחת הכותרת 'סקירת עיתונים'". במעריב, דה מרקר העלה את הידיעות לאתר בשעה 7:00 בבוקר באופן שייתר את הצורך לרכוש את העיתון.

מו"ל מעריב לשעבר, עופר נמרודי, אמר בעדותו במסגרת ההליכים המשפטיים לנציגי הארץ כי "המאמץ הגדול שהושקע היה באיתור כל הכתבות שגנבתם. החלטנו שכל מאמר שיותר מ?40% ממנו הועתקו ייחשב בעינינו להעתקה". נמרודי טען כי מבין 550 ידיעות של מעריב שפורסמו ב"הארץ", כמחציתם היה העתק זהה כמעט לחלוטין לידיעה המקורית - ולא תמצות הידיעות כפי שנהוג בסקירות עיתונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully