וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש לרכישה: "הוושינגטון פוסט" מציע תוכן שיווקי בשער

1.9.2013 / 11:58

מהפכה בעיתון היוקרתי: מפרסמים יוכלו לרכוש חבילת פרסום הכוללת מודעות בעמוד הראשי של העיתון המודפס אשר ילוו במאמרים שיווקיים דמויי-כתבות שיופיעו בעמודי התוכן

חודש לאחר שמנכ"ל ומייסד "אמזון", ג'ף בזוס, רכש את ה"וושינגטון פוסט" - ובעיתון כבר משיקים אסטרטגיית פרסום חדשה: תוכן שיווקי. החל מעתה מציע העיתון למפרסמים לרכוש חבילת פרסום הכוללת מודעות בעמוד הראשי של העיתון המודפס אשר ילוו במאמרים שיווקיים דמויי-כתבות שיופיעו בעמודי התוכן של העיתון.

ב"וושינגטון פוסט" מתכוונים לסמן את המאמרים השיווקיים בכיתוב "תוכן ממומן", והמהלך של העיתון המודפס הוא המשך ישיר לתכנית פרסום שהחלה באתר האינטרנט של העיתון לפני חצי שנה ובמסגרתו מתאפשר לחברות מסחריות לפרסם בו מאמרים שיווקיים דמויי כתבות בעמוד שהוא מעין בלוג. בחודשים האחרונים השתמשו באופציה הזו חברות כגון מרצדס, IBM ואאודי. בכיר במחלקה המסחרית של העיתון אמר כי הכלים והמערכת המשמשים את המפרסמים במקרה הזה זהים לאלה שמשמשים את הכתבים והעורכים של מחלקת התוכן.

ב"וושינגטון פוסט" סרבו לחשוף פרטים על אודות העלויות של תכניות הפרסום החדשות אשר יושקו החודש בעיתון המודפס, אבל אישרו כי הן יהיו יקרות יותר מפרסום בהיקף דומה שנעשה במודעות פרסומת בלבד.

כמו יתר מתחריו, גם ב"וושינגטון פוסט" נאבקים כדי להדביק את ההפסדים בגזרת הפרינט באמצעות הכנסות מהזירה הדיגיטלית. במהלך הרבעון השני של השנה הנוכחית נמשכה המגמה ונחלש היקף הפרסום בעיתון בהיקף של 4% והוא עמד על 54.5 מיליון דולר, בעוד הפרסום בדיגיטל טיפס ב-5% ועמד על 29.5 מיליון דולר.

כמו בישראל, גם בארצות הברית מושך תוכן שיווקי בעמודי החדשות ביקורת רבה בשל טשטוש ההבדלים בינו לבין התוכן המערכתי. עורכת ה"ניו יורק טיימס" ג'יל אברמסון התייחסה לכך לפני כמה שבועות ואמרה ש"חלק ממה שקורה עם תוכן שיווקי מבלבל קצת יותר מדי". בעיתון של אברמסון עדיין נמנעים מתוכן מסוג זה. ב"וושינגטון פוסט" ענו בתגובה לביקורת כי התוכן השיווקי יסומן ככזה באופן בולט וברור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully