וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניו של השופט בדימוס ורדי זיילר תובעים את קלמן ליבסקינד: "ניהל מסע רדיפה"

9.9.2013 / 12:41

פרסום ראשון: שלושת בניו של השופט בדימוס, לשעבר נשיא ביהמ"ש המחוזי בי-ם אשר נפטר בתחילת השנה - הגישו תביעת דיבה על סך מיליון שקלים נגד עיתונאי מעריב עימו היה מסוכסך

שלושת בניו של השופט בדימוס ורדי זיילר, לשעבר נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים אשר נפטר בתחילת השנה - הגישו אתמול (ראשון) תביעת דיבה על סך מיליון שקלים נגד עיתונאי מעריב קלמן ליבסקינד, עמו היה מסוכסך. ליבסקינד פרסם שתי כתבות תחקיר על זיילר ב"מוספשבת" של מעריב בהן הציג התנהלות אתית בעייתית של זיילר וייחס לו ניצול קשרים לטובת עסקים פרטיים.

זיילר פנה אז למו"ל מעריב באותה התקופה נוחי דנקנר ודרש כי בעיתון יפרסמו את תגובתו המלאה, בת כמה אלפי מילים, אולם בעיתון סרבו לפרסמה במלואה. לא רק את ליבסקינד תובעים ילדיו של זיילר אלא גם את עורכי מעריב ומוספיו הקודמים: העורכים הראשיים אבי משולם וניר חפץ, עורכי המוסף דורון כהן ודדי מרקוביץ, וכן את מו"ל מעריב כיום שלמה בן צבי.

"מחזור של דברי ההכפשה תוך סירוב לתקן את דברי הבלע"

כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה לפני כשנה, זיילר פנה בנושא למועצת העיתונות ודרש ממנה לפעול להשעייתו של ליבסקינד מ"מעריב" ולחייב את העיתון לפרסם התנצלות והכחשה לתחקיר שפרסם אודותיו. המועצה החליטה כי יש לנזוף בעיתון ובליבסקינד שכן עברו על שני סעיפים בתקנון האתיקה בפרסום של אותן כתבות, אולם שני הצדדים ערערו: זיילר טען שהעונש קל מדי ובמעריב טענו כי לא הייתה עבירה אתיקה מצדם. הערעור לא נדון בשל הודעתו של זיילר כי בכוונתו להגיש תביעת לשון הרע. באפריל השנה הוא נפטר, לפני שהחל בהליכים.

פטירתו של זיילר במהלך הסכסוך מצוינת בכתב התביעה, שהוגשה על ידי עו"ד אסף פוזנר ממשרד כהן, וילצ'יק, קמחי שמייצג את יורשיו של זיילר. "למרבה הצער, בעת פטירתו, העיב על שמו הטוב של השופט זיילר גל הפרסומים העכור, נשוא הליך זה, אשר אוזכרו אף הם לאחר פטירתו המצערת, ולרבות כביקורת יחידה בערך שנכתב לגביו בויקיפדיה", נכתב. "פרסום הכתבה באתר האינטרנט והשארתה עד לסוף חייו של השופט זיילר וגם לאחר מכן, הוא בגדר לשון הרע ועוולות נוספות, הן קודם למותו והן לאחר מותו". בתביעה מציינים בניו של זיילר כי לבד מהכתבה הראשונה שפורסמה בשנת 2011, עלו במעריב פרסומים נוספים באותו נושא, אותם הם מכנים "מחזור של דברי ההכפשה הקשים ומסע הרדיפה, תוך סירוב לתקן את דברי הבלע ולהתנצל בגין לשון הרע שהוצאה, הכל במה שעולה כדי מסכת זדונית ומכוונת לפגוע ולהרע".

קלמד ליבסקינד אמר הבוקר לוואלה! ברנז'ה כי טרם קיבל את כתב התביעה, וכי לאחר שיתקבל יגיבו הוא והעיתון לטענות בפני בית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully