וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע ניסתה הנהלת מעריב לסכל פרסום סרטון הנוגע להתאבדות השומר שפוטר?

20.10.2013 / 14:23

אתמול יזמו בעיתון שיחות לכמה מכלי התקשורת ודרשו מהם שלא לעשות שימוש בסרטון פרטי שצילם צלם מעריב, בו מופיע סרגיי חליופין ימים ספורים לפני שנמצא מת בביתו

מדוע ניסו בעיתון מעריב לצמצם את היקף הדיווחים על מקרה ההתאבדות של שומר הבניין סרגיי חליופין? לוואלה! ברנז'ה נודע כי אתמול (שבת) עם היוודע דבר מותו, יזמו בעיתון מעריב שיחות לכמה מכלי התקשורת ודרשו מהם שלא לעשות שימוש בסרטון פרטי שצילם אלי דסה ובו אומר חליפיון כמה מילים.

את הסרטון העלה ועד עיתונאי מעריב ליוטיוב, והוא שותף במהלך הערב בפייסבוק ובטוויטר. כמה מכלי התקשורת שביקשו ממעריב לקחת סינק מתוך הסרטון נענו בשלילה. אחרים שעשו בו שימוש קיבלו פנייה יזומה בעיתון, ובה הפצרות כי לא יעשו בו שימוש ואף איומים בנקיטת הליכים משפטיים.

מעמדו המשפטי של הסרטון נתון לפרשנות, שכן כללי "שימוש הוגן" מאפשרים לכלי תקשורת לעשות שימוש סביר בחומר שמוגן על ידי זכוית יוצרים, כמו גם בתיאור הסרטון ביוטיוב לא מפורט על אודות מעמדו מבחינת זכווית יוצרים - והוא למעשה שוחרר לציבור. יחד עם זאת הוא צולם על ידי צלם מערכת מעריב, אולם הוא עשה זאת באופן פרטי.

המניע לנסיון הצנזור: "כבוד המשפחה"

הרושם הנוצר מפעולות אלה של העיתון הוא שלביקורת על מעריב, שהתלוותה לדיווחים על מותו של חליפיון, הייתה השפעה על ההחלטה לנסות וצמצם את הסיקור. חליפיון נמצא מת בביתו זמן קצר לאחר שנודע לו כי יעזוב את עבודתו במעריב אחרי 17 שנה, זאת בשל מעבר המערכת מבית מעריב המיתולוגי לבניין אחר במתחם צומת מעריב. בשיח שנוצר ברשתות החברתיות בקרב עובדי מעריב הפך חליפיון לסמל של קורבן המעבר בין מעריב של פעם, לבין זה של היום תחת ההנהלה החדשה.

יצוין כי חליפיון לא היה עובד של מעריב, אלא היה שייך לחברת אבטחה. גורם המעורה בפרטים סיפר לוואלה! ברנז'ה כי הוא כבר היה משובץ לעבודה במקום אחר.

גורם בכיר במעריב אישר הבוקר לוואלה! ברנז'ה כי אכן נעשו מטעם העיתון ניסיונות לצמצם את היקף הסיקור של המקרה, אולם המניע לכך, לדבריו, היה שמירה על כבודו של חליפיון המנוח. "אכן עשינו ניסיון להצניע את הפרסומים, זאת כיוון שטרם נוצר קשר עם משפחתו של האיש וראוי היה לשמור על כבודו", אומר הגורם. "מדובר היה באיש ערירי ומקרה חריג, ורק הבוקר נמצאו קרובי משפחה רחוקים שלו". לעניין הפרסום של המקרה על גבי העיתון, אמר הגורם: "ההחלטה שלא לפרסם ידיעה על מותו נבעה משיקול מערכתי והוחלט לפרסם מודעת אבל. יחד עם זאת, מחר תהיה לכך התייחסות בטור דעה שיוקדש למקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully