וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג”צ רומז: ”מוטב שנסטלבאום לא יאייש את התפקיד בזמן ההליכים”

4.11.2013 / 13:05

פרקליטו של נסטלבאום בדיון הראשון בעניינו: "יגאל רביד נהג לפנות למר נסטלבאום במילים כמו 'אני אוהב את התחת שלך', זה התבדחויות בין עובדים. שיילך הביתה בגלל אדם נקמן?"

שופטי בג"צ קיימו הבוקר (שני) דיון ראשון בעניינו של מנהל חטיבת החדשות משה נסטלבאום, אשר אגודת העיתונאים בתל אביב באמצעות עו"ד אילן בומבך דורשת את הדחתו מהתפקיד ובנציבות שירות המדינה מנהלים נגדו הליך משמעתי בגין תלונות על הטרדה על רקע נטייה מינית. נציג רשות השידור אמר שלהעביר מנהל מתפקידו בגין הטרדה מינית מילולית יהיה תקדים, והוא "לא רוצה תקדים כזה". לא התקבלה הבוקר כל החלטה, אולם בג"צ רמז לעורך דינו של נסטלבאום כי מוטב היה שלא יאייש את התפקיד בזמן ההליכים. פרקליטו עו"ד יוסי כהן, התנגד. "זה כואב לי כשאומרים ניקיון ציבורי", אמר.

עורך ”מבט”: ”נסטלבאום סימן אותי בראש רשימת החיסול שלו”

שופט בג"צ אמנון רובינשטיין נימק את ההצעה מטעמים של "ניקיון ציבורי", להגדרתו. "תיקחו פסק זמן, לא יאיישו את התפקיד הזה בזמן שהוא לא יכהן", הציע. "אפשר לקחת חופשה מהתפקיד על מנת למלא תפקיד אחר באותו זמן, אך בפועל הוא לא יהיה ממונה (על חטיבת החדשות, ד.א) באותה תקופה. אנו לא מחפשים דרך לפגוע במר נסטלבאום או חלילה להכתים את שמו. אם הדבר ייעשה בהסכמה לא יהיה שום דופי, אנו מציעים את זה מהטעמים המוכרים של ניקיון ציבורי. תשקלו את הדברים".

"'אני אוהב את התחת שלך', זה התבדחויות בין עובדים"

עו"ד כהן, כאמור, התנגד. "אם הייתי יודע שזה (ההליכים המשפטיים, ד.א) יכול לקחת חודש הייתי מעלה אותו על מטוס שיסע לחודש", אמר. "אבל זה לא יקח פחות משנה, ושילך הביתה בגלל תלונה של אדם נקמן?", אמר, כאשר הוא מתכוון ליגאל רביד שהגיש נגד נסטלבאום את התלונה העיקרית.

השופט סולברג נזף בעורך דינו של נסטלבאום, וטען שהוא "גורר רגליים בדיון". עו"ד כהן אמר כי מר רביד, על רקע נטייתיו המיניות נהג לפנות למר נסטלבאום במילים כמו 'אני אוהב את התחת שלך', זה התבדחויות בין עובדים". השופט סולברג לא אהב את הדוגמא. "אני לא מבין לאן אדוני גורר אותנו, למה אנחנו צריכים לשמוע את כל זה?", נזף. "לא ברור למה גוררים רגליים ולא מקדמים את הדיון".

"לא מצאתי מקרה אחד שעל הטרדה מינית מילולית אדם הושעה"

עו"ד רון גזית, המייצג את רשות השידור, התייחס להחלטה של הוועד המנהל שת הרשות שלא להדיח את נסטלבאום - בניגוד להמלצות הנציבות והפרקליטות. "אני מודה שסברתי ואני עדיין סבור שההחלטה היא בתוך מתחם הסבירות ואומר כי אילו היתה מתקבלת החלטה הפוכה גם היא היתה בתוך מתחם הסבירות", אמר.

לעניין העברתו של נסטלבאום מתפקידו, אמר גזית כי במידה ויוחלט להדיחו - מדובר יהיה בתקדים בשירות הציבורי. "אם הממונה על המשמעת סבור שהנורמה היא שבמקרה כזה מעבירים מתפקידי ניהולי - אז אין נימוק שהצביע עליו הוועד המנהל לסטות מהנורמה", אמר.

"לא מצאתי מקרה אחד שעל הטרדה מינית מילולית אדם הושעה או הודח מתפקידו. במקרה הקרוב ביותר שמצאתי היו מילים מהסוג הזה מאוד לא מוצלחות או ראויות אבל ביה"ד קבע שלא רואים בזה הטרדה מינית מילולית ואת דעתי זו מסרתי לוועד המנהל, ואני לא רוצה תקדים כזה".

יגאל רביד מסר לוואלה! ברנז'ה בתגובה: "השקרים של מר כהן לא מעניינים אף אחד כבר. בית המשפט העליון הסביר שנסטלבאום לא יכול להמשיך בתפקידו בעת הזאת. לחברי ברשות השידור שסובלים מחרב הקיצוצים בשעות הנוספות, אני רוצה לומר שכל אחד ראה היום את סוללת פרקליטי הצמרת שאליהם הולך הכסף הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully