וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות חשיפת וואלה! ברנז'ה: התוכנית "עושים שינוי" תרד מהאוויר

20.11.2013 / 13:34

לפני שלושה חודשים דווח בוואלה! ברנז'ה על כך שנציגי ”עושים שינוי” המשודרת בערוץ 10 פונים לעמותות ולמלכ”רים ומציעים להם לרכוש חשיפה בתכנית. היום החליטו בערוץ להורידה

ערוץ 10 הודיע לרשות השנייה כי הוא מוריד בשלב זה מלוח המשדרים את התוכנית "עושים שינוי" בתחילת השבוע הבא, זאת בעקבות בדיקה של הרשות בנושא מכירה של אייטמים בתכנית. ההחלטה מגיעה בעקבות חשיפת וואלה! ברנז'ה לפני כשלושה חודשים כי נציגי התכנית מציעים לעמותות ולמלכ”רים לרכוש חשיפה בתכנית בעשרות אלפי שקלים. אז הודיעה הרשות כי היא תפתח בבדיקת הנושא.

בלעדי: רוצים שינוי? שלמו 50,000 שקלים לחשיפה בתוכנית

הבירור שעושה הרשות בנושא עדיין מתנהל, ובסיומו צפוי ערוץ 10 לספוג קנס כספי. מכירת אייטמים בתכניות אסורה על פי חוקי הרשות השנייה, אולם למרות זאת מדובר בתופעה רווחת יחסית. את הפניות וההצעות לרכישת אייטמים בתכנית ביצעה עבור חברת ההפקה "ארצה הפקות" חברת צד שלישי בשם "פוקסי מדיה" העוסקת במכירת תוכן שיווקי. בשיחה עם וואלה! ברנז'ה הכחיש איש המכירות של "פוקסי מדיה" אשר פנה אל העמותות, גיל יחזקאל שמו, כי הוא מועסק ב"פוקסי מדיה" או כי ביצע את הפניות עליהן דווח.

"עושים שינוי" עלתה לשידור בערוץ 10 לפני כחצי שנה, מפיקה אותה "ארצה הפקות" ועורכת אותה מיכל שנבל כסיף. את התכנית מגישה טליה פלד קינן. בערוץ 10 תארו אותו בהודעה לעיתונות כ"מגזין על הנושאים החברתיים הבוערים שמעסיקים את כולנו [...] נשמע ארגונים לוחמניים שדואגים לאינטרסים שלנו, לרוב בלי שנדע ובלי לקבל חשיפה תקשורתית".

בעמותת "לדעת" עוקבים זה זמן רב אחר הפרקטיקה החשאית של מכירת אייטמים בתכניות הטלוויזיה המסחרית. "קידום רעיונות, עמדות, דעות ואפילו מטרות חברתיות חיוביות - תמורת כסף גרידא - אינה שונה כהוא זה ממכירת מוצר מסחרי", אומר פרופ' אלי פולק, מנכ"ל האגודה. "זכיין אמור לשלם כסף עבור ההפקות שלו, קל וחומר לא להופכו למקור הכנסה".

ברשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו אישרו את הפרטים. את תגובת חברת ההפקות של התכנית, "ארצה הפקות", לא ניתן היה להשיג. מערוץ 10 נמסר כי "הפקת התכנית הושעתה עד לסיום הבירור, אשר בסיומו יוחלט האם להורידה מהאוויר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully