וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השלישית: משרד התקשורת מבקש ארכה בנושא אריאל משעל

23.12.2013 / 17:29

משרד התקשורת ביקש מבג"צ ארכה נוספת כדי להשיב מדוע לא ממונה אריאל משעל לתפקיד יו"ר מועצת הכבלים והלוויין. בתוך כך, ועדת האיתור שהקים ארדן תתכנס לראשונה עוד שבועיים

משרד התקשורת ביקש מבג"צ, בפעם השלישית, ארכה כדי להשיב לשאלה מדוע לא ממונה אריאל משעל לתפקיד יו"ר מועצת הכבלים והלוויין למרות שעבר את ועדת האיתור שהקים המשרד. הארכה שביקש המשרד היא של יותר מחודשיים, עד ה-2 במרץ. בפעם האחרונה בג"צ סרב ודרש להגיב לבקשתו תוך מספר ימים, אולם הוא אישר הקמת ועדת איתור.

מדוע מעוכב מינויו של אריאל משעל ליו"ר מועצת הכבלים והלווין?

בתוך כך, שר התקשורת גלעד ארדן מינה לאחרונה את מנכ"ל משרד התקשורת, אבי ברגר, לעמוד בראש ועדת האיתור. כמו כן יישבו בוועדה המוזיקאי אביהו מדינה, ד"ר אווה ברגר, פרופ' דוד שוורץ ומאיר אהרוני מנציבות שירות המדינה. לוואלה! ברנז'ה נודע כי וועדת האיתור תתכנס לראשונה בעוד כשבועיים, ב-14 בינואר. הוועדה טרם זימנה את המועמדים לתפקיד, ומדובר למעשה במרבית האישים שהתמודדו עליו בסיבוב הקודם בהובלת שר התקשורת הקודם משה כחלון.

"דברים רבים שקשורים בעבודת המועצה אינם מקודמים"

גורמים בענף התקשורת מתחו היום ביקורת על הבקשה להאריך את משך מתן התגובה לבג"צ, וציינו כי משמעות הבקשה היא הארכה נוספת בתפקידו של ממלא מקום יו"ר המועצה הנוכחי, נתי שוברט. "למרות שיש ממלא מקום, דברים רבים שקשורים בעבודת המועצה אינם מקודמים כי אין מינוי קבוע", אומר גורם בכיר. "דברים אחרים נעשים בצורה עקומה - ראה למשל את חוות הדעת על החדשות המקומיות שסתרה את עמדת המועצה עצמה לקראת סוף השבוע שעבר".

במשרד התקשורת אומרים כי הסיבה העיקרית בעיכוב המינוי היא הכוונה לקדם באופן ממשי את "ברית המועצות" והזמן שלוקח לבחון את המהלך הזה ואת האישיות שתוביל אותו מטעם המועצה ובשיתוף עם מנכ"ל מועצת הרשות השנייה שי באב"ד. בסביבתו של משעל לא מקבלים את הטענה הזו.

מהמסמכים שהוגשו לבג"צ עולה כי משעל וארדן נפגשו כבר לפני מספר שבועות ודנו בסוגיה. "לטעמו של משעל מדובר בשינוי רגולטורי מבורך והוא תומך בסוגיה", נכתב באשר לאיחוד גופי הרגולציה. "מכל מקום, יש לציין כי ההצעה בעניין נדונה במשרדי הממשלה השונים למעלה מעשר שנים".

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: "הפרקליטות היא זו שמצייגת את משרד התקשורת והנציבות היא האחראית לתהליך האיתור. האיתור יתחיל בתחילת ינואר ויסתיים תוך כחודש וחצי. אנחנו כמשרד לא קובעים את לוחות הזמנים ולא מובילים את תהליך האיתור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully