וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל HOT על החדשות המקומיות: "סידור עבודה ל-70 עובדים בפורמט שכבר לא צריך"

24.12.2013 / 18:44

"אף עובד מהחדשות המקומיות לא יועסק אצלנו, וגם אם יכפו עלי לשדר חדשות מקומיות אני אעשה זאת עם העובדים שלי", אמר הרצל עוזר בדיון שקיימה ועדת הכלכלה של הכנסת בנושא

"אף עובד מהחדשות המקומיות לא יועסק אצלנו, וגם אם יכפו עלי לשדר חדשות מקומיות אני אעשה זאת עם העובדים שלי", כך אמר היום (שלישי) מנכ"ל HOT, הרצל עוזר, בדיון על עתיד החדשות המקומיות שהתקיים בוועדת הכלכלה של הכנסת. עוזר אמר כי הדיון בכנסת "לידתו בחטא, והוא נועד למצוא סידור עבודה ל-70 עובדים בפורמט שכבר לא צריך אותו, והרייטינג שלו נמוך מאוד ועומד על שברירי אחוזים". הוא הזכיר את חוות הדעת של מועצת הכבלים והלוויין, לפיה "אין עוד מקום להמשך שידורי החדשות המקומיות", והוסיף כי אם הצעת החוק תעבור החברה תגיש עתירה לבג"ץ, בטענה שמדובר ב"גביית תמלוגים בדלת האחורית".

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ פרופ' אבישי ברוורמן, החלה היום לדון בהצעתו של היו"ר לתקן את חוק התקשורת על מנת לאפשר את המשך שידורי החדשות המקומיות בכבלים ובלוויין. בדיון השתתפו נציגי משרד התקשורת, משרד האוצר, משרד המשפטים, רשות השידור, המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין, הרשות השניה לטלוויזיה ולרדיו, חברת "קודה" (הפקת החדשות המקומיות), חברת הוט, חברת yes ונציגי רשות ההגבלים העסקיים.

בפתח הישיבה אמר ח"כ ברוורמן כי בימים האחרונים נפגש עם מנכ"לי חברות הכבלים והלוויין ועם יו"ר ועד עובדי החדשות המקומיות כדי למצוא דרך שתאפשר את המשך המחויבות לשידור ציבורי בפריפריה והשמירה על מקומות העבודה של העיתונאים. "לצערי, אחרי שעות רבות וימים שהקדשתי לנושא הזה, הגעתי למסקנה שהדרך היחידה היא לקדם את הצעת החוק הנוכחית כפי שאושרה בוועדת השרים לחקיקה. בימים האחרונים הובהר לי, מצד גורמים שונים, שאפשר למצוא דרך להפחית את העלות התקציבית", אמר ח"כ ברוורמן. נציג עובדי המערך חיים הר-זהב אמר בדיון כי "העובדים מעדיפים שיפוטרו ולו רק שתישמר החובה לשדר חדשות מקומיות, מאחר שלדבריו הם מסקרים את האנשים השקופים, שקולם לא נשמע בתקשורת".

ח"כ גילה גמליאל ביקשה הפסקה בדיון, בניסיון להגיע לפשרה שתספק את כל הצדדים. בתום ההפסקה הודיע יו"ר הוועדה כי הייתה התקדמות משמעותית בניסיונות להגיע לפשרה. לדבריו, הניסיון הוא להגיע להסכמה לקלוט את מרבית העובדים, אלה שמתגוררים בפריפריה, ודרוש זמן נוסף כדי להגיע לסיכום. "אם לא תהייה פשרה אפעל להעביר את הצעת החוק כפי שסוכמה עם ועדת השרים לחקיקה", אמר ח"כ ברוורמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully