וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משטרת ישראל שלום, אין תגובה

6.1.2014 / 11:36

לוואלה! ברנז'ה נודע כי במשטרה הוחלט לנקוט בצעד חריף נגד "הארץ", אולי החריף ביותר שננקט נגד גוף תקשורת ישראלי, וההוראה שניתנה היא לא להעביר לעיתון תגובה לשום פנייה

גם כאשר נראה שהיחסים בין מפכ"ל המשטרה רנ"צ יוחנן דנינו לבין "הארץ" לא היו יכולים להגיע לשפל עמוק יותר, המציאות מוכיחה אחרת: לוואלה! ברנז'ה נודע כי במשטרה הוחלט לנקוט בצעד חריף נגד העיתון, אולי החריף ביותר שננקט נגד גוף תקשורת ישראלי, וההוראה שניתנה היא לא להעביר לעיתון תגובה לאף פנייה - וכי כל פנייה של העיתון תיענה באותה התגובה שבה הסבר מדוע המשטרה לא מגיבה לפניות "הארץ".

מסובך? הנה התגובה הגנרית של דוברות המשטרה אשר הגיעה לידי וואלה! ברנז'ה: "אין בכוונתנו להתייחס לתוכן פנייתך שכן התנהלות מערכת עיתון 'הארץ' אינה עומדת בסטנדרטים הבסיסיים של עיתונות מקצועית הוגנת ומתאפיינת בסיקור מגמתי מוטה וחד צדדי. פעם אחר פעם עיתון "הארץ" בוחר להתעלם מעקרונות היסוד של סיקור הוגן, ומהוראות תקנון האתיקה של מועצת העיתונות בסעיפי 'בדיקת העובדות', 'אובייקטיביות', 'תיקון טעויות', 'התנצלות ותגובה' וכן סעיף ה'פרטיות ושם טוב' ומתעלם מעקרון תום הלב שבחוק איסור לשון הרע".

"אין לנו דבר וחצי דבר עם תקשורת מבקרת המבצעת את תפקידה כראוי למשטר דמוקרטי המושתת על חופש הביטוי וחופש העיתונות, אך לצערנו, חירויות אלה לא כוללות את חופש ההשתלחות. צר לנו כי מציבור קוראי הארץ נחסכת פעמים רבות תגובת המשטרה והם נחשפים לתמונה חד צדדית ומגמתית באופן המבליט את חוסר תום הלב לכאורה שבסיקור"", כך לשון התגובה הגנרית.

"הכתבה של קובוביץ' שחטה את דנינו"

במשטרת ישראל אומרים כי ההחלטה לנקוט בצעד כה חריג הגיעה לאחר מה שמכנים שם "ניסיונות רבים ליצור דו-שיח מקצועי והוגן עם מערכת 'הארץ' אשר זכו להתעלמות בוטה". בעיתון עדיין לא החליטו כיצד להגיב להחלטה הקיצונית של משטרת ישראל, ונכון להיום הדברים הבוטים לא פורסמו בעיתון. כך למשל בכתבתו אתמול של יניב קובוביץ' ("המשטרה אוסרת לפרסם עשרות דו"חות ביקורת שמצאו ליקויים בתפקודה. למרות פסיקת בג"ץ, פגיעה בזכויות חשודים וליקויים במלחמה בפשיעה נותרים חסויים", לשון כותרת המשנה) שבה הובאה תגובת המשרד לביטחון הפנים בלבד.

גורם המעורה בפרטים אמר הבוקר לוואלה! ברנז'ה כי כתבה זו, אשר "שחטה את דנינו ואת התמודדותו עם ביקורת" לדברי הגורם, הייתה זו שהעלתה את חמתו של המפכ"ל על העיתון. אולם היחסים בינו לבין "הארץ" התדרדרו כבר לפני כמה חודשים אז פרסם "הארץ" מחקר שהראה כי בשנתיים האחרונות חלה ירידה באמון במשטרה וכי הציבור סבור שהיא אינה מקצועית ואינה אמינה. במחאה, ביטל המפכ"ל את המנוי שלו לעיתון.

ב"הארץ" בחרו שלא להגיב לדברים. תגובת משטרת ישראל טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully